Salemonsen_ Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Hei, Jeg har da nettop kjøpt meg Asus Formula X38, Intel Core 2 Duo E8400, Cnet Wifi. ballistix pc 8500, Når jeg starter opp datamaskinen så fungerer den den starter opp og alt ser bare bra ut men skjerm, tastatur, mus og alt av "tilbehør" starter ikke opp. Hva er det som kan være feil? Endret 27. januar 2008 av Salemonsen_ Lenke til kommentar
Thazul Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg har det samme problemet Noen som kan svare på dette? Er ikke så god med innholdet til dataer... Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hører du/dere noen pip i begynnelsen av oppstarten? Kommer det fram noe på skjermen i det hele tatt? Er det helt nye PC-er, eller har dere koblet til harddisker med operativsystem installert? Prøv å ta ut alle kabler og sett de inn igjen, kan hende dere har oversett noe. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Nei, men jeg får cpu-init (cpu initialize) på lcd poster'n. har googlet meg fram till at det kan ha noe med rammen / power connectorn og gjøre. Jeg bruker 4 pins connectorn, fant på en side at man må bruke 8 pins på dual core, og at mange har løst problemet med dette. Lenke til kommentar
Thazul Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hører du/dere noen pip i begynnelsen av oppstarten? Kommer det fram noe på skjermen i det hele tatt? Er det helt nye PC-er, eller har dere koblet til harddisker med operativsystem installert? Prøv å ta ut alle kabler og sett de inn igjen, kan hende dere har oversett noe. Jeg har hatt dataen for over 2 år, og plutselig begynte det ikke å virke lengre.. før når jeg starta pcen kom det en pip.. nå gjør det ikke lengre.. plix help Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Vil anbefale deg å starte en egen tråd Thazul, men here goes: Det kan være at hovedkortet som har tatt kvelden. Kommer det ellers lys fra maskinen? Lenke til kommentar
Thazul Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Ja det kommer lys fra maskinen, viftene funker og hele pakka.. men den er bare på og det skjer ikke noe på skjermen, musa eller keyboarden Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg har prøvd uten ekstra strøm (8-pins connector/4-pins Connector) da starter den opp å går men får ikke bilde eller noe slikt.. samme med en 4 pins connector, bare da starter den opp går i ca 4-5 sekunder så slår alt seg av i 4-5 sekunder og slik fungerer det i det uendelige med samme feilmelding på lcdpostern Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Ok, Thazul: Dersom maskinen slutter å pipe, og vifta fortsatt går, betyr det muligens at hovedkortet er gåent. Åpne maskinen og sjekk om prosessorviften går; prøv også å bytte til en annen skjerm. Når du sier at det ikke skjer noe med musa og tastaturet, er det fordi det ikke skjer noe på skjermen, eller fordi lysene på tastaturet/musen har sluttet å lyse? Vil forøvrig sterkt anbefale deg å starte din egen tråd, dette begynner å bli svært uoversiktlig. Salemonsen_: Hvilket hovedkort har du? I brosjyren til hovedkortet pleier det å stå hvilke ledninger fra PSU'en du skal koble til hvor, har du jamført med den? Dersom det kommer noen pip fra maskinen når du starter opp, sjekk HK-brosjyren for å finne hva som er feilen. Begge: Prøv å ta ut en RAM-brikke, og start opp. Om dette ikke funker, bytt den som du tok ut med den som er i maskinen. Endret 26. januar 2008 av garanti Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Ok, Thazul: Dersom maskinen slutter å pipe, og vifta fortsatt går, betyr det muligens at hovedkortet er gåent. Åpne maskinen og sjekk om prosessorviften går; prøv også å bytte til en annen skjerm. Når du sier at det ikke skjer noe med musa og tastaturet, er det fordi det ikke skjer noe på skjermen, eller fordi lysene på tastaturet/musen har sluttet å lyse?Vil forøvrig sterkt anbefale deg å starte din egen tråd, dette begynner å bli svært uoversiktlig. Salemonsen_: Hvilket hovedkort har du? I brosjyren til hovedkortet pleier det å stå hvilke ledninger fra PSU'en du skal koble til hvor, har du jamført med den? Dersom det kommer noen pip fra maskinen når du starter opp, sjekk HK-brosjyren for å finne hva som er feilen. Begge: Prøv å ta ut en RAM-brikke, og start opp. Om dette ikke funker, bytt den som du tok ut med den som er i maskinen. Jeg har et Asus Formula X38 hovedkort som nevnt tidligere i tråden, jeg skal ta å sjekke manualen godt nå, men jeg har ingen pip ifra pcen. CPU INIT er det eneste av feilmeldinger som kommer opp.. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Søk, og du får svar: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=853867 Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Har prøvd det, ser ut til at jeg bare må sende det tilbake til komplett...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå