Gjest mafister Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Finnes det digitalkamera med USB 2.0 interface? Hvor stort kan man forstørre et bilde uten betydelig tap av kvalitet? Ta utgangspunkt i et G2 kamera!! Og til slutt, Canon G2 er for proffer? Eller kan en amatør uten noen form for kompetanse, håndtere et slikt kamera? mvh Kai R. Limi Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Såvidt jeg vet, finnes det ikke per i dag kameraer med USB 2.0. Merk at minnekortene i seg selv ikke er særlig raske, slik at man uansett ikke får dratt nytte av stort mer båndbredde enn det USB 1 gir. Hva mener du med betydelig tap av kvalitet? Hvis man tenker trykkvalitet (300 dpi), vil man ikke kunne skrive ut et bilde så stort som et A4-ark engang. En amatør uten kompetanse vil uten problemer kunne håndtere et G2. Det er et brukervennlig kamera. MLW Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Takk for bra og raskt svar!! Noen av brikkene fra Lexar, forteller om forksjellige hastigheter. De største brikkene har 24x eller noe sånt... Jeg tenker på oppløsning som man finner på ordinære fotoskrivere i "butikken" eller de tradisjonelle fremkallings stedene. DPI er ikke SÅ interessant, da man først og fremst er ute etter noe mer synsing av kvalitets tap på "hjemmebilder". Hva kan man si om størrelsen på kameraet G2 i forhold til IXUS og andre små kompakte kameraer?? Finnes det en enkel "boks" som man putter digi-brikkene fra kameraet inn i og får opp bildene på en TV? Altså en mer stasjonær eller permanent løsning enn å koble kameraet direkte inn i TV'en. Mvh Kai R. Limi Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Lexar prøver å innføre en "CD-merking" også på minnekort. Et 24x Lexar Compactflash kan øverføre 150 KB/s x 24 = 3,6 MB /s. USB kan overføre 12 Mbits = 1,5 MB /s. Såvidt jeg kan huske er imidlertid ikke de raskeste minnekortene til Lexar på 24X, men på 12X. Dette er 1,8 MB per sekund, så her blir det mindre å hente ved å gå over til Firewire, IDE eller USB 2. > Hva kan man si om størrelsen på kameraet G2 i forhold til IXUS og andre små kompakte kameraer?? Det er betydelig større. Ixus er et bukselommekamera, G2 går i en stor jakkelomme. MLW Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Igjen takk for svar. Du har rett angående hastighet. Dersom man bruker termer fra CD-Rom verdenen, stemmer disse hastighetene som du beskriver. 12x tror jeg også er den høyeste man får fra Lexar. Hvilket er det beste "skjortelomme" vennelige kameraet?? :smile: Powershot 40, har jeg tittet litt på...er ganske opptatt av batterilevetid og kvaliteten på selve kamerahuset. KRL Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 S40 er nok for stor for mine skjortelommer, i hvertfall. MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå