Gå til innhold

Fujifilm finepix f50fd eller Canon ixus 950 is


Anbefalte innlegg

dere som har f40 - er det like treigt som folk sier? Litt avskrekka fra dette kameraet pga unger kan være problem å ta bilde av i "rette øyeblikk". Hvor lang tid tar det fra dere trykker ned utløserknappen til kameraet har fokusert og tatt bildet? er 4sek mellom 2 blitzbilder realistisk også med flere bilder på rad?

 

Jeg oppfatter det ikke som spesielt treigt, iallfall. Det avhenger selvsagt litt av hvor lyst det er der man fotograferer. Er de litt dunkel belysning inne, vil den jo gjerne lyse opp litt med AF-lampa si, da bruker den jo litt mer tid. Men en uhøytidelig test i nromalt god belysning inne hvor jeg bare knipset vilkårlig rundt meg - med stoppeklokke - viste i området 0.6 - 0.7 sek. fra utløsertrykk vil eksponering, inkl. fokusering og blitsavfyring.

Det synes jeg er helt greit for den type kamera. Det knipses mye barnebilder med mitt, så det får kjørt seg på hastighet. Faktisk opplever jeg det som kjappere enn mitt forrige, Nikon P2, som ellers var godt omtalt i sin tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men sleng ut nokon bildar da!

 

Er'e meg du mener? I såfall kan du jo lese signaturen min litt nøyere, det har ligget link til testbilder der hele tiden...

Jeg smører jo ellers denne linken ut i mange av innleggene, og prøver av og til å ikke overdrive. Det er jo ikke snakk om noen proff-fotograf-bilder, men mer ment som eksempler på hva en normal bruker kan forvente av bilder.

Det er da altså denne siden det er link til i signaturen min...

Lenke til kommentar
men sleng ut nokon bildar da!

 

Er'e meg du mener? I såfall kan du jo lese signaturen min litt nøyere, det har ligget link til testbilder der hele tiden...

Jeg smører jo ellers denne linken ut i mange av innleggene, og prøver av og til å ikke overdrive. Det er jo ikke snakk om noen proff-fotograf-bilder, men mer ment som eksempler på hva en normal bruker kan forvente av bilder.

Det er da altså denne siden det er link til i signaturen min...

din side er veldig bra.

men jeg ville bare se hva trådstarter har og by på ;)

 

forresten var en andre gang innom siden din for og se noen av f40fd bildene dine, og dette bildet er jo fra ett viking museum i horten?

http://kamera.manskow.net/jpg/f40fd/Borrehaugene-a.jpg

er fra sandefjord og har vært der selv. du er vell ikke fra vestfold selv eller?

 

#EDIT av moderator - fjernet IMG tagger, da bildet sprengte rammene fullstendig#

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...