Gå til innhold

Maskin for flerskjerm-oppsett, +/- 5k

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at det endelig er på tide med en ny maskin. Per dags dato bruker jeg en P4 2,4 GHz på en 478-socket, så uansett hva jeg ender opp med å kjøpe, så burde det bli et kraftig løft.

Uansett, mitt bruksområde. Spilling vil aldri være en faktor jeg vil ta hensyn til når det gjelder valg av komponenter. Hovedsaklig bruker jeg maskinen til typiske kontoroppgaver, men i tillegg utvikling og programmering, så noe kraft må en ha.

Det spesielle med denne maskinen er at jeg kommer til å bruke minst tre skjermer til en hver tid. Per dags dato bruker jeg 3x17", men disse skal senere byttes ut til nyere, større modeller. Tanken da er 3-4 stk. 22", evt. 24", så den samlede oppløsningen blir stor, og burde taes med i beregningen av komponenter.

Maskinen skal trolig kjøre en Linux-distro, trolig openSUSE, så det er viktig at driverstøtten er på plass.

Akkurat det med hvilke produsenter jeg skal velge (Intel/AMD, nVIDIA/ATI) spiller ingen rolle, så lenge jeg får mest "bang for the buck".

I utgangspunktet har jeg sett for meg en prislapp på rundt 5000 kroner, men kan overbevises til å gå høyere om det er stor gevinst i det.

Om noen har et tilsvarende likt oppsett, setter jeg også pris på om du deler det med meg :)

Mvh

Lars

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...