trolfseng Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hei ! sliter en del med mass effect, dør hele tiden og de på laget mitt suger noe forferdelig! har brukt de pointsa til å levle men dør likevel. etter jeg ble specter dro jeg ut i rommet, til MSV Ontario, der på slutten jeg møter 3 stk, og jeg har ikke sjans. har jeg hoppet uti noe som jeg ikke skal møte så tidlig i spillet ? eller skulle jeg gjort noen spesielle ting etter at jeg ble specter ??? prøvd en time på å klare MSV Ontario nå å jeg er helt sikker på at det ikke skal være så vanskelig som det er nå. Jeg MÅ ha gjort noe feil..... noen som vet hva eller har tips ? Før jeg kaster hele xboxen i veggen Lenke til kommentar
neoman Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hm åsen klasse er du? spiller du på veteran er det forstrålig om du sliter. er jo en del hardere en kotor sliter litt selv egentlig stiller like gjerne mitt eget spørsmål. jeg har passert utrolig mange ting jeg ikke får åpna opp på veien har skjønt det slik att man må ha en enginneer i gruppen? men man kan jo ikke bytte party medlemmer etter man går ut av skipet vell? spiller selv på normal og har aldri sleti i noen kamper, er ca halveis i spillet tror jeg. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg spilte mest Soldier selv (før xboksen streika - igjen), men jeg synes alle klassene har sine fordeler og ulemper. Soldier er bedre i kamp, men de andre er definitivt ikke dårligere på sine områder. Dessuten er de andre folkene ganske flinke til å sloss om de får lov, så det kan jo være verdt å tenke på. Nuvel, til saken. * Jeg tviler på at du har kommet borti noe du ikke burde så tidlig, men ikke glem at du kan dra tilbake til Normandy når du vil så lenge du er utendørs. Det kan bare gjøres fra kartet, noe som er litt kjipt i lengden. Men uansett, det er ingen skam å snu, som noen sa. Live today, fight another day. * Det er en drøss ting (bokser, skap, dører osv) som bare kan åpnet som man har en høy Decryption eller Electronic skill (avhenger av hva du prøver å åpne), og så vidt jeg har skjønt kan to eller alle tre jobbe sammen for å åpne den hersens døren. Dvs om to av dere har Decryption vil gruppens Decryption bli høyere enn om bare en har det. Jeg kan ta feil her, så sjekk statusen på laget før du bestemmer deg. Siden gruppen jobbet sammen betyr det også at der holder at én eller to av dere har Decryption, men det er ikke nøye hvem av dere. Du kan ikke direkte styre hjelperne dine, men du kan bruke skill'ene deres når du vil uten problem. Og jada, du er avhengig av Decryption og/eller Electronic for å få "alt" i spillet, men alt de to åpner er unødvendig for å fullføre spillet. Det hjelper, men er ikke nødvendig. Det samme gjelder alle andre skill, selv kamp. Det betyr for øvrig ikke at en engineer er nødvendig, det holder at du har skillene dekket. (du la merke til at kun menneskene kan bli engineer, soldier og så videre? Romvesenene har andre klasser). * Når det gjelder kamp generelt må du huske på to ting: Laget ditt og beskyttelse. Om du holder våpenet ditt kan du lene deg mot veggen og se rundt hjørner (bare styr til siden til du kommer til hjørnet og enda litt til, men pass på å ikke holde for lenge så du hopper ut!) Dette gjør at du lettere kan skyte fiendene uten at de kan skyte deg (med mindre de bruker samme taktikk, selvfølgelig). Hjelperne dine bruker ofte samme taktikk, så om du spiller på lag med dem kan de til tider være svært bra i kamp. I tillegg har du jo granater, og snikskytter riflen kan være svært brukbar på lang avstand. Dessuten oppdaget jeg noe genialt litt senere i spillet da jeg sloss mot et rakett tårn. Tårnet skjøt hele tiden der jeg var, helt til jeg dukket bak en stein. Tårnet fortsatte å skyte der det trodde jeg var, så jeg dukket opp på den andre siden, skjøt mot det en liten stund, dukket bak steinen igjen og krøp til den andre siden. Det stakkars tårnet forstod ikke at jeg beveget meg, noe som gjorde kampen betydelig enklere. Det samme gjelder vanlige fiender, men de er ofte i bevegelse. * Til sist vil jeg minne deg på at du hjelperne dine har egne skills de kan bruke i kamp om de får lov. Jeg har ofte sett dem bruke energiskjold for å beskytte seg, throw og lift for å skade fiendene og slike ting. Dessuten kan du velge selv hva de skal gjøre og når de skal gjøre det om du vil, så support skills er ganske kjekke å ha. Dessuten må du huske på at hjelperne dine aldri "dør" i kamp, men våkner opp igjen når kampen er over. Det hjelper kanskje ikke så mye når det er fem, seks fiender som skyter på deg og hjelperne dine ligger på bakken, men likevel. Og du har fått med deg at du kan oppgradere våpnene og rustningene? Jeg anbefaler å sette i en First Aid oppgradering i rustningen til hjelperne dine, da den lar dem regenerere helse hele tiden. Om de dør i kamp er det bare å vente en stund, så er de tilbake til full helse uten å bruke medikit. Nå er det jo enkelt å fulle opp gratis medikit i Normandy (bare gå til helsestasjonen i samme rommet som hun legen og sjekk på veggen nært døren), men et medikit spart kan redde liv senere. Og ikke glem Unity, om du har tilgang til det! Hjelperne dine våkner opp med lite helse og skjold, men likevel kan det være til bra nytte om du får fiendene til å fokusere på deg i stedet. (hjelperne dine trenger jo ikke mye helse om ingen skyter på dem). * En ting til, mens jeg husker det. Mako er en kul bil, men ikke glem at den faktisk har to våpen i stedet for ett! Jeg fant det ut med en tilfeldighet, og det gjorde jobben betydelig enklere. Mener det er på den høyre skulderknappen, men sjekk litt da xboksen min streiket så jeg ikke har fått spilt det på en stund. Håper dette var til hjelp. Lenke til kommentar
