Stomperud Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) har skaffet meg et Gainward GeForce 8800GT 512MB Hadde planer om å sette de in i et HK type : Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16. Jeg moterer det inn i samme plassen som det kortet jeg tok ut.. Et Asus GF 7800GTX. HW sin beskrivelse Når jeg prøver å starte PC-en vill den ikke boote opp. Den Piper 2-3 ganger og viftene går men ikke mere skjer. Når jeg setter tilbake 7800 kortet virker det som bare det. NB jeg burde har mere en nok power (750). Dette er heller ikke noe SLI oppset. Noen ide hvorfor, eller er bare GFXet det er feil på? Endret 27. januar 2008 av Stomperud Lenke til kommentar
aDms Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Har det samme problemet med mitt 8800 GTS 512 MB. Sjekk at du har koblet til den ekstra strømkontakten til skjermkortet ditt, 6pins tror jeg, men siden PCen din piper 2-3 ganger tyder det på at den får loadet BIOS og div. I/0 enheter, og henger ved loading av skjermkortet. Midlertidig løsning: Restart flere ganger til det skjermkortet starter normalt, virker random når skjermkortet funker men etter 3 reboots pleier det å ordne seg... Innstallerte nyeste BIOS uten at det hjalp, så tror det er et strømforsyningsproblem, eller en sikkerhetsgreie i enten hovedkort eller skjermkort.... 580W Hiper Type-R SLI har jeg... Lenke til kommentar
Stomperud Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Problemet er løst for meg. Når jeg testet i PCI-E port 2 så virket dette. Det er da sikkert ett eller annet med port 1 som medførte dette problemet med 8800GT kortet. men som ikke berørte (som jeg kunne merke) 7800GTX kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå