Gå til innhold

eksportere til mpg

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg bruker Vegas Pro 8.0. Importerer en video fil på ca 700MB og ønsker å eksportere det til et format som ikke er så stor!!

Har hørt at mpg er den greieste format å eksportere til, men det blir en svær fil! Bør jeg bruke et annet program eller finnes det andre formater som forminsker størrelsen på filen uten å ødelegge kvaliteten!

Gi meg råd! :)

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MPEG er det minst problemfrie formatet fordi det er så gammelt. Nesten alle type avspillere kan spille det av.

Skal du ha små filer må du gjøre andre valg. Feks se på Mpg4.

Det du må fortelle oss er hvor du skal bruke filen så vi kan gi deg best råd til format. Forskjellig bruk krever forskjellig formater.

Og det vil alltid være en vurdering med kvalitet vs filstørrelse. Du får ikke små filer og høy kvalitet. En annen faktor er tid. En video fil på 2 mb som er 10 sekunder lang vil se veldig bra ut sammenlignet med en 2 mb fil som er 10 minutter lang.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

jeg skal "klippe ut" noen scener fra en 1timers lang opptak som er på 700MB. De skal jeg legge ut på min hjemmeside og self. YouTube!

Mitt problem er å eksportere de små scener! De blir altfor store når jeg eksporterer (selv om de er bare på 3-5 min blir de rundt 200-300MB)

Lenke til kommentar
Youtube komprimerer jo selv. Så du kan jo bare laste opp der og så legge avspilleren inn på din egen site. Så har du videoen bare ett sted.

AKIRA

700MB???? jeg kan ta ut de scener jeg ønsker, men har problem med eksporten! skal jo legge filene ut på hjemmesiden da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...