The Stig Skrevet 26. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2008 Hei, sitter for tiden å koser med med mitt Logitech 5.1 Surround anlegg. Dessverre er ikke naboene like begeistret, i all hovedsak fordi bassen forplanter seg dypt i veggene. Derfor er jeg nå på utkikk etter et par gode hodetelefoner. Lydkortet i PC-en støtter opptil 7.1, så antall innganger burde ikke være et problem. Lydkortet støtter også EAX 2.0, noe jo jeg gjerne ønsker å utnytte om mulig. Følgende kreves av hodetelefonene, - God komfort - God lyd, gjerne med støtte for surround og/eller EAX. - Pris kan være opptil tusenlappen, jo mindre man får noe utrolig mye bedre til et par kroner ekstra. Kan godt tenkes jeg roter med enkelte begrep her, i så tilfelle må dere ha meg unnskyldt ... På forhånd, takk for svar! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2008 Det er veldig vanskelig å annbefale hodesett for andre fordi det er så mye smak og behag, og ikke minst hvor godt de sitter på hodet over lengre tid. Jeg kan dog bidra ved å si at EAX vil unasett ikke være noe du trenger å tenke på. EAX gjør at lyden behandles før det forlater lydkortet. Eksempelvis om du spiller i et spill og du er i et stort rom med metallvegger så vil EAX gjøre at lyden legges til et filter som legger til ekko som passer til omgivelsene. Kort sagt så vil du få EAX effekter uansett hvilket headset eller høytalere du velger å bruke, så det er ikke noe du trenger å tenke på ved valg av headset eller høytalere. Det finnes såkallt surround headset med mer enn stereo lyd, men disse mener mange ikke gir god 3D lyd uansett pga. posisjonering, og det blir uansett et kompromiss mellom å ha stereo i to gode element vs. surround i flere litt billigere element. Dette er diskutabelt, men det tryggeste valget er nok solide gode stereo headset. hvilket du skal velge er vanskelig å si som sagt, men sjekk Senheiser headsettene. De er kjennt for god kvalitet og lydgjengivelse. Opp mot den øvre delen av en tusenlapp skal det egentlig en del til for å være misfornøyd med lyden ved mindre du er skikkelig audiofil, og passformen er ofte en større faktor enn selve lyden. Jeg annbefaler sterk at du tar turen innom en lokal butikk som selger kandidatene du vurderer, og at du spør om å få prøve de aktuelle kandidatene der før du kjøper. Det er omtrent så mye hjelpsom informasjon jeg kan bidra med, siden temaet du spør om er veldig vanskelig å si noe absolutt om -Stigma Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 26. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Creative Fata1ity , koster rundt 400-500kr, og det har fått veldig bra omtale og skal være behagelig med meget god lyd. Angående det Stigma sier, Ja senheiser er kvalitet Lyd messig, men headsettene dems har en stygg tendens til og gå i stykker i likhet med icemat siberia. hvertfall jeg har hatt senheiser pc150 og pc 160, det ene knakk, og det andre sluttet microfonen og fungere etter måntlig bruk, og jeg gamer mange timer daglig , så er avhengi av kvalitet. Vel, det kan være uflaks, men jeg behandlet det pent. Så ja, om du Ikke vil kjøpte nytt headset til 600-1000kr, hver gang det går i stykker eller hva som kan skje, anbefaler jeg Fata1ity, det er ganske så billig og etter min mening like bra lydmessig som senheiser. Men valget er ditt:) Endret 26. januar 2008 av lunnr Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til Lyd > Hodetelefoner. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2008 Tester nå et par Sennheiser PK160 "Gamign editioN" hodetelefoner. Lyden er kanonbra, men komforten er heller dårlig. Noen som har tips til noen som de vet er komfortable? Er selvsagt litt forskjellig fra person til person hva som oppfattes som komfortabelt. Men en viss likhet burde det jo være ... Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 28. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Du burde vente på Sennheiser PC 350, i motsetning til PC 161 dekker designet på PC 350 hele øret, og lyden skal være helt upåklagelig bra. Tror headsettet kommer til å koste litt over tusenlappen, du kan forøvrig lese om det her. Endret 4. februar 2008 av dir3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå