Gå til innhold

skuffende av amentio


Anbefalte innlegg

Bestile 2 ting hos amentio 20.01.08. Et hovedkort og cpu. Ved bestillingsdato var alle delene på lager, grønne kryss. De hadde hele 654 cpu(type jeg skulle ha) på lager ved bestillingsdato. Hovedkortet kom på døren ganske kjapt den 23.01.08. Forsendingen ble delt opp i 2 kolli med samme trackingnummer. Nå er datoen 26.01.08 og cpu har ikke kommet ennå. Den 25.01.08 fikk jeg svar på email med følgende kryptisk beskjed:

 

hei,

cpu er på vei med tracking nr 370702127226XXXXXX

Mvh

 

Amentio AS

 

1: Betyr det at cpu faktisk er på veg?

2: Eller betyr det at cpu blir sendt med tracking nr 370702127226XXXXXX?

 

Oppgitt trackingnr viser den første kollien som ble sendt. Jeg kan ikke

fatte at det samme tracking nr. skal også vise gangen for den 2. kolli(cpu)

Jeg begynner å bli svært bekymret for at dette kan ta tid...

Selv om amentio er tilsynelatende billigere kommer jeg nok aldri til å velge

dem igjen. Betaler gjerne 200 kr mer for å få tilsendt varene samlet. Merkelig

markedsform ved amentio. Funker vel ikke helt etter intensjonen...når

leveringstidene spriker i vildens sky. Jeg sitter igjen med følgene 3 spørsmål...

Når får jeg cpu?..Om jeg får den? Ble jeg lurt for 1200kr?

 

Kofian (aldri mer amentio)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slik jeg tolker det er din cpu på vei med posten, og du får den rett over helgen. at begge varer var merket med "på lager", kan være at et kom inn flere ordre på kort tid, og at varebeholdning muligens bare blir oppdatert noen få ganger i døgnet. og at de som da bestillte først, fikk sine varer først.

 

noen ganger kan det også være forskjell på registrert varbeholdning og virkelig varebeholdning av forskjellige årsaker.

 

jeg har handlet hos amentio mange ganger det siste året, noen ordre har blitt splittet, uten noen dramatikk i det. har også hatt en reklamasjon, som ordnet seg raskt. ser ingen grunn til at du ikke skal handle hos amentio etter dette. dersom de derimot hadde vært kranglete på returer, eller ikke svart på forespørsler, ville jeg vurdert kuneforholdet mitt. men et par dager forsinkelse er noen som skjer fra ALLE butikker.

Lenke til kommentar

Nå er det mandag den 28. januar og cpu har ennå ikke kommet. Status på ordren er "Sendt". I følge trusk er hele forsendingen sendt når status er "Sendt"....det var status i forige uke og...Se vedlegg.. Det er umulig å følge forsendingen da trackingnr. refererer til forsendingen i 1. kolli. Jeg tror det ville gått raskere ved en "normal" nettbutikk. Jeg begynner nå å bli svært bekymret for forsendingen av den andre kolli som inneholder cpu. Noe må være galt. Jeg gir amentio frist til å og med fredag. Får jeg ikke cpu før fredag blir jeg svært skuffet. Det skal ikke være mulig...med lagertalltall som viser mange cpu på lager. Jeg kan bare ikke fatte og forstå hva som foregår. Skal sende de en ny email...fikk ikke svar på den siste.

post-151523-1201525273_thumb.jpg

Lenke til kommentar

har akkurat samme problemet. bestilte ett par harddisker hos dem og ett par mus den 9. januar men har kun mottatt en av musene. ved henvendelse ble jeg henvist til samme sporingsnr som den første pakken uten noen mulighet til å sjekke hvor resten av forsendelsen er. alle varene er også registert på lager hos dem. smører meg med tålmodighet..

Lenke til kommentar

Hehe.. artig.. Enig med deg Phatass..

 

Venta en mnd nå på skjermkort som dem skulle få innen 4 dager.. skulle vært på lager i dag men neida.. 4 dager til \o/ Kan være enig at dette er litt min feil å men det går ann å svare på mail uansett mener jeg..

 

Tips til andre å meg selv kjøp ALDRI noe som ikke er på lager :p

Lenke til kommentar

Kjøper aldri derifra igjen jeg heller nei...

 

Kjøpte hele pcen min der (noe som tok kjempe lang tid). For å gjøre en lang historie kort så endte det med at jeg fikk ringt dem en dag og avbestilte delene jeg aldri fikk, og så fikk jeg kjøpt noen som faktisk var på lager :).I senere tid nå har jeg kun benyttet meg av stødige butikker som for eksempel Komplett.

Endret av Centuss
Lenke til kommentar

Har samme erfaringer fra Amentio, men i mitt tilfelle dukket ihvertfall varene opp til slutt. Skjermen kom raskt på døren. Skjermkortet kom noen dager etter, mens harddisken kom over 2 uker etter det igjen. Alt var på lager da jeg bestilte. Jeg fikk jo varene mine så det kan jeg ikke si noe på, men systemet deres over sendte ordre er så rotete at jeg neppe handler der igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Amentio kan få skryt for rask levering, ihvertfall for min del, men de stryker så det synger etter på service.

 

Bestilte et kabinett med vannkjøling (Kandalf) Undersøkte litt her på forumet og konkluderte med at skjevheten i kabinettet samt støyen fra pumpa var det bare jeg som hadde. Sendte en klage til amentio om det. Når jeg ikke hadde hørt noe etter over en måned så sendte jeg en mail om hvor skuffet jeg var over servicen. Jeg fortalte at jeg hadde utbedret feilene med å kjøpe ny pumpe og forsøkt å rette opp kabinettet med håndmakt og bruk av skiver under hovedkortet for å få riktig vinkel i forhold til bakpanelet. Jeg hadde jo ikke lyst til å sitte med pcen i deler i ukevis... Uansett, her er svaret jeg fikk:

 

Hei

 

Vi beklager hvis din henvendelse ikke har blitt besvart. Det er i alle fall fint å høre at du har funnet ut av hva som var galt og at det ikke var noe galt med selve produktet

 

Mvh

Amentio AS

 

Jeg skrev på nytt til dem å prøvde å forklare dem hva som var galt med kabinettet men har siden ikke hørt noe mere dra dem...

 

Styr klar av amentio - det finnes andre meget gode nettbutikker der ute med samme vareutvalg som amentio

 

-Johnny Olsen

Lenke til kommentar
Amentio kan få skryt for rask levering, ihvertfall for min del, men de stryker så det synger etter på service.

 

Bestilte et kabinett med vannkjøling (Kandalf) Undersøkte litt her på forumet og konkluderte med at skjevheten i kabinettet samt støyen fra pumpa var det bare jeg som hadde. Sendte en klage til amentio om det. Når jeg ikke hadde hørt noe etter over en måned så sendte jeg en mail om hvor skuffet jeg var over servicen. Jeg fortalte at jeg hadde utbedret feilene med å kjøpe ny pumpe og forsøkt å rette opp kabinettet med håndmakt og bruk av skiver under hovedkortet for å få riktig vinkel i forhold til bakpanelet. Jeg hadde jo ikke lyst til å sitte med pcen i deler i ukevis... Uansett, her er svaret jeg fikk:

 

Hei

 

Vi beklager hvis din henvendelse ikke har blitt besvart. Det er i alle fall fint å høre at du har funnet ut av hva som var galt og at det ikke var noe galt med selve produktet

 

Mvh

Amentio AS

 

Jeg skrev på nytt til dem å prøvde å forklare dem hva som var galt med kabinettet men har siden ikke hørt noe mere dra dem...

 

Styr klar av amentio - det finnes andre meget gode nettbutikker der ute med samme vareutvalg som amentio

 

-Johnny Olsen

 

 

Makan! Skamme seg Amentio!

 

Håper du får ordnings på det, med eller uten Amentio.

Lenke til kommentar

Må si jeg stusser litt på om Amentio spekulerer i når de her ETA på varer som er ettertraktet,

har bestilt en e8400 som først hadde ETA 07.02.08 for så å bli endret til 27.2.07, som for et par dager siden ble endret til 15.02.07. Valgte å kjøpe prossesoren hos de siden de hadde tidligst ETA på lager, mens de fleste andre webshops hadde dato i slutten av måneden. Kan det være sånn at de skriver en for tidlig ETA for å kapre flest mulig salg på en vare? Hvis det viser seg å være sannheten vil jeg aldri handle der igjen, det kaller jeg villedende markedsføring og renspikka profittspekulasjon, kanskje verden er sånn, men jeg blir ikke fast kunde da.

Noen som kan kaste nytt lys over problemstillingen ved å tilføye fakta?

Lenke til kommentar
Må si jeg stusser litt på om Amentio spekulerer i når de her ETA på varer som er ettertraktet,

har bestilt en e8400 som først hadde ETA 07.02.08 for så å bli endret til 27.2.07, som for et par dager siden ble endret til 15.02.07. Valgte å kjøpe prossesoren hos de siden de hadde tidligst ETA på lager, mens de fleste andre webshops hadde dato i slutten av måneden. Kan det være sånn at de skriver en for tidlig ETA for å kapre flest mulig salg på en vare? Hvis det viser seg å være sannheten vil jeg aldri handle der igjen, det kaller jeg villedende markedsføring og renspikka profittspekulasjon, kanskje verden er sånn, men jeg blir ikke fast kunde da.

Noen som kan kaste nytt lys over problemstillingen ved å tilføye fakta?

 

Har også opplevd det samme!

 

Skulle kjøpe meg ny PC, dette var på tiden da 8800GT var veldig nytt og ettertraktet. ETA var 5.12.07, og jeg bestilte 2.12.07. Datoen flyttet seg oppover hele tiden. Endte med at jeg sendte mails(som jeg ikke fikk svar på)og deretter ringe. Fikk da endelig svar etter en halvtime i telefonkø. Bestilte derfor noe som faktisk var på lager. Fikk skjermkortene mine i posten 4 dager etter telefonen. Never ever again.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...