Haandtverkern Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hei. Tenkte jeg skulle høre litt om hva dere har av meninger og tanker rundt mitt "lille" problem. Skriver litt om meg selv først så dere kanskje får litt bedre inntrykk av hva jeg mener. Jeg er i 20 årene og har det veldig bra med livet generelt, kommet langt med andre ord vil noen påstå. Jeg driver et lite gårdsbruk som er basen til et lite firma jeg driver med noen ansatte ellers så leier jeg meg selv ut til et annet firma som jeg jobber for. Dette har gitt meg et godt inntektsgrunnlag men jeg jobber ræva av meg for å si det mildt så lørdag kveld og søndag er som regel de eneste fridagene mine(i dag er det regnskap som står for tur) så fri er det lite av. Opp 5 om morgenen og hjemme i 7-8-9 tiden hvis det ikke er kontor arbeid som er på planen for den dagen. Og her kommer jeg til saken, Jeg strever litt med å skjønne hva som driver meg. Jeg føler jeg gir for lite tilbake til andre, selv om jeg sikkert gjør mer enn nok for andre så har jeg så lyst til å gjøre mye mer. Grunnen til dette var da jeg så en post for en stund tilbake her på forumet om det å ta seg et år i et u-land og hjelpe til der også hadde jeg en liten episode med min fetter her i fjor(skrev en post om dette) Da jeg har tenkt endel på dette her i ettertid og det har fått meg til å innse at jeg må gjøre noe, for her sitter jeg med all verdens muligheter til å gi mer av meg til samfunnet men hva gjør jeg, nei jeg bruker pengene på fin flatskjerm tv, samler på klokker, har grei bil osv. Det jeg har mest lyst til er å kvitte meg med det meste jeg har overflødige ting og dra på tur for meg selv en god stund, så får man se hva man gjør videre. Ikke det at jeg prøver å være superman men dette føler jeg bare er å jobbe mot noe som jeg ikke vet hva er, sånn som jeg driver nå altså ikke kjøpe meg goder som jeg ikke klarer å se verdien i som den er for andre. Jeg har jobb, som tar mye tid, 2-3 helgefyll i måneden som bare er fjas og tull også er det enten noe dameproblemer som dukker opp også er det den lille fritiden jeg har som enten går med til å spille spill, sitte på nett der hvor jeg kobler av. Hvor fører dette hen er det jeg i bunn og grunn spør om, rik pensjonist? ødelagt kropp i 40 åra? utbrent om 10 år? Greit, skal innse at det er mange små gleder som krydrer hverdagen men jeg blir bare sittende og spørre meg om dette her hele tiden. Kan vel virke som om jeg spør om meningen med livet, og ja kanskje det er det jeg gjør men jeg må bare få dette ut.. Jeg har kommet fram til endel ting som kanskje jeg skal prøve ut og det er... Gi opp alt av jobb og ta meg et par år fri og gjøre noe mer fornuftig et år(med hva aner jeg ikke) Trappe ned på jobbing og engasjere meg i noe som kanskje får meg til å sette mer pris på hverdagen? (med hva aner jeg ikke) Fritid generelt er ikke bra for meg, jeg må gjøre noe hele tiden og hvis jeg skal slappe av da må jeg reise bort, helst så jeg ikke har mulighet til å ta en telefon fra jobb eller noe. Haha... Eller bare å fortsette der jeg er nå men det føler jeg ikke gir meg det lille ekstra for å komme meg ut av dette jeg tenker på hver dag. Noen tenker av dere tenker sikkert at han der må ha et luksusproblem og må være totalt idiot. Og ja, det er vel det jeg er og vil bort fra det på en måte. Noen tanker eller innspill på dette her? Bare kom med spørsmål og slikt. Nå vil jeg ikke at dette skal være noen skrytetråd heller selv om det fort blir sånn. