Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LØST: Nettet forsvinner etter 10 minutter

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp installert windows på nytt på grunn av en blåskjerm. Internett fungerer helt fint i 10 minutter før det jeg rett og slett ikke fungerer lenger. Det står at jeg er tilkoblet og alt er tilsynelatende i orden, men når jeg prøver å trykke "repair" i den internett connectionen jeg har, så feiler den å "restarte" IP addressen eller noe slikt.

Hvis jeg restarter maskinen fungerer internett i ca. 10 minutter igjen før det forsvinner. Har ikke det samme problemet på de andre maskinene jeg har.

Hva kan være galt?

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp installert windows på nytt på grunn av en blåskjerm. Internett fungerer helt fint i 10 minutter før det jeg rett og slett ikke fungerer lenger. Det står at jeg er tilkoblet og alt er tilsynelatende i orden, men når jeg prøver å trykke "repair" i den internett connectionen jeg har, så feiler den å "restarte" IP addressen eller noe slikt.

Hvis jeg restarter maskinen fungerer internett i ca. 10 minutter igjen før det forsvinner. Har ikke det samme problemet på de andre maskinene jeg har.

Hva kan være galt?

Installert nyeste driverene som er tilgjengelig på nett?

Trådløst eller kablet nett?

Hva slags kort er det snakk om?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du kan jo prøve det som funket for meg:

Det jeg gjorde var å gå inn i CMD og skrive ipconfig \renew og så valgte jeg å "renewe" IP addressen manuelt og da funket det.

Men en uke senere kom jo problemet på nytt for meg uten at det over funket. Da fant jeg ut at nextgentel ruteren min var gammel og en smule ødelagt (stor sjanse at det er lynet som har tatt den ettersom det lynet rett over oss en dag). Kanskje på tide med ruterbytt?

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve det som funket for meg:

Det jeg gjorde var å gå inn i CMD og skrive ipconfig \renew og så valgte jeg å "renewe" IP addressen manuelt og da funket det.

Men en uke senere kom jo problemet på nytt for meg uten at det over funket. Da fant jeg ut at nextgentel ruteren min var gammel og en smule ødelagt (stor sjanse at det er lynet som har tatt den ettersom det lynet rett over oss en dag). Kanskje på tide med ruterbytt?

AP'en jeg brukte var ikke akkurat vistaoptimalisert (D-link DWA 140), så jeg måtte installere tredjepartsdrivere fra starten av.

Håper oppriktig talt det ikke er noe i veien med det innebygde nettverkskortet.

Lenke til kommentar
Det er en skandale at Microsoft og andre ikke har fått skikk på denne problematikken ennå.

Vista begynner å ligne på Windows Milennium II...

Du mener da at det er en skandale at nettverksløsningsleverandører ikke har greid å lage tilfredsstillende drivere for produktene sine før de slipper dem ut på markedet?

Det må gå an å forlange at hardwareprodusenter oppdaterer driverne til produktene sine, ca en gang hver tredje måned eller noe. Driverversjonene av de fleste trådløskortene jeg har vært borti står fast på versjon 1.001 eller noe, og ble i snitt sluppet for over et halvt år siden.

Noe må vel kodeapene hos D-link også gjøre, ikke slippe fantastiske drivere som må fjernes i sikkermodus etter installasjon på grunn av alvorlige konflikter.

Lenke til kommentar

Beklager dobbelpost, men følte behov for et tillegg.

Prøvde denne fra komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341852 og fikk ikke programvaren til å starte i vista. Jaja tenkte jeg, det finnes da likevel drivere ute til denne. Prøvde så å sette opp et trådløst nettverk via vista, og lot laptopen min bruke trådløstkortet som aksesspunkt til den kablete internettforbindelsen min, noe som funket, jeg fikk tilgang til internett fra laptopen.

Jeg startet hostmaskinen på nytt, og fikk "gateway frakoblet" på den bærbare når jeg forsøkte å koble til internett, selv om nettverket i seg selv kom opp.

Satte opp et lignende adhoc nettverk med et annet navn, fikk "gateway frakoblet" på den bærbare, samme som sist.

Avinstallerte og reinstallerte software og drivere, satte opp et nettverk med samme instillinger som første gang, ganske riktig, fikk "gateway frakoblet", selv med internettdeling ettertrykkelig aktivert på hostmaskinen.

Får heller ikke kortet til å fungere i AP modus, da programvaren som fulgte med som sagt ikke er vistakompatibel.

D-link kortet mitt jeg hadde tidligere fungerte i AP modus, men lot meg bare koble til internett når det følte for det, og selv da bare en 5-10 minutter av gangen.

Ord svikter meg.

Kake til enhver som kan komme med et forslag til trådløst usbkort som fungerer som aksesspunkt for andre tilkoblinger og som atpåtil fungerer i Vista, gjerne under 300 kroner.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
DWA-140 er vel strengt tatt et klientkort.

Det virker som om at de fleste problemene det snakkes om her er relatert til Vista og drivere. Det er en skandale at Microsoft og andre ikke har fått skikk på denne problematikken ennå.

Vista begynner å ligne på Windows Milennium II...

trur heller det er d-Link sin feil, fordi jeg har en D-Link 802.11b klient kort med WPA støtte som ikke vil kontakte min DIR-655 en gang

så der har du det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...