kofian Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Bestile 2 ting hos amentio 20.01.08. Et hovedkort og cpu. Ved bestillingsdato var alle delene på lager, grønne kryss. De hadde hele 654 cpu(type jeg skulle ha) på lager ved bestillingsdato. Hovedkortet kom på døren ganske kjapt den 23.01.08. Forsendingen ble delt opp i 2 kolli med samme trackingnummer. Nå er datoen 26.01.08 og cpu har ikke kommet ennå. Den 25.01.08 fikk jeg svar på email med følgende kryptisk beskjed: hei, cpu er på vei med tracking nr 370702127226XXXXXX Mvh Amentio AS 1: Betyr det at cpu faktisk er på veg? 2: Eller betyr det at cpu blir sendt med tracking nr 370702127226XXXXXX? Oppgitt trackingnr viser den første kollien som ble sendt. Jeg kan ikke fatte at det samme tracking nr. skal også vise gangen for den 2. kolli(cpu) Jeg begynner å bli svært bekymret for at dette kan ta tid... Selv om amentio er tilsynelatende billigere kommer jeg nok aldri til å velge dem igjen. Betaler gjerne 200 kr mer for å få tilsendt varene samlet. Merkelig markedsform ved amentio. Funker vel ikke helt etter intensjonen...når leveringstidene spriker i vildens sky. Jeg sitter igjen med følgene 3 spørsmål... Når får jeg cpu?..Om jeg får den? Ble jeg lurt for 1200kr? Kofian (aldri mer amentio) Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Er det ikke litt tidlig å si "Aldri mer Amentio" når de trossalt har svart i email at cpu'n er på vei? At det er samme tracking nr. er visstnok vanlig hos Amentio (Bulk Split?) Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 slik jeg tolker det er din cpu på vei med posten, og du får den rett over helgen. at begge varer var merket med "på lager", kan være at et kom inn flere ordre på kort tid, og at varebeholdning muligens bare blir oppdatert noen få ganger i døgnet. og at de som da bestillte først, fikk sine varer først. noen ganger kan det også være forskjell på registrert varbeholdning og virkelig varebeholdning av forskjellige årsaker. jeg har handlet hos amentio mange ganger det siste året, noen ordre har blitt splittet, uten noen dramatikk i det. har også hatt en reklamasjon, som ordnet seg raskt. ser ingen grunn til at du ikke skal handle hos amentio etter dette. dersom de derimot hadde vært kranglete på returer, eller ikke svart på forespørsler, ville jeg vurdert kuneforholdet mitt. men et par dager forsinkelse er noen som skjer fra ALLE butikker. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Det er vanlig med samme tracking nr. ja. Amentio har ikke sitt eget lager så de sender varer fra forskjellige lagerer over hele landet. Men CPU får du nok Lenke til kommentar
trusk Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Ordrestatusen hos amentio blir endret til Sendt når hele ordren er sendt, når statusen står som behandlet er det enda rest på orderen. Trackingnummer (kollinummer) kan ikke brukes flere ganger. Lenke til kommentar
kofian Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Nå er det mandag den 28. januar og cpu har ennå ikke kommet. Status på ordren er "Sendt". I følge trusk er hele forsendingen sendt når status er "Sendt"....det var status i forige uke og...Se vedlegg.. Det er umulig å følge forsendingen da trackingnr. refererer til forsendingen i 1. kolli. Jeg tror det ville gått raskere ved en "normal" nettbutikk. Jeg begynner nå å bli svært bekymret for forsendingen av den andre kolli som inneholder cpu. Noe må være galt. Jeg gir amentio frist til å og med fredag. Får jeg ikke cpu før fredag blir jeg svært skuffet. Det skal ikke være mulig...med lagertalltall som viser mange cpu på lager. Jeg kan bare ikke fatte og forstå hva som foregår. Skal sende de en ny email...fikk ikke svar på den siste. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hadde amenti selv kjørt varene til deg skulle jeg forstått din frustrasjon overfor dem, men det er vel strengt tatt posten du må klage på? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Han klager vel ikke på frakttiden for den han ikke vite. Han klager vel heller over den elendige servicen og det dårlige systemet til Amentio. Han vet jo ikke om pakken er sendt og får heller ikke svar på henvendelsene. Det er det lov å være frustrert over. Lenke til kommentar
pwnz0r3d Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 har akkurat samme problemet. bestilte ett par harddisker hos dem og ett par mus den 9. januar men har kun mottatt en av musene. ved henvendelse ble jeg henvist til samme sporingsnr som den første pakken uten noen mulighet til å sjekke hvor resten av forsendelsen er. alle varene er også registert på lager hos dem. smører meg med tålmodighet.. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Erfarte også selv manglende deler av servicedelen til Amentio, noe som gjorde at jeg også ble svært frustrert...men etterhvert kom det, etter et par telefoner+mailer. Lenke til kommentar
Phataas Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Amentio er for meg en nettbutikk jeg aldri mer rører, ikke klarer de å svare på 4 mail sendt til riktig epostadresse etter over 2 måneder. Hva driver dem med der i nord? Lenke til kommentar
potetgull Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hehe.. artig.. Enig med deg Phatass.. Venta en mnd nå på skjermkort som dem skulle få innen 4 dager.. skulle vært på lager i dag men neida.. 4 dager til \o/ Kan være enig at dette er litt min feil å men det går ann å svare på mail uansett mener jeg.. Tips til andre å meg selv kjøp ALDRI noe som ikke er på lager Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Kjøper aldri derifra igjen jeg heller nei... Kjøpte hele pcen min der (noe som tok kjempe lang tid). For å gjøre en lang historie kort så endte det med at jeg fikk ringt dem en dag og avbestilte delene jeg aldri fikk, og så fikk jeg kjøpt noen som faktisk var på lager .I senere tid nå har jeg kun benyttet meg av stødige butikker som for eksempel Komplett. Endret 1. februar 2008 av Centuss Lenke til kommentar
wiak Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 vis du har tracking nummeret på begge kolli så er det ikke amentio sin feil lengre da er det transportøren sin Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Har samme erfaringer fra Amentio, men i mitt tilfelle dukket ihvertfall varene opp til slutt. Skjermen kom raskt på døren. Skjermkortet kom noen dager etter, mens harddisken kom over 2 uker etter det igjen. Alt var på lager da jeg bestilte. Jeg fikk jo varene mine så det kan jeg ikke si noe på, men systemet deres over sendte ordre er så rotete at jeg neppe handler der igjen. Lenke til kommentar
Johnny2000 Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Amentio kan få skryt for rask levering, ihvertfall for min del, men de stryker så det synger etter på service. Bestilte et kabinett med vannkjøling (Kandalf) Undersøkte litt her på forumet og konkluderte med at skjevheten i kabinettet samt støyen fra pumpa var det bare jeg som hadde. Sendte en klage til amentio om det. Når jeg ikke hadde hørt noe etter over en måned så sendte jeg en mail om hvor skuffet jeg var over servicen. Jeg fortalte at jeg hadde utbedret feilene med å kjøpe ny pumpe og forsøkt å rette opp kabinettet med håndmakt og bruk av skiver under hovedkortet for å få riktig vinkel i forhold til bakpanelet. Jeg hadde jo ikke lyst til å sitte med pcen i deler i ukevis... Uansett, her er svaret jeg fikk: Hei Vi beklager hvis din henvendelse ikke har blitt besvart. Det er i alle fall fint å høre at du har funnet ut av hva som var galt og at det ikke var noe galt med selve produktet Mvh Amentio AS Jeg skrev på nytt til dem å prøvde å forklare dem hva som var galt med kabinettet men har siden ikke hørt noe mere dra dem... Styr klar av amentio - det finnes andre meget gode nettbutikker der ute med samme vareutvalg som amentio -Johnny Olsen Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Amentio kan få skryt for rask levering, ihvertfall for min del, men de stryker så det synger etter på service. Bestilte et kabinett med vannkjøling (Kandalf) Undersøkte litt her på forumet og konkluderte med at skjevheten i kabinettet samt støyen fra pumpa var det bare jeg som hadde. Sendte en klage til amentio om det. Når jeg ikke hadde hørt noe etter over en måned så sendte jeg en mail om hvor skuffet jeg var over servicen. Jeg fortalte at jeg hadde utbedret feilene med å kjøpe ny pumpe og forsøkt å rette opp kabinettet med håndmakt og bruk av skiver under hovedkortet for å få riktig vinkel i forhold til bakpanelet. Jeg hadde jo ikke lyst til å sitte med pcen i deler i ukevis... Uansett, her er svaret jeg fikk: Hei Vi beklager hvis din henvendelse ikke har blitt besvart. Det er i alle fall fint å høre at du har funnet ut av hva som var galt og at det ikke var noe galt med selve produktet Mvh Amentio AS Jeg skrev på nytt til dem å prøvde å forklare dem hva som var galt med kabinettet men har siden ikke hørt noe mere dra dem... Styr klar av amentio - det finnes andre meget gode nettbutikker der ute med samme vareutvalg som amentio -Johnny Olsen Makan! Skamme seg Amentio! Håper du får ordnings på det, med eller uten Amentio. Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Må si jeg stusser litt på om Amentio spekulerer i når de her ETA på varer som er ettertraktet, har bestilt en e8400 som først hadde ETA 07.02.08 for så å bli endret til 27.2.07, som for et par dager siden ble endret til 15.02.07. Valgte å kjøpe prossesoren hos de siden de hadde tidligst ETA på lager, mens de fleste andre webshops hadde dato i slutten av måneden. Kan det være sånn at de skriver en for tidlig ETA for å kapre flest mulig salg på en vare? Hvis det viser seg å være sannheten vil jeg aldri handle der igjen, det kaller jeg villedende markedsføring og renspikka profittspekulasjon, kanskje verden er sånn, men jeg blir ikke fast kunde da. Noen som kan kaste nytt lys over problemstillingen ved å tilføye fakta? Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Må si jeg stusser litt på om Amentio spekulerer i når de her ETA på varer som er ettertraktet, har bestilt en e8400 som først hadde ETA 07.02.08 for så å bli endret til 27.2.07, som for et par dager siden ble endret til 15.02.07. Valgte å kjøpe prossesoren hos de siden de hadde tidligst ETA på lager, mens de fleste andre webshops hadde dato i slutten av måneden. Kan det være sånn at de skriver en for tidlig ETA for å kapre flest mulig salg på en vare? Hvis det viser seg å være sannheten vil jeg aldri handle der igjen, det kaller jeg villedende markedsføring og renspikka profittspekulasjon, kanskje verden er sånn, men jeg blir ikke fast kunde da. Noen som kan kaste nytt lys over problemstillingen ved å tilføye fakta? Har også opplevd det samme! Skulle kjøpe meg ny PC, dette var på tiden da 8800GT var veldig nytt og ettertraktet. ETA var 5.12.07, og jeg bestilte 2.12.07. Datoen flyttet seg oppover hele tiden. Endte med at jeg sendte mails(som jeg ikke fikk svar på)og deretter ringe. Fikk da endelig svar etter en halvtime i telefonkø. Bestilte derfor noe som faktisk var på lager. Fikk skjermkortene mine i posten 4 dager etter telefonen. Never ever again. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Siden de ikke har eget lager, men som oftest benytter Norek så kan dere gå ut ifra de samme eta som Komplett. Hvorfor de setter en tidligere eta enn leverandøren deres kan man jo bare spekulere i. Regner ikke med at noen får svar på det fra Ametio hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå