Gå til innhold

Et glassfiber kabinett blir til - Kommentartråd

Anbefalte innlegg

Mens jeg jobba, så kjente jeg at det begynnte å herde, så det starta fort.

Men selv om den fikk varmluft i noen timer, så ville det ikke være ferdig herdet til dagen etter. Men nå er det herdet nok, så nå skal det jobbes :D

Men, takk ;)

Tenker jeg skal ta i litt mer nestegang det er kaldt ute, når det er varmt nok ute, så har jeg jo nesten problemer med å få brukt opp alt, før det er umulig å jobbe med :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette tar form! Blir vanvittig kult!

Skulle ønske jeg hadde materialer og dine glassfiber skills. :D

Du veit ikke hvor mye galssfiberutstyr koster på Biltema vel?

Lurer på en ting angående kabinettet:

Skal du ha dør i den på ett eller annet vis? Og trengs vel endel avstiving for å få slikt stødig. Jeg er tømrer så har sett hvor lite de trykkfaste-isoporplatene tåler, blir vel ganske svekket av att det er så smale stykker?

Men skal fortsette å følge med på arbeidet ditt! Ser bra ut. :D

Lenke til kommentar

@ Ashaman: Du har helt rett ;) Det blir ikke stivt nok med de depronplatene. Ja, jeg skal ha luke på den ene siden av kabinettet, du ser det her. Jeg stivet opp med noen treplater i dag ;) Jeg har lært til nestegang :blush:

Nope, vet ikke hvor mye sånt koster på biltema :p Alt jeg vet, er at det er overpriset :realmad:

@ Wedvich: Planlegger at det skal bli lett ja ;)

Hvis du tenker bare ren hardware i kabinettet så blir det noe ala dette:

HDD = 7 * 700g = 4900g

HK = 1 * ? ( noen som vet hvor mye et hk veier? ) = ?

DVD = 1 * 800g = 800g

PSU = 1 * ? ( tipper maks 1 kg ) = 1000g

Kjøle utstyr = 1 * 1000g = 1000g

Totalt = ca 8-9 kg

Så jeg tenker nok det at kabinettet kommer til å veie godt under 5 kg når det er ferdig.. Så jeg holder meg fortsatt ganske lavt ;)

Lenke til kommentar

Vel...

Det følger med skruer til å feste hk på plata. ( Fulgte med plata ) Men du må selv få tak i det du trenger for å feste plata i kabinettet. Det er 4 hull på endeplata du kan bruke til å feste med, men man kan også være litt kreativ med en drill, kanskje en vinkelsliper og litt lim :p

Ellers så kan du være like kjedelig som jeg skal være, og bare bruke de 4 hullene :woot:

Endret av Kamikaze-Kanin
Lenke til kommentar

Jeg trenger to vifter som er pene å se på, for å si det på den måten. Også to vifter som ikke trenger å være pene å se på, men burde trekke endel luft, så jeg har god sirkulasjon :D

Har litt lyst på noe lys i de to viftene som skal synes på fronten, hvilken farge synes dere jeg burde tenke på ?

Endret av Kamikaze-Kanin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...