Gå til innhold

Oppgradering av skjermkort og RAM!

Anbefalte innlegg

Siden jeg ikke er den største eksperten spørr jeg så likegodt her!

Er det mulig å oppgradere/bytte skjermkortet på en HP Pavillion DV6200? Er forresten en bærbar maskin.

Skal også oppgradere ram'en.. Er DDR2 rambrikke jeg har, som er på 1 Gb. Skal oppgradere til 2GB nå. Spørsmålet er da, må jeg kjøpe 2GB brikke eller er det nok at jeg kjøper 1GB brikke? Tror jeg har 521mbx2 på maskinen min, siden den er på reperasjon er det vanskelig å finne ut av nå..

Her noen mer info...

Apparatopplysninger

Serienr.CNF7092ZG8

Merke HP

Modell RY655EA#UUW

Prisen bør ikke overskride 1000kr..

Endret av fredderen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermkort bytte på bærbar er "låst" - ikke mulig for de fleste. På den stasjonære maskina vil vel ytelsen på minne bli "best" med to 1Gib brikker som er "like" eller 2 x 2 (for 4), eller 1 x 4.

Men hva vil gi best ytelse på en bærbar maskin? Kan maksimalt ha 2 GB på maskinen.. link til PC-en spesifaksjoner Specs

Endret av fredderen
Lenke til kommentar
Skjermkort bytte på bærbar er "låst" - ikke mulig for de fleste. På den stasjonære maskina vil vel ytelsen på minne bli "best" med to 1Gib brikker som er "like" eller 2 x 2 (for 4), eller 1 x 4.

Men hva vil gi best ytelse på en bærbar maskin? Kan maksimalt ha 2 GB på maskinen.. link til PC-en spesifaksjoner Specs

Bærbare har bare 2 spor til DDR2 SODIMM minne. Dersom den du har bruker 2 x 512 i dag, må du kjøpe 2 x 1 GB og ta ut det gamle minnet.

Minne for DV6200 . Det nederste av de to er 1 GB. Du trenger to slike.

Lenke til kommentar
Ok, takk for hjelpen. Noen som vil forklare hvordan man bytter ram'en på en bærbar pc? :)

Bør stå i manualen til maskina. Men vanligvis er det bare et deksel på undersida som skal åpnes (noen få skruer), og så får man tilgang til minnesporene. Men på noen kan det være litt annerledes.

Lenke til kommentar
Ok, takk for hjelpen. Noen som vil forklare hvordan man bytter ram'en på en bærbar pc? :)

Bør stå i manualen til maskina. Men vanligvis er det bare et deksel på undersida som skal åpnes (noen få skruer), og så får man tilgang til minnesporene. Men på noen kan det være litt annerledes.

Det står dessverre ingenting om det i manualen... :(

Noen som gidder å skrive en forklaring/guide?

Lenke til kommentar

prøv deg frem..så lenge du er forsikti går det helt bra.. er ikke vanskelig

edit:

http://www.technibble.com/how-to-install-laptop-ram/

full guide^^ sikkert ikke helt likt på din PC, men prinsippet er det samme...

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

prøv deg frem..så lenge du er forsikti går det helt bra.. er ikke vanskelig

edit:

http://www.technibble.com/how-to-install-laptop-ram/

full guide^^ sikkert ikke helt likt på din PC, men prinsippet er det samme...

Takk, her er hvordan det er på min maskin :) En elendig guide fra HP sin side egentlig..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...