Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin starter men ingenting skjer [CPU-INIT]

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har da nettop kjøpt meg Asus Formula X38, Intel Core 2 Duo E8400, Cnet Wifi. ballistix pc 8500,

Når jeg starter opp datamaskinen så fungerer den den starter opp og alt ser bare bra ut men skjerm, tastatur, mus og alt av "tilbehør" starter ikke opp. Hva er det som kan være feil?

Endret av Salemonsen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hører du/dere noen pip i begynnelsen av oppstarten? Kommer det fram noe på skjermen i det hele tatt? Er det helt nye PC-er, eller har dere koblet til harddisker med operativsystem installert? Prøv å ta ut alle kabler og sett de inn igjen, kan hende dere har oversett noe.

Lenke til kommentar

Nei, men jeg får cpu-init (cpu initialize) på lcd poster'n.

har googlet meg fram till at det kan ha noe med rammen / power connectorn og gjøre.

Jeg bruker 4 pins connectorn, fant på en side at man må bruke 8 pins på dual core, og at mange har løst problemet med dette.

Lenke til kommentar
Hører du/dere noen pip i begynnelsen av oppstarten? Kommer det fram noe på skjermen i det hele tatt? Er det helt nye PC-er, eller har dere koblet til harddisker med operativsystem installert? Prøv å ta ut alle kabler og sett de inn igjen, kan hende dere har oversett noe.

Jeg har hatt dataen for over 2 år, og plutselig begynte det ikke å virke lengre.. før når jeg starta pcen kom det en pip.. nå gjør det ikke lengre..

plix help

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd uten ekstra strøm (8-pins connector/4-pins Connector) da starter den opp å går men får ikke bilde eller noe slikt.. samme med en 4 pins connector, bare da starter den opp går i ca 4-5 sekunder så slår alt seg av i 4-5 sekunder og slik fungerer det i det uendelige med samme feilmelding på lcdpostern

Lenke til kommentar

Ok, Thazul: Dersom maskinen slutter å pipe, og vifta fortsatt går, betyr det muligens at hovedkortet er gåent. Åpne maskinen og sjekk om prosessorviften går; prøv også å bytte til en annen skjerm. Når du sier at det ikke skjer noe med musa og tastaturet, er det fordi det ikke skjer noe på skjermen, eller fordi lysene på tastaturet/musen har sluttet å lyse?

Vil forøvrig sterkt anbefale deg å starte din egen tråd, dette begynner å bli svært uoversiktlig.

Salemonsen_: Hvilket hovedkort har du? I brosjyren til hovedkortet pleier det å stå hvilke ledninger fra PSU'en du skal koble til hvor, har du jamført med den? Dersom det kommer noen pip fra maskinen når du starter opp, sjekk HK-brosjyren for å finne hva som er feilen.

Begge: Prøv å ta ut en RAM-brikke, og start opp. Om dette ikke funker, bytt den som du tok ut med den som er i maskinen.

Endret av garanti
Lenke til kommentar
Ok, Thazul: Dersom maskinen slutter å pipe, og vifta fortsatt går, betyr det muligens at hovedkortet er gåent. Åpne maskinen og sjekk om prosessorviften går; prøv også å bytte til en annen skjerm. Når du sier at det ikke skjer noe med musa og tastaturet, er det fordi det ikke skjer noe på skjermen, eller fordi lysene på tastaturet/musen har sluttet å lyse?

Vil forøvrig sterkt anbefale deg å starte din egen tråd, dette begynner å bli svært uoversiktlig.

Salemonsen_: Hvilket hovedkort har du? I brosjyren til hovedkortet pleier det å stå hvilke ledninger fra PSU'en du skal koble til hvor, har du jamført med den? Dersom det kommer noen pip fra maskinen når du starter opp, sjekk HK-brosjyren for å finne hva som er feilen.

Begge: Prøv å ta ut en RAM-brikke, og start opp. Om dette ikke funker, bytt den som du tok ut med den som er i maskinen.

Jeg har et Asus Formula X38 hovedkort som nevnt tidligere i tråden, jeg skal ta å sjekke manualen godt nå, men jeg har ingen pip ifra pcen. CPU INIT er det eneste av feilmeldinger som kommer opp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...