Gå til innhold

50 frames interlaced HD 1080

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan hjelpe meg? Er ny innen feltet HD videokamera og har et Canon HDD HDV Videokamera HG10 og der er det en innstilling i kameramenyen som heter frame rate med alternativene 50i Normal og PF25.

Så kommer problemet; har hatt kameraet på 50i Normal på nevnte innstilling og når jeg redigerer dette så ser det ut som om der er digitale "forstyrelser" når jeg spiller av ferdig film.... har dette noe med 50/25 frames instillingen å gjøre? kan man rette dette opp på noet vis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Jeg får også disse forstyrrelsene på 50i med en Canon HF20, tydeligvis fordi det er interlaced. Jeg kan ikke skjønne hvorfor dette er standardinnstilling.

Taper man noe på å bruke pf25 i stedet?

Fysj, så stygg standardinnstillingen er. Er det noen som ikke får dette?

Lenke til kommentar
Jeg får også disse forstyrrelsene på 50i med en Canon HF20, tydeligvis fordi det er interlaced. Jeg kan ikke skjønne hvorfor dette er standardinnstilling.

Taper man noe på å bruke pf25 i stedet?

Fysj, så stygg standardinnstillingen er. Er det noen som ikke får dette?

25p er progressiv, derfor skal du ikke på "forstyrelser" om du filmer i 25p. Internett og PC-monitorer er progressive, da er det i mange tilfeller best å bruke 25p.

25p gir mer fylde i fargene, og er betydelig bedre i dårlig lys.

25p er klart best til natur, både bedre farger, og mer dybde, større avstandsinterval der videoen er i fokus.

Men 25p gir hakkete video ved raske bevegelser.

Prøv og bedøm selv.

Endret av oddmanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...