Gå til innhold

Her kommer'n, ny pc, forslag/tips/innskudd......?


Anbefalte innlegg

Ja, har nå endelig fått satt opp en pc :)

 

Varenr Beskrivelse

105353 NN Diverse PC Eske Støtsikker

102227 pc produksjon norge

101114 Musmatte Blå 4/6mm

112012 Chieftec Dragon Big Tower m/dør Sort

113267 Asus P4PE/GL/F/S-ATA Hovedkort 478/533

113053 Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC533

112684 Crucial PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 6ns

112040 NEC Diskettstasjon 3,5" 1,44MB, Sort

109927 Microsoft Win XP Home Eng Ink. CD-Plate

109593 Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM

112519 Samsung CD-spiller IDE 52x S.A.T

113280 Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x Sort

115706 Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB

108205 Creative Soundblaster Audigy Player

114547 Norton AntiVirus 2003 v9.0 Nordisk

 

Hentet fra komplett ^

 

Skjermen blir en viewsonic P 95F+ fra itbutikken.no (fant den ikke i sort, noen som vet hvor jeg kan få denne.....??)

 

Høres dette bra ut? Kom gjerne med inskudd og forslag!

 

PS: Har hørt om trøbbel med sapphire-kortets "vifte", at dn løsner og sånn. Er dette sant, burde jeg gå for et annet kort? Dette kortet har jo fåttt ekstremt gode resultater da...

 

Cal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har noe av det samme oppsettet, men...

 

Ville ha bytta crucial ram'en med twinmos (her betaler du mye for merket og for kvaliteter du kun vil merke om du klokker pc'en, går ut fra at du ikke skal det. Mye vertfall)

DVD rom er ikke vanskelig å innstallere, det kabinettet ditt har vel også skrueløse løsninger på cd-rom slottene så det er piece of cake.

 

Jeg for min del valgte Hercules R9700pro, godt fornøydd med det. Slo Sapphire på f.eks tomshardware.com

Men det er vel noe prisforskjell der(?)

 

Ellers ser det greitt ut...

 

 

Et annet forslag:

asus p4g8x-deluxe

2x 512mb twinmos pc3200, eller 2x256 av samme om du ikke vil bruke så mye penger.(?)

 

Lykke til :wink:

Lenke til kommentar
har noe av det samme oppsettet, men...

 

Ville ha bytta crucial ram'en med twinmos (her betaler du mye for merket og for kvaliteter du kun vil merke om du klokker pc'en, går ut fra at du ikke skal det. Mye vertfall)

DVD rom er ikke vanskelig å innstallere, det kabinettet ditt har vel også skrueløse løsninger på cd-rom slottene så det er piece of cake.

 

Jeg for min del valgte Hercules R9700pro, godt fornøydd med det. Slo Sapphire på f.eks tomshardware.com

Men det er vel noe prisforskjell der(?)

 

Ellers ser det greitt ut...

 

Et annet forslag:

asus p4g8x-deluxe

2x 512mb twinmos pc3200, eller 2x256 av samme om du ikke vil bruke så mye penger.(?)

 

Lykke til  :wink:

 

 

Mener du at jeg vil få større utbytte av denne hovedkort/ram-løsningen?

Kjøper gjennom pc-byggeren til komplett, og av en eller annen grunn kan jeg ikke velge RAM over pc2700, og kan bare velge mellom Crucial og noe annet rare greier. Lite lyst til å bygge pc'en selv, dessuten får jeg 3 års garanti hvis komplett bygger den :D Så, noen forslga til hvordan jeg kan gjøre dette? Er ram'en jeg har valgt for øyeblikket direkte

Dessuten, hva er cas2, og hva er så spesielt me CL2-brikker?

treg.....? :shrug:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg ville helt klart gått for et asus p4g8x og byttet ut cd spilleren med dvd spiller.

ville gått for et audigy 2 kort, ellers så er minnet egentlig helt greit, er ikke akkurat noe "treigt" men det er jo sant at corsair er raskere, men du kommer ikke akkurat til å merke en gigantisk forskjell, kommer forsåvidt helt an på om du skal overklokke..

p4 2,8 ghz er helt grei, men jeg anbefaler deg å vente en liten stund med å bestille, intel skal sette ned prisen i slutten av februar, p4 3,06 med hyper threading havner på rundt 3000, 2,8 ghz skal ligge på en 2700.

Lenke til kommentar
jeg ville helt klart gått for et asus p4g8x og byttet ut cd spilleren med dvd spiller.

ville gått for et audigy 2 kort, ellers så er minnet egentlig helt greit,  er ikke akkurat noe "treigt" men det er jo sant at corsair er raskere, men du kommer ikke akkurat til å merke en gigantisk forskjell, kommer forsåvidt helt an på om du skal overklokke..

p4 2,8 ghz er helt grei, men jeg anbefaler deg å vente en liten stund med å bestille, intel skal sette ned prisen i slutten av februar, p4 3,06 med hyper threading havner på rundt 3000, 2,8 ghz skal ligge på en 2700.

 

Vet, har tenkt til å vente til Intel setter ned prisene, men d er jo ikke alt for lenge til da.... Hvorfor ville du byttet til et Asus p4g8x-hovedkort? Hørt så mye bra om P4PE-kortene jeg... Finner d forresten heller ikke på listen i komplett's pc-bygger... Og hvorfor et audigy2, er ikke eneren bra nok? Hva er d egentlig som skiller disse to kortene? Syns du jeg burde gå for en p4 på 3.06 med hyper threading, eller er d litt waste.....?

 

Cal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...