NorthernAvenger Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hadde vert lettere å hjelpe om vi fikk vite hvilken difficulty du spiller på. Spiller selv på insanity nå for å skaffe siste achievement og enkelte UNC missions er faktisk mye vanskeligere enn alle bossene i spillet. Spectre våpen rank X, Savant X og Colossus X armor hjelper såklart. Lenke til kommentar
trolfseng Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg er vel level 10 nå. Å jeg spiller på normal, tok det som liksom var anbefalt. Og jeg er soldat. Er det normalt hvis jeg feks møter en fiende når jeg ikke er skjult så dreper han meg på ca 2 sekunder ? Mange gods tips forresten Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Selv spilte jeg en infiltrator, kanskje den minst anbefalte klassen å spille, og måtte stort sett bruke pistolen. Men det gikk stort sett greit, med unntak av mot slutten av Feros, hvor jeg i perioder var helt tom for både healthpacks og ammunisjon, og måtte sende teammembersene mine fremover, mens jeg selv sto og campet. Men det lønner seg definitivt å bruke taktikk, og ikke bare storme fremover. Lenke til kommentar
trolfseng Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Ja, plutselig løsnet det nå .vet ikke hvorfor, men nå har jeg grei fremgang Synes forresten at Mass Effect er et skikkelig kvalitetsspill. Bra grafikk å go historie. Anbefales ! Lenke til kommentar
NorthernAvenger Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Har spilt gjennom spillet 2 ganger med adept, en gang med vanguard, en gang med infiltrator, en gang med engineer og en gang med default soldier. Soldier med poeng i fitness gir immunity som IMO = godmode. Litt kjedelig klasse IMO, men solid som fy. Infiltrator får også immunity og ikke undervurder sniper rifle. Det er veldig effektivt også innendørs. Vanguard er som en rakett i starten, men ebber ut etter kort tid. Engineer er klassen jeg liker minst hittil. Alt for "squishy" etter min smak. Favoritten er Adept. Adept er rett og slett Gud, spesiellt på hardcore/insanity. Med poeng i bastion har du sykt med skjold fra barrier som recharger før du går tom. Singularity tar så å si alle fiender i rom og gjør dem forsvarsløse og med bastion kan du "spamme" biotics til du blir grønn i tryne. Spiller en Adept på insanity med Assault rifles som bonus talent nå og det er vanvittig lett. Endret 27. januar 2008 av NorthernAvenger Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg foretrakk Soldier siden de får trening med alle våpnene, så det er enklere å skifte taktikk når man vil. Dessuten pleier jeg som regel å gå gjennom med en kamp-klasse først for å se hva som venter lengre fremme. Er rimelig lei av å spille gjennom hele spillet som en svak kamp-klasse bare for å finne ut at jeg må sloss mot siste bossen. Det er så utrolig irriterende at hele spillet lar deg gjøre akkurat hva du vil, bare for å gi deg en boss på slutten det ikke er mulig å ta om man ikke har nok helse, rustning og våpen. VTM: Bloodlines er den største "synderen" jeg har møtt så langt, da jeg bare så vidt gadd plukke opp et våpen i første halvdel av spillet. Siste halvdel derimot er nesten bare slossing. Lenke til kommentar
NorthernAvenger Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg foretrakk Soldier siden de får trening med alle våpnene, så det er enklere å skifte taktikk når man vil. Dessuten pleier jeg som regel å gå gjennom med en kamp-klasse først for å se hva som venter lengre fremme. Er rimelig lei av å spille gjennom hele spillet som en svak kamp-klasse bare for å finne ut at jeg må sloss mot siste bossen. Det er så utrolig irriterende at hele spillet lar deg gjøre akkurat hva du vil, bare for å gi deg en boss på slutten det ikke er mulig å ta om man ikke har nok helse, rustning og våpen. VTM: Bloodlines er den største "synderen" jeg har møtt så langt, da jeg bare så vidt gadd plukke opp et våpen i første halvdel av spillet. Siste halvdel derimot er nesten bare slossing. Siste boss er jo tragisk lett da. Har hatt mer problemer med fiender på UNC enn noen av bossene. Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg hadde mye større problemer med Noveria-bossen enn med sistebossen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå