s@ndm@n77 Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Har nettopp oppgradert Pc'en og byttet bl.a skjermkort (ATI Radeon 9500 PRO). Skjermen er en NEC CRT 19" Multisync FE950+, kjører som alltid på 1024*768@100hz. Har nå begynt å få svake bølger over skjermen (vertikalt). Disse kommer og går periodisk, uten noen bestemt årsak. De minner om en svak utgave av mobiltelefon-signaler. Kan det være forstyrrelser fra CPU/Vifte(evt.andre komponenter) som innvirker på sendesignalet fra skjermkortet? Har ingen høytalere eller andre magnetiske ting i nærheten, og degauss funker ikke. Noen som kan hjelpe meg??? Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg har også det samme problemet og har slittet med det veldig lenge nå, jeg har en DELL PC, så jeg lurer på om du har også har DELL? Lenke til kommentar
s@ndm@n77 Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Nei, min er hjemmemekket! Systemet : P4 [email protected] MSI PE MAX2 FISR 2x256 Twinmos CL2 DDR ATI RADEON 9500PRO 320GB HD(80+120+120) NEC 19" CRT Multisync FE950+ Hva er specsene dine? Kan det være skjermkortet som tar forstyrrelser fra viften? Lenke til kommentar
Boxster Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg har hatt et lignede problem, en jeg abre stilte på rekvens og oppløsning til slutt var det ikke synlig lengre så da sa jeg meg fornøyd. med den gamle PCen og WIN98 hadde jeg ikke noe problem, men med den nye og XP fikk jeg det. (samme skjerm) Så det hele var litt merkelig. Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hva mener du med stilte på rekvens og oppløsning , og hvordan gjorde du det? Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Nei, min er hjemmemekket! Systemet : P4 [email protected] MSI PE MAX2 FISR 2x256 Twinmos CL2 DDR ATI RADEON 9500PRO 320GB HD(80+120+120) NEC 19" CRT Multisync FE950+ Hva er specsene dine? Kan det være skjermkortet som tar forstyrrelser fra viften? Jeg har 3D prophet 9700 pro, og før det hadde jeg GeForce 3 ti500, hadde det samme problemet da også, så det hele er merkelig ja Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 sjekk om det ligger en kabelklase med en liten transformator el. atme skjermen... Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 En jeg kjenner hadde trafoen til høyttalerene sine liggende inntil skjermen, og han fikk bølger på skjermen. Kan jo være hvis vga-kable ligger inntil noe støykilder også. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Kan være at du må justere moiré innstillingene på skjermen. Du bruker vel ikke forlengelseskabel? Husker jeg kjøpte en på Elkjøp engang, bare no dritt...fikk de samme stripene slik du beskriver. Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 jeg ringte dell support angående slike bølger for en stund siden. stripene kommer når du har høyere oppløsning enn 1280*960 . hvertfall på min. og det er ikke noe du kan gjøre med det Hu dama på support forklarte meg at ingen har bruk for høyere oppløsning enn 1024 og ingen ser forskjell på 60 og 100 hz. Da lo jeg godt. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 En jeg kjenner hadde trafoen til høyttalerene sine liggende inntil skjermen, og han fikk bølger på skjermen. Kan jo være hvis vga-kable ligger inntil noe støykilder også. var d jeg mente med transformator :wink: Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg kjører på 1024*768 og bølgene er merkbare, og GANSKE irriterende, har ringt DELL mange ganger, men DELL support SUGER Høytalerne til skjermen ligger et stykke i fra, og trafoen også, jeg har også prøvd en annen skjerm jeg har som er uten lyd fra Compaq, var det samme drittet da også Det er ikke hyggelig å spille når det er slikt, men jeg har liksom blitt vant til det, men jeg hadde blitt utrolig glad om jeg hadde fått fjerna det.. Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Kan være at du må justere moiré innstillingene på skjermen. Du bruker vel ikke forlengelseskabel? Husker jeg kjøpte en på Elkjøp engang, bare no dritt...fikk de samme stripene slik du beskriver. Jeg bruker ikke forlengelseskabel, og hvordan justerer jeg moiré innstillingene da? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Det er interferens tror jeg det kalles,haddde selv problemet så jeg brukte dvi adapteren som fulgte med og problemet ble borte. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 hehe, sjekk at det ikke er varmekabler i gulvet Hvis de er på bølger skjermen garrantert! Var på LAN der varmekablene var på i begynnelsen, var som om skjermen kjørte 20hz Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hu dama på support forklarte meg at ingen har bruk for høyere oppløsning enn 1024 og ingen ser forskjell på 60 og 100 hz. Da lo jeg godt. LOL! Hvis man skal jobbe i support må man da kunne litt om data. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg bruker ikke forlengelseskabel, og hvordan justerer jeg moiré innstillingene da? Gå inn i menyen på selve skjermen. Hvis skjermen din er noenlunde oppegående, skal det finnes et moiré-valg der. Juster og se om det hjelper. Hvis disse bølgene er statiske, og alltid opptrer ved bestemte skjermbilder - f.eks. en bestemt bakgrunnsfarge - er det sannsynligvis moiré. Typisk forandrer mønsteret seg hvis man justerer størrelsen på skjermbildet. Det er som regel mer eller mindre synlig avhengig av oppløsning. Men hvis bølgene beveger seg, er det nok noe annet. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Prøvd å bruke den dvi adapteren som følgte med kortet eller ? .. Gjør det i så fall. .. flere som har fixet problemet med denne .. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Kommer samme feilen uansett hvilken oppløsning og frekvens du kjører på skjermen ? Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Du har tvingt oppløsningen / hz for høyt opp, derfor flimrer skjermen. Still den heller til 85 hz eller noe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå