CrackaBoi Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg fikk et merkelig problem her om dagen. Jeg har kjøpt et Terratec Cinergy 400 TV-kort, som jeg putta i den nest siste PCI-sloten min (nr 5). Når jeg starta PCen gikk alt rett vest. den begynte å spørre om drivere til RAID-kontrolleren! Og den fungerte ikke, for alle diskene som er koblet til raid-portene på hket var borte. dessuten var lyden helt forskrudd. den spurte også om drivere til firewire-porten på lydkortet (et audigy 2). den fant heller ikke driverene til tv-kortet på cden. noen som vet hva dette skyldes? Er det et IRQ-problem? Hvordan løser jeg det? Kjører WinXP Pro SP1 Tusen takk! Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Sjekk i manualen din om PCI slot 5 deler ressurser med en annen PCI slot. Det er ikke uvanlig at flere PCI sloter deler. Kan lage problemer (Som jeg fant ut på en gammel PC som lydkortet nekta å virke i. 3 dager og mye testing senere flytta jeg kortet til en annen PCI slot, voila! ) Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 På mitt abit kt7 med via-chipset og highpoint-raid deler raid-chipen irq med pci-slot 5. Flytt kortet til en annen port og prøv på nytt. Og jeg som trodde slike problemer bare fantes med via-chipsett Lenke til kommentar
TRS Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 uhm, mulig jeg er litt borte men hva er IRC :o (se sig :wink: ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå