Gå til innhold

Finnes det "fotograf-modell fellesskap" i Norge?


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt pointet med så mange sider.

 

Er bare de samme folka som henger over alt oO

 

Tja. Det finnes ikke så mange sider, og ingen gode.

 

Her er slik jeg ville opsummere status quo.

 

talentdb.no fra Dreyer Media.

 

Ikke et nettsamfunn/felleskap. Har kun profiler og annonser. Intet vedlikehold, ingen videreutvikling. Moderat aktivitet.

 

nordicface.com fra MSR

 

Ikke et nettsamfunn/felleskap. Har kun profiler, annonser og meldinger. Vedlikeholdes og modereres sporadisk og inkonsekvent. Ingen videreutvikling. God aktivitet.

 

fo-mo.net av "Eirik" (delvis anonym haugesunder)

 

Fullverdig nettsamfunn/felleskap med alle funksjoner. Modereres daglig, men vedlikehold og videreutvikling tyder på mangelfull kompetanse. Hostes i USA, og er periodevis treig. Lav aktivitet.

 

beta.fo2mo.net fra Digital Hverdag

 

Ser ut til å bli et fullverdig nettsammfun/fellskap med alle funksjoner. For tidlig å mene noe om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan legge til ModelMayhem.

Er ikke en norsk side, men er ganske mange norske folk der.

 

Og generelt ett litt høyere nivå der =)

 

ModelMayhem er selvsagt et bra community (nevnt tidligere i tråden), men det er lite norsk aktivitet der. Det lille som er, er konsentrert rundt Oslo.

 

Vi kan jo egentlig nevne facebook og nettby også. Selv om disse ikke har noe spesielt fokus, så er de så store at du finner flere relevante miljøer tilknyttet grupper eller enkeltprofiler. Det samme gjelder kanskje dotten (aka foto.no).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser det er litt snakk om talentdb.no her inne, en side jeg faktisk eier. Kan vel fortelle om statusen på den her inne:

 

- Siden vedlikeholdes ikke i form av oppdateringer, da det er lite inntjening på den - altså er det ulønnsomt å legge mye tid i oppdateringer. Serveren den ligger på vedlikeholdes selvfølgelig og vil ikke forsvinne med det første.

 

- Vi tar regelmessig en titt gjennom bilder, kommentarer osv, slik at det er minimalt med snusk på siden.

 

Jeg har lekt med tanken på å oppgradere siden, men det vil fort koste noen titusener om man skal ha noe skikkelig, bare i utviklingskostnader (så fremt vi gjør det i utlandet). Jeg ser det som lite sannsynlig at jeg vil kunne tjene inn disse pengene, derfor er det for øyeblikket uaktuelt å oppgradere. Om man skal dra inn noe særlig penger på en slik side må den gjøres i samarbeid med et annet prosjekt som kan dra inn skikkelig penger, f.eks en fotobutikk, utleie av studio osv. Jeg har ikke tid til å starte noen av disse delene. Det har også vært snakk om å utvikle et internasjonalt samfunn som kjører på flere språk, bare med samme database. Problemet da er at kostnadene vil bli langt høyere og man får samtidig behov for et mye større markedsføringsbudsjett.

 

.. Men man vet aldri! Kanskje vi finner på noe lurt..

Lenke til kommentar

Takk for oppdateringen, Kenneth.

 

Vi ser vel at dette er tendensen over det hele, markedet i Norge er tross alt nokså begrenset.

 

Dog er det i nedgangstider ting skjer, så kanskje det vil bli tid til overhaling av enkelte tjenester? :)

Endret av deviant
Lenke til kommentar
Talentdb tjener like lite uansett om det er opptider eller nedtider. Folk sitter like mye på nett uansett.. hehe!

 

Hehe .. Vel, jeg tenkte mest på at vi får en haug med utviklere uten noe å ta seg til.

"Will code for food"

 

Litt on topic:

 

Digital Foto skrev om FO2mo i månedens utgave. Er kommet til en del nye brukere der nå.

Lenke til kommentar
Talentdb tjener like lite uansett om det er opptider eller nedtider. Folk sitter like mye på nett uansett.. hehe!

 

Hehe .. Vel, jeg tenkte mest på at vi får en haug med utviklere uten noe å ta seg til.

"Will code for food"

 

Klarer du å samle sammen en slik gjeng kan dere jo bare slå dere løs :) Må gjerne bygge om talentdb og bruke den eksisterende databasen da (gjør jo lanseringen litt enklere).

Lenke til kommentar
Klarer du å samle sammen en slik gjeng kan dere jo bare slå dere løs :) Må gjerne bygge om talentdb og bruke den eksisterende databasen da (gjør jo lanseringen litt enklere).

 

Jeg har ikke så mye ledig for min egen del, så jeg tenkte mer generelt i markedet. Rafiq er fortsatt rask på labben om jeg skulle ha litt overskudd ;)

 

Skjønt det kan jo tenkes at det finnes noen kodere med både ledig tid og egeninteresse blant akam's brukere. Dagens løsning er LAMP?

Endret av deviant
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Det er stylister på både MM og fo-mo.net ihvertfall. Eventuelt kan du bare høre med random frisører om de kan gjøre det for deg. Sikkert best bet å høre med folk på fo-mo.net elns om du ikke har budsjett til å betale noe.

 

Selv betaler jeg fra 250,- - 500,- for styling ca. Kommer litt ann på hvilken stylist, og om det er jeg eller kunden min som betaler ;P

Lenke til kommentar
Jeg har så vidt begynt å tenke på neste års Junifest. Om jeg skal gjennomføre idéen, trenger jeg tre modeller, og det blir vel vanskelig nok i seg selv, men hva med sminke/stylist? Hvor finner jeg evt. noe slikt?

Håper forøvrig ikke at du skal hooke opp med tre modeller samtidig. Det er vanskelig. I tillegg så tror 90% av modellene på sånne sider at de er dyktige nok til å ta betalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...