Faktum1 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Hei Jeg går allmen vg2 og har nettop fylt 19 år. Jeg hadde et friår på high school i USA derfor startet jeg med de som er et år yngre enn meg i vg2 (hvis noen lurte på det). Den største interesssen min er å bli rik. I tillegg til å få noen barn med ei drit fin dame. For ikke så lenge siden lest jeg en repotasje i Aftenposten med en milliarder som sa at for å bli rik bør man starte eget firma istedetfor å jobbe seg oppover i systemet. En annen ting er at jeg liker ting som er litt på kanten liksom, elser mafia og fengsels filmer. Tenkte derfor at jeg skulle starte en club i USA eller noe, så det likevel ikke er helt ulovlig. Derfor skal jeg etter all sannsynlighet starte eget firma etter å ha utdannet meg. Det jeg lurer på er om man bør gjøre dette i andre land enn i Norge? Siden det er så mye jantelov her. Tenker at hvis jeg blir rik så kan jeg liksom ikke leve så fritt her i landet som i andre land, avisene blåser opp alt. Saken er bare det at for å få bachelor i USA så må man gå 4 år på skole, og jeg har kun lyst til å gå 3 år siden jeg allerede har hatt et ekstra år. En anne ting er at jeg synes "mixed girls" er så fine og de er det lettere å få tak i USA siden de har et mer flerkulturelt samfunn. Skjønner hvis folk synes dette virker litt crazy å ville bli så rik. Likevel, er det noen som har noen tanker rundt dette? Tusen takk for svar. Endret 26. januar 2008 av Faktum1 Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Noen som har noen konstruktive forslag her? Lenke til kommentar
nymo Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hehe Du spurte om det samme hos Freakforum.nu Fikk nok juling der, så du kom hit ? Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Noen som har noen konstruktive forslag her? Haha, så du mener at denne tråden virkelig er seriøs??? Da er forslaget mitt meeeget konstruktivt i mine øyne. Såh; du vil altså være en slags amerikansk sopranos-mafia med ei dritfin latinamerikansk dame og ræva full av cash? Velvel, det er jo lov å drømme - men med tiden vil du nok oppdage at meget lite i den virkelige verden er som på film/tv. For å si noe om det eneste jeg oppfatter som virkelighetsnært i tråden din - å starte eget firma: det er fullt mulig å bli rik av å starte eget firma - mange har gjort det før deg. MEN, en kan ikke bare starte et firma og tro det vil gå av seg selv. Du må ha en forretningside, du må ha et nytt eller bedre produkt i en eller annen sjanger, du må gjøre noe bedre enn andre og ikke minst - du må leve, drømme, spise, drite og puste firmaet, produktet, jobben. Du må ha en lidenskap for å skape noe og virkelig ville noe, og da mener jeg mer enn bare å bli rik. De fleste som blir rike, blir det ikke bare fordi de virkelig vil bli rike. De blir det fordi de vil bygge opp noe, og fordi de elsker det de driver med så mye at de gjør det bedre enn alle og vinner derfor konkurransen. Angående geografi - start i Norge du. På tross av hva mange tullinger og pessimister vil fortelle deg, er det slett ikke så ille å drive et firma i Norge rent skatte- og avgiftsmessig. Spør Røkke, Hagen, Thon, Bakke, Mohn, Wilhelmsen, Reitan etc. Når du blir virkelig stor og driver internasjonalt, er det nok muligens lønnsomt å flagge ut til Kypros eller noe sånt. Bare spør Fredriksen. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 OMG hvem vil vel ikke bli rik og skaffe seg fin dame? Finn heller på en ide som er genial eller no, så kanskje du tjener litt penger en dag. Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Driter i hva dere sier folkens om noen år er jeg rik uansett Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Noen som har noen konstruktive forslag her? Det var et konstruktivt forslag. Det beste du kan gjøre er nok å vokse opp Lenke til kommentar
nymo Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Det finnes nok ikke konstruktive svar på dette dessverre. Bare destruktive. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hvis du vill havne over på feil side av loven bør du holde deg i Norge, USA er "litt" tøffere med kriminelle. Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hei Jeg går allmen vg2 og har nettop fylt 19 år. Jeg hadde et friår på high school i USA derfor startet jeg med de som er et år yngre enn meg i vg2 (hvis noen lurte på det). Den største interesssen min er å bli rik. I tillegg til å få noen barn med ei drit fin dame. For ikke så lenge siden lest jeg en repotasje i Aftenposten med en milliarder som sa at for å bli rik bør man starte eget firma istedetfor å jobbe seg oppover i systemet. En annen ting er at jeg liker ting som er litt på kanten liksom, elser mafia og fengsels filmer. Tenkte derfor at jeg skulle starte en club i USA eller noe, så det likevel ikke er helt ulovlig. Derfor skal jeg etter all sannsynlighet starte eget firma etter å ha utdannet meg. Det jeg lurer på er om man bør gjøre dette i andre land enn i Norge? Siden det er så mye jantelov her. Tenker at hvis jeg blir rik så kan jeg liksom ikke leve så fritt her i landet som i andre land, avisene blåser opp alt. Saken er bare det at for å få bachelor i USA så må man gå 4 år på skole, og jeg har kun lyst til å gå 3 år siden jeg allerede har hatt et ekstra år. En anne ting er at jeg synes "mixed girls" er så fine og de er det lettere å få tak i USA siden de har et mer flerkulturelt samfunn. Skjønner hvis folk synes dette virker litt crazy å ville bli så rik. Likevel, er det noen som har noen tanker rundt dette? Tusen takk for svar. Den umiddelbare reaksjonen er at du er et umodent fjols av dimensjoner, men jeg skal likevel forsøke å gi deg litt tilbakemelding. Av det du sier aner det meg at du ikke helt har de nødvendige kvalifikasjoner som kreves for å klare å fullføre en utdannelse. Da du skal bli rik antar jeg at du skal studere økonomi, og kreves det faktisk at man er moden nok til å klare det. Når målet bare er å studere kortest mulig sier det meg at du ikke har motivasjonen som kreves for å klare det heller. Alt er likevel ikke tapt. Det er fullt mulig å bli rik uten utdannelse. Jeg tør likevel påstå at de som blir rik uten noen formell utdannelse innehar en sterk kombinasjon av ambisjoner og intelligens, og da særlig sosial intelligens. Ambisjonene dine er høytsvevende nok, men hvis man skal dømme ut fra innlegget ditt skorter det kanskje litt på den sosiale intelligensen. Når det gjelder lokalisering av din fremtidige bedrift så tilbyr Norge et godt rammeverk for næringsdrivende. Lovgivningen sikrer aksjonærinteresser godt, vi har velfungerende kapitalmarkeder og en høyt utdannet befolkning. At janteloven skal være noe hinder ser vi ingenting til i empirien, da næringslivet går så det suser. Mitt konstruktive råd til deg er altså å ta en god kikk i speilet og finn ut hva du er flink til og hva du er mindre flink til. Området du omtaler faller nok inn under sistnevnte kategori. For øyeblikket er du for umoden og barnslig til å klare å skape noe, så jeg anbefaler deg også å ta tiden til hjelp - ambisjoner visner sjelden, og det kan godt hende du har bedre sjangser for å lykkes i fremtiden enn du har nå. Lenke til kommentar
nymo Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hvis du vill havne over på feil side av loven bør du holde deg i Norge, USA er "litt" tøffere med kriminelle. Støtter denne. Litt bedre med norsk fengsel enn amerikansk. Lenke til kommentar
Jon4s Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Driter i hva dere sier folkens om noen år er jeg rik uansett Så hvorfor vil du høre hva vi mener, om du "driter i hva vi sier" uansett? Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Så og si alles drøm er å bli rik. Jeg vil selv bli rik, bruke masse penger på luksus, for så å redde verden! "Yeah, like thats gonna happen" Nei, en, to eller tre tryningser så lærer vi vell alle hvor vi hører hjemme men hvem vet, med passe porsjon flaks og hardt arbeid så kan vell det meste bli mulig. Men seriøst, GROW UP, du høres ut som en 12 åring! EDIT: Er det mulig at diskusjon.no har ansatt en "luring" for å piske opp stemmningen litt her og der? Endret 29. januar 2008 av Litek89 Lenke til kommentar
superinvestoren Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Så og si alles drøm er å bli rik. Jeg vil selv bli rik, bruke masse penger på luksus, for så å redde verden! "Yeah, like thats gonna happen" Med den innstillingen der er jo egentlig løpet for deg allerede kjørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå