MrL Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hva er den vanlige tempen på 8800 GTX XT, 70 grader idle er vell litt varmt? Kommer over 80 grader under spilling, blir litt nervøs ... Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 80 under spill er ikke så skummelt, men den idle tempen var litt drøy ja. Hva som er vanlig er ikke godt å si, det er nok mye forskjellig. Men idle tempen burde vært en 10-20c lavere syns nå jeg. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) 80 under spill er ikke så skummelt, men den idle tempen var litt drøy ja. Hva som er vanlig er ikke godt å si, det er nok mye forskjellig. Men idle tempen burde vært en 10-20c lavere syns nå jeg. Hmm, kan ha noe med at skjermkortet ligger nederst i kabinettet, greide å brekke den ene spaken til den øverste PCI sloten så har ikke turt og ha den der, men bør vel revurdere det. 80 under spilling er nesten minimum, spilte Lost planet og kom oppi 85C.. Endret 26. januar 2008 av MrLG Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Kan godt være derfor, vet ikke Har du noen vifter som kjører da? Det er jo kanskje en litt falsk trygghet hvis du må bruke viften på 100% for å få ned idle temp, men det er jo bedre enn at det går varmt iallfall Hvis du stiller viften på 100% i Rivatuner f.eks. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Kan godt være derfor, vet ikke Har du noen vifter som kjører da? Det er jo kanskje en litt falsk trygghet hvis du må bruke viften på 100% for å få ned idle temp, men det er jo bedre enn at det går varmt iallfall Hvis du stiller viften på 100% i Rivatuner f.eks. Det tempraturene jeg har sagt er når vifta står på 100 %.. Endret 26. januar 2008 av MrLG Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Oi Du er vel inne på noe når du sier det er helt nederst i kabinettet. Blir ikke mye sirkulasjon når viften under kortet blåser varmen rett ned i dørken. Varmen går vel rett opp igjen. Derfor det anbefales at SLI-systemer har en vifte som blåser varmen bort fra kortene når de står så tett. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Oi Du er vel inne på noe når du sier det er helt nederst i kabinettet. Blir ikke mye sirkulasjon når viften under kortet blåser varmen rett ned i dørken. Varmen går vel rett opp igjen. Derfor det anbefales at SLI-systemer har en vifte som blåser varmen bort fra kortene når de står så tett. Da er det kanskje det som er grunnen, flyttet det lengre opp til den som har spaken ødelagt, så for bare håpe skruene holder Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Jeg hadde 68-70`idle før jeg fant ut jeg skulle bytte kjøler på GTX en min,og det ble veldig sucess.Modifiserte en Zalman heatsink(ZM-RHS88)fordi orginalkjøleribbene så veldig pinglete ut,og satte på en Thermalright HR-03 Plus med en 120mm vifte som pumper 104 cm3,det ble veldig sucess for min del. Nå kjører jeg,idle på 46`,og load på 58-61` Endret 26. januar 2008 av crazycooler Lenke til kommentar
jollis Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg hadde 68-70`idle før jeg fant ut jeg skulle bytte kjøler på GTX en min,og det ble veldig sucess.Modifiserte en Zalman heatsink(ZM-RHS88)fordi orginalkjøleribbene så veldig pinglete ut,og satte på en Thermalright HR-03 Plus med en 120mm vifte som pumper 104 cm3,det ble veldig sucess for min del.Nå kjører jeg,idle på 46`,og load på 58-61` Henger meg på denne tråden. Har kjøpt dette kortet http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=95274 Viste ikke at det var med den nye kjøleren. Og ble gledelig overrasket av at det var såpass stille ! Men Etter å ha satt kortet i en ny maskin. Så merket jeg at Kortet var svært varmt Lå vel på ca 61 Grader Idle og i spill 85-90 grader. Pc Wizard viser at vifta gik på 100% Men lastet før ikveld ned Rivatune og der så det ut for at vifta lå på 25% Fikk satt opp farten til 100% og tamperaturen sank under 50 grader. Ligger nå på 49 Grader mens Vifta går på 60% Noen som aner hvorfor Viftestyringa ikke virker? Ps dette er ett 8800 gt kort Takker for alle svar. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Noen som aner hvorfor Viftestyringa ikke virker? Jeg har ikke "forsket" så mye på det, men viften har jeg aldri fått til i nTune heller, og heller ingen andre programmer. Heller ikke diverse software fra hovedkortet har fått orden på dette. Jeg bruker kun Rivatuner og der har det alltid fungert. Viftestyringen fungerer nok, som du så når du startet Rivatuner. Ang PC Wizard og andre programmer, så er det kanskje noen triks man kan gjøre for å få det til, men det er ikke alle programmer som er kompatible. Bruk Rivatuner du, så slipper du tenke mer på det Lenke til kommentar
jollis Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Noen som aner hvorfor Viftestyringa ikke virker? Jeg har ikke "forsket" så mye på det, men viften har jeg aldri fått til i nTune heller, og heller ingen andre programmer. Heller ikke diverse software fra hovedkortet har fått orden på dette. Jeg bruker kun Rivatuner og der har det alltid fungert. Viftestyringen fungerer nok, som du så når du startet Rivatuner. Ang PC Wizard og andre programmer, så er det kanskje noen triks man kan gjøre for å få det til, men det er ikke alle programmer som er kompatible. Bruk Rivatuner du, så slipper du tenke mer på det Takk for svar. Styrer vifta via Rivtuner. Og nå er vel temperaturen ok 49 grader idle. Under spill blir det vel ca 87 Grader eller deromkring ? Men har fremdeles problemer med at maskinen henger. Har den siste Vista driveren. Biosen på dette http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=43531 kortet er fra 11/2007 Ser det er kommet ny bios oppdatering. Men er litt usikker på hvordan jeg oppdaterer. Prøvde å opptimalisere via Nvidia Ntune. det gikk bra i 10 minutter så hang maskinen seg (som de beskrev på forhånd ) Men direkte etter nytt forsøk så hang den seg igjen. Dette gjentok seg en 5 -6 ganger! Noen ganger kan jeg spille Crysis mer en en time i strekk for så å få heng. Andre ganger kan den henge etter ett minutt ! Må i begge tilfeller nesten alltid restarte maskinen. Det hender jeg kan avslutte via oppgavebehandling. Er dette ett varmeproblem ,eller er det kanskje ett driverproblem? Noen som vet? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Ang BIOS så skal det stå forklart på hjemmesiden til hovedkortet. Du kan enten flashe BIOS via Windows eller en disk. MSI som jeg har er det veldig enkelt, laster ned en liten fil og flasher det via Windows og alt er over på 2-3min. Jeg ville avinnstallert nTune og bare brukt Rivatuner til både vifte og overklokking. Jeg har aldri fått helt taket på nTune og syns den er heller dårlig. Den funker sikkert for noen, men mine erfaringer er at den ikke er helt god å overklokke med, og er altfor "pysete" når du skal overklokke. Under de stabilitetestestene har maskina også fryst flere ganger når jeg brukte den. Egentlig helt uten grunn, spør du meg Lenke til kommentar
jollis Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Ang BIOS så skal det stå forklart på hjemmesiden til hovedkortet. Du kan enten flashe BIOS via Windows eller en disk. MSI som jeg har er det veldig enkelt, laster ned en liten fil og flasher det via Windows og alt er over på 2-3min. Jeg ville avinnstallert nTune og bare brukt Rivatuner til både vifte og overklokking. Jeg har aldri fått helt taket på nTune og syns den er heller dårlig. Den funker sikkert for noen, men mine erfaringer er at den ikke er helt god å overklokke med, og er altfor "pysete" når du skal overklokke. Under de stabilitetestestene har maskina også fryst flere ganger når jeg brukte den. Egentlig helt uten grunn, spør du meg Skal nok klare og oppdatere biosen. Når det gjelder nTune Så viste jeg ikke om den før idag. Så jeg kommer nok til å ligge lavt med det, til jeg vet mer om Programmett. Har ikke tenkt å overklokke noenting før jeg får en 100% stabil maskin. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå