Gå til innhold

Litt problemer med valg av hk

Ping0

Anbefalte innlegg

hei!

siden det virker som mitt gammle hk har paja titter jeg litt rundt på et nytt...

blir en c2de6850 med 2 eller 4 gig ram. greit nok.

men hk er litt verre...

er msi sitt: MSI P35 NEO-FI, P35 et greit kort?

pcen vil stort sett bli brukt til spilling, troli veldig lite eller ingen overklokking. heller trolig ikke de kraftigste spillene som er ute.

gjerne et som ikke koster alt for mye heller.. alt under 1500kr er ok. gjerne under 1000 og om det er noe vettug der ute

andre anbefalinger?

Endret av Ping0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du kjøper CPU brukt så for du råd til et bedre HK som igjen tilsier at CPU kan klokkes lenger enn og bedre ytelse (vet om en E6750 til 700,- på bruktmarked :innocent: )

Om du skal ha P35 som er et veldig godt chipset så kan jeg anbefale deg GA-P35-DS4 evnt GA-P35-DS3, skal også se om jeg finner et Greit X38 HK somdu garantert får råd til om du kjøper brukt CPU ...

Intel sine G33, P35 og X38 HK klokker godt og gjør alt annet bra om du velger de rette produsentene ....

MSI er ikke anbefalt å satse på !!!

hovedforskjellen på de 2 cpu`ene er bare at e8400 saken er på 45nm?

Korrekt, pluss at den har litt mer L2 cache

Lenke til kommentar

som nevnt ovenfor blir nok ikke noe klokking, har aldri gjort det og vet ikke om jeg orker sette meg inn i det :p og siden den e8400 saken er en del billigere enn e6850 gjør det ikke noe om hk runder 1000-1200 kr ;) bare jeg får presset toalt prisen langt nok ned, er jo allerede under 3000 nesten;) lettere å få igjennom hos fruen da det trolig blir hu som betaler :p

Endret av Ping0
Lenke til kommentar

Det er veldig enkelt spessielt på Gigabyte sine ort da de er veldig rett fram (har selv hatt P35-DS4 og har et GM33-DS2R), kan hjelpe deg jeg om du skulle møte på noen vansker ....

Gigabyte X38 til 1500,- pluss en E6750 til 700,- det blir 2200,-

eller

Gigabyte P35 til 650,- pluss en E6750 til 700,- det blir 1350,-

Den siste gir mest ytelse for konra !!!!

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Det er veldig enkelt spessielt på Gigabyte sine ort da de er veldig rett fram (har selv hatt P35-DS4 og har et GM33-DS2R), kan hjelpe deg jeg om du skulle møte på noen vansker ....

Gigabyte X38 til 1500,- pluss en E6750 til 700,- det blir 2200,-

eller

Gigabyte P35 til 650,- pluss en E6750 til 700,- det blir 1350,-

Den siste gir mest ytelse for konra !!!!

hehe, blir nok en ny cpu. såppas skal jeg unne meg :D

og skal garantere det IKKE er en dell :D

Lenke til kommentar

du skal hvertfall ha for at du prøver ;) men som sagt blir en ny cpu :) dvs om dama vil sponse litt da:P ellers kanskje jeg kommer krypende tilbake :p men man får håpe og tro at alt det gode jeg gjør (oppvask rydde kjøring til jobb :p)slår litt tilbake ;)

Lenke til kommentar

Det finnes ingen gode argumenter for å kjøpe den E6700en din "The Ghost". Å reklamere for eget produkt i bruktmarkedet ved å prøve å overbevise PingO om at dette er en bedre deal enn en ny E8x00 er håpløst.

Tilbake til trådens spørsmål så er jeg fan av ASUS-hovedkort. Kanskje en E8400 kombinert med et ASUS P5K Premium/WIFI er å foretrekke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...