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hei. Tenkte jeg skulle høre litt om hva dere har av meninger og tanker rundt mitt "lille" problem. Skriver litt om meg selv først så dere kanskje får litt bedre inntrykk av hva jeg mener. Jeg er i 20 årene og har det veldig bra med livet generelt, kommet langt med andre ord vil noen påstå. Jeg driver et lite gårdsbruk som er basen til et lite firma jeg driver med noen ansatte ellers så leier jeg meg selv ut til et annet firma som jeg jobber for. Dette har gitt meg et godt inntektsgrunnlag men jeg jobber ræva av meg for å si det mildt så lørdag kveld og søndag er som regel de eneste fridagene mine(i dag er det regnskap som står for tur) så fri er det lite av. Opp 5 om morgenen og hjemme i 7-8-9 tiden hvis det ikke er kontor arbeid som er på planen for den dagen. Og her kommer jeg til saken, Jeg strever litt med å skjønne hva som driver meg. Jeg føler jeg gir for lite tilbake til andre, selv om jeg sikkert gjør mer enn nok for andre så har jeg så lyst til å gjøre mye mer. Grunnen til dette var da jeg så en post for en stund tilbake her på forumet om det å ta seg et år i et u-land og hjelpe til der også hadde jeg en liten episode med min fetter her i fjor(skrev en post om dette) Da jeg har tenkt endel på dette her i ettertid og det har fått meg til å innse at jeg må gjøre noe, for her sitter jeg med all verdens muligheter til å gi mer av meg til samfunnet men hva gjør jeg, nei jeg bruker pengene på fin flatskjerm tv, samler på klokker, har grei bil osv. Det jeg har mest lyst til er å kvitte meg med det meste jeg har overflødige ting og dra på tur for meg selv en god stund, så får man se hva man gjør videre. Ikke det at jeg prøver å være superman men dette føler jeg bare er å jobbe mot noe som jeg ikke vet hva er, sånn som jeg driver nå altså ikke kjøpe meg goder som jeg ikke klarer å se verdien i som den er for andre. Jeg har jobb, som tar mye tid, 2-3 helgefyll i måneden som bare er fjas og tull også er det enten noe dameproblemer som dukker opp også er det den lille fritiden jeg har som enten går med til å spille spill, sitte på nett der hvor jeg kobler av. Hvor fører dette hen er det jeg i bunn og grunn spør om, rik pensjonist? ødelagt kropp i 40 åra? utbrent om 10 år? Greit, skal innse at det er mange små gleder som krydrer hverdagen men jeg blir bare sittende og spørre meg om dette her hele tiden. Kan vel virke som om jeg spør om meningen med livet, og ja kanskje det er det jeg gjør men jeg må bare få dette ut.. Jeg har kommet fram til endel ting som kanskje jeg skal prøve ut og det er... Gi opp alt av jobb og ta meg et par år fri og gjøre noe mer fornuftig et år(med hva aner jeg ikke) Trappe ned på jobbing og engasjere meg i noe som kanskje får meg til å sette mer pris på hverdagen? (med hva aner jeg ikke) Fritid generelt er ikke bra for meg, jeg må gjøre noe hele tiden og hvis jeg skal slappe av da må jeg reise bort, helst så jeg ikke har mulighet til å ta en telefon fra jobb eller noe. Haha... Eller bare å fortsette der jeg er nå men det føler jeg ikke gir meg det lille ekstra for å komme meg ut av dette jeg tenker på hver dag. Noen tenker av dere tenker sikkert at han der må ha et luksusproblem og må være totalt idiot. Og ja, det er vel det jeg er og vil bort fra det på en måte. Noen tanker eller innspill på dette her? Bare kom med spørsmål og slikt. Nå vil jeg ikke at dette skal være noen skrytetråd heller selv om det fort blir sånn. Kanskje du skulle ha ansatt en assistent? Du vil nok bli utbrent om du skal fortsette med den jobben til du blir pensjonist. Første du trenger er en ferie ^^ Sist men ikke minst du bør komme deg ut å finne deg ei dame Du har sikkert noen venner som kan hjelpe deg litt på vei? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå