mafister Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hei.. Jeg har en D-Link 54Mbps trådløs router koblet til adsl modemet mitt. Dette nettverket har fungert utmerket i noen måneder, men de siste dagene har det begynt å svikte litt. Jeg har joplet 2 PC-er til dette nettverket. En stasjonær pc og en laptop som jeg bruker av og til. Signalstyrken er alltid utmerket eller veldig god, men hastigheten på laptopen varierer voldsomt fra 1Mbps til 54Mbps. Dette fører til et meget ustabilt nett for laptopen, og den detter ofte ut av nettverket. Naboen min har akkurat koplet opp et D-Link trådløs nett ved siden av meg. Jeg har sjekket at han kjører sitt nettver på kanal 1, mens jeg kjører mitt på kanal 6. KAn dette ha noe å si for nettverket? Virker som dette problemet har oppstått rett etter han koplet opp nettet sitt. Forøvrig så har d vært uvær i området de siste dagene med lyn og torden. Har dette noe å si på nettverket? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hei.. Jeg har en D-Link 54Mbps trådløs router koblet til adsl modemet mitt. Dette nettverket har fungert utmerket i noen måneder, men de siste dagene har det begynt å svikte litt. Jeg har joplet 2 PC-er til dette nettverket. En stasjonær pc og en laptop som jeg bruker av og til. Signalstyrken er alltid utmerket eller veldig god, men hastigheten på laptopen varierer voldsomt fra 1Mbps til 54Mbps. Dette fører til et meget ustabilt nett for laptopen, og den detter ofte ut av nettverket. Naboen min har akkurat koplet opp et D-Link trådløs nett ved siden av meg. Jeg har sjekket at han kjører sitt nettver på kanal 1, mens jeg kjører mitt på kanal 6. KAn dette ha noe å si for nettverket? Virker som dette problemet har oppstått rett etter han koplet opp nettet sitt. Forøvrig så har d vært uvær i området de siste dagene med lyn og torden. Har dette noe å si på nettverket? Takker for alle svar. Hvordan er den plasert da, har akkurat samme routern og det funker perfekt. Noen ganger på den stasjonære så kommer det opp "siden kan ikke vises" tror noen ganger den routern prioriterer laptopen min istedenfor den. Det du sier kan jo være forstyrelse. Lenke til kommentar
mafister Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Den er plassert inn i boden min. Det er bare snakk omm trevegger i mellom den og laptopen min, og kanskje maks 10m. Den stasjonære er fin og stabil. Har ikke hatt noen problemer med den. Nå prøvde jeg å slå av den stasjonære maskina og kun kjøre laptopen, og da virker nettet på laptopen ganske ok. Styrken er utmerket, og hstigheten økes til mellom 11Mbps til 54Mbps. Men fortsatt er det jo rart at hastigheten varierer så mye. På den stasjonære maskina står hastigheten alltid på 54Mbps. Men den står i et rom ved siden av routeren min. Så det er vel bare 3m avstand og en vegg. Edit: Tok en restart av router, modem og maskin. Har den stasjonære maskinen avslått. Da er hastigheten på laptopen 48-56 Mbps og signalstyrken utmerket. Det hender hastigheten går lavere av og til, men dette er nesten ikke merkbart for normal bruk. Endret 26. januar 2008 av mafister Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Vet ikke om du anser problemet ditt som løst, men jeg spør allikavel; Hva er det som tar imot det trådløse signalet for PCen din? Anbefaler at du skaffer en mottaker av samme merke som ruteren din. Har også hatt dårlige erfaringer med DLINK. Det var veldig ustabilt, men så kjøpte jeg en Belkin ruter med usb-dongle. Funker som fjell =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Merkelige greier. Jeg har selv en D-Link 54Mbps-router (DI-624+) og den leverer full signalstyrke i kjelleren, selv om den står på loftet. 2 bærbare, 3 stasjonære og en PS3 er koblet til. Du kan jo prøve å sette den trådløse hastigheten manuelt inne på routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå