Gå til innhold

Linse til Canon SLR

Anbefalte innlegg

Hei

Er grønn på fotografering men har så lyst på ett SLR fra Canon. Har fra før ett Canon Powershot S3IS som er utrolig bra og gir meg mye gleder men det var det med SLR da!

Powershoten min har 12x zoom og det er flott for å ta naturfotografier av ville dyr og fugler på avstand.

Men skal jeg ha ett SLR kamera så gidder jeg ikek å ha flere linser så jeg vil bare kjøpe ett hus og en universal linse som minst tilsvarer 12xzoom slik som mitt powershotcamera.

Hva slags linse velger jeg da..? Tipper det kan bli en eos 450 eller 400d som denne linsa skal brukes på.

Takker for svar.

Opelen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Er grønn på fotografering men har så lyst på ett SLR fra Canon. Har fra før ett Canon Powershot S3IS som er utrolig bra og gir meg mye gleder men det var det med SLR da!

Powershoten min har 12x zoom og det er flott for å ta naturfotografier av ville dyr og fugler på avstand.

Men skal jeg ha ett SLR kamera så gidder jeg ikek å ha flere linser så jeg vil bare kjøpe ett hus og en universal linse som minst tilsvarer 12xzoom slik som mitt powershotcamera.

Hva slags linse velger jeg da..? Tipper det kan bli en eos 450 eller 400d som denne linsa skal brukes på.

Takker for svar.

Opelen

Det høres ut som du skal ha Olympus og ikke Canon.

Canon har ingen gode objektiver som går fra vidvinkel til tele, jo det finnes ett, men det veier godt over kiloen.

Sigma og Tamron har sine alternativer, og da er vel Tamron's 18-250 den beste.

Med denne får du litt mer vidvinkel, men litt mindre tele, og veldig dårlig lysstyrke på tele-enden.

Olympus har noen velidg kompakte speilreflekskameraer, og du får mye zoom i liten innpakning,

men ingen som har like bra omfang som de kompakte super-zoom kameraene.

Om du kun vil ha et slikt objektiv ser jeg ikke poenget med at du kjøper et speilreflekskamera, du vil sansynligvis få bedre bilder med det kameraet du allerede har.

Skal man først ha et SLR bør man være villig til å bytte objektiver, det finnes nemlig ikke noe som passer til alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...