Gå til innhold

8800GTS 512MB 740MHz-SLI VS 8800GTX 768MB 575MHz-SLI?

Dyver`n

Anbefalte innlegg

Som i tittelen tilsier så luerer jeg på vilket oppsett som er raskest/best FPS til mitt bruk.

Jeg har til dags dato kun et Asus 8800GTX, og har tenkt å kjøpe et likt 8800GTX kort til får å kjøre SLi.. Men så har jeg sett på om jeg skal selge mitt GTX og heller kjøpe meg 2stk av disse nye Asus 8800GTS "TOP" PCI Express 2.0...

Kostnadene blir så å si like +-500,- og har 4stk PCI Express 2.0 ledninger på 800W strømforsyninga og har PCI Express 2.0 på HK også...

Skal spille FPS spill som CSS, Crysis, UnrealTournement3 osv i oppløsningen 1680x1050 på min 19"... Resultatt i 3DMark har jeg ingen interesse av, og skal heller ikke overklokke...

Hvilket oppsett tror derre vil gi best FPS for meg i Crysis og UT3???

Endret av meto4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du taper en del på å selge GTXen, så hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt et til. I mange tester er også GTX bedre på høye oppløsninger.

Er ikke pris som er viktigher nå, men jeg kjøpe min brukt for 2500,- når jeg henta denne hos naboen min. OG får sikkert solgt min får 2000,- nå, eller kjøpt en brukt en får 2500,- nå også...

8800GTS amentio: 2584x2=5168+ frakt - 2000 jeg får for mitt 3168+frakt ,

eller så må jeg betale 2500,- +185,- i postoppkrav for et brukt 8800GTX kort til...

Så blir ca +500 får to NYE kort....

Er FPS som er viktigst nå!

(Og hadde vert LITT moro å brukt PCI Express 2.0 når man først har det på HK og strømforsyning, og fått 2 helt nye skjermkort)

Endret av meto4
Lenke til kommentar

Høres ut som om du har mest lyst på GTS her ja ;)

På den oppløsningen kan du trygt satse på det, hvis du får ordna med kjøp og salg osv.

Det er ikke store forskjellen i FPS, men GTS ligger et lite hakk foran på 1680x1050. Også drar det ikke like mye watt heller, pluss at det tar mindre plass - selv om du sikkert(?) har plass til to GTX også :)

3.8 cm x 22.9 cm x 11.1 cm - GTS

3.8 cm x 26.7 cm x 11.1 cm - GTX

Lenke til kommentar
Høres ut som om du har mest lyst på GTS her ja ;)

På den oppløsningen kan du trygt satse på det, hvis du får ordna med kjøp og salg osv.

Det er ikke store forskjellen i FPS, men GTS ligger et lite hakk foran på 1680x1050. Også drar det ikke like mye watt heller, pluss at det tar mindre plass - selv om du sikkert(?) har plass til to GTX også :)

3.8 cm x 22.9 cm x 11.1 cm - GTS

3.8 cm x 26.7 cm x 11.1 cm - GTX

Har litt lyst på GTS`ene ja (:

Har plass ja, men jo mindre kortene er jo bedre luft strømning har jo kabinettet også!

Men, kan jo hende det lønner seg å vente på 9xxx serien også... men har ikke lest noe om dem... Men bytter jo deler oftere en jeg bytter sokker, så er ikke noe stress...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...