Autodidact Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Et interessant konsept som mange sikkert hadde hatt stor nytte og glede av. ( www.modellbilder.se ) Er det mot min kunnskap noe lignende i Norge? Snip fra nettsiden; Genomför riktiga fotosessioner Modellbilder.se går ut på att modeller och fotografer träffas i verkliga livet för att ta fotografier i en så kallad fotosession. Bilderna du ser på MB är resultatet av dessa fotosessioner. Du kan kontakta de som skapat bilderna Nästan alla personer bakom fotosessionen kan du kontakta. Skicka enkelt ett meddelande till modellen, fotografen eller makupartisten. Bli fotograferad utan att betala De allra flesta medlemmar på MB kräver ingen betalning så länge du inte tänker använda bilderna för att tjäna pengar. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 www.nordicface.no er vel noe lignende. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Takker, jeg skal ta en (grundig) kikk.. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 jupp =9 mye folk der, men alle er i oslo eller trondheim Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Er det folk som har erfaringer med slikt? Jeg har veldig lyst til å ta "det neste steget" og begynne å jobbe med folk som faktisk har lyst til å stå foran kameraet, men er definitivt på feil sted i livet for øyeblikket. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Har funnet ei der. Eller blitt funnet. Faktisk. Var greit det, men siden det ikke er noen krav for folke som regger seg er det jo folk av alle seriøsitets grader, aldre osv. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hvordan ble du funnet? På hvilken bakgrunn valgte hun deg? Det jeg så på nordicface.no var i aller høyeste grad varierende - modellbilder.se så mye bedre ut, selv om det er til tider sjokkerende dårlig etterarbeide på en del av det som legges ut der. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Samme inntrykk her. Det står at man ikke skal laste opp mobilbilder p.g.a. mangel på kvalitet, men (alt for) mange bilder minner meg mer om deiligst.no o.l. enn bilder tatt av folk som kan litt med kameraet sitt. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hva med å lage en side? Den er i så fall jeg med på! Er også villig til å betale en liten sum for webhost. Jeg driver endel med etterbehandling av bilder, samt at jeg selvfølgelig tar de. Har ikke skikkelig godt kamera, men det vil komme etterhvert. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Lysten og evnen er der, men tid er mangelvare - og slikt tar tid! Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 hvis noen starter slik er jeg kanskje med Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 http://www.fotopia.no/fullnews.asp?newsid=3720 Lenke til kommentar
deviant Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Noen som har tenkt mer på dette? Er temmelig oppgitt over NordicFace, virker som om dem er litt fiendtlig innstilt til fotografer generelt og amatører spesielt. Hadde vært flott med et godt alternativ. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Hvordan ble du funnet? På hvilken bakgrunn valgte hun deg? Det jeg så på nordicface.no var i aller høyeste grad varierende - modellbilder.se så mye bedre ut, selv om det er til tider sjokkerende dårlig etterarbeide på en del av det som legges ut der. Er jo bare å spørre, en god vennine av meg sa seg villig til å stille opp, mot at hun fikk "hevne" seg på meg etterpå. Uansett har jo hun nå sagt ja til å begynne å leke med Dslr, og ta steget fra vanlig kompaktkamera Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Hevne seg? Høres skummelt ut. Eller kanskje det dreier seg om litt artig rollespill av typen BDSM? Jeg følger forresten med i tråden for å se om det faktisk er noen alternativer som er verdt å legge på minne. Men til nå virker det som om det ikke er noen alternativer som er veldig gode. Men dårlig kvalitet på foto og etterbehandling på disse nettsidene taler jo bare til vår fordel. Da er det mulig å bli lagt merke til, og da vil flere modeller ta kontakt med vår mann i markedet. Da mener jeg oss, boys. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Handler mer om at siden jeg skal bruke en D300 med 70-200 og Sb800 på henne, så skal hun gjøre det samme på meg, den type "hevn" Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Bare hun bruker det til fotografering og ikke penetrering så skulle det være en god avtale Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Noen tips: Facebook (flere 'modeller og fotografer'-grupper der) Nettby (flere lignende grupper som på facebook) Modelmayhem.com (noen håndfuller med norske modeller der) Den største hindringen for å få totalt fremmede mennesker til å stille opp er selvfølgelig at de gjerne vil se at du kan ta denne typen bilder først. Har du ikke noe konkret og bra å vise til så gidder de neppe, ikke minst fordi jenter på slike steder jeg nevner lenger opp dessverre blir spammet ned med mer eller mindre seriøse forslag dagen lang både fra 'fotografer' og den gjennomsnittlige nettsleskingen som finnes på alle slike communities. Så mas på venner og kjente, hør om de kjenner noen som kanskje vil ha gratis bilder av seg selv osv. Når du først har en 'egenkapital' i form av et par håndfuller gode menneskebilder så er det rimelig lett å få folk du har lyst til å ta bilde av til å stille opp hvis du spør pent. Kom gjerne også med noen konkrete forslag til stil/location o.l. - å bare komme med 'hei, kan jeg ta bilder av deg' blir veldig tamt. Et tips til: Lag deg et visittkort med navn, telefonnummer, e-post og ikke minst en webadresse der du har noen bilder liggende som folk kan se på. Utrolig nyttig å ha, og de trenger ikke å være fancy eller dyre; bare skriv ut på litt tykt fotopapir og skjær/klipp ut. Et tøft bilde du har tatt selv er jo en ypperlig bakgrunn på visittkortet. Endret 13. juli 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
deviant Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg har fått noen henvendelser etter annonse på talentdb.no, og booket to TFP sesjoner i henholdvis Stavanger og Bergen. Grensesnittet er hakket under NordicFace men jeg slipper å forholde meg til uklare retningslinjer, fotograf-fiendtlige kontrakter, annonser som forsvinner og moderatorer som ikke helt vet hva dem vil. Talentdb ødelegger heller ikke opplastede bilder i like stor grad. Publiserte bilder på talentdb.no blir 60-70 KB mot 20-25 KB på NF. Nesten levelig dersom du skalerer bildene før opplasting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå