Gå til innhold

Kommer 9800GTX i mars?

scopexxx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har lest noen rykter om at skulle komme rundt 23 februar tror jeg. Husker ikke hvor det var. Kortet vil jo ha to gpuer og minst 30 % raskere enn gtx eller vel noe av det som er blitt avslørt.

Hvis jeg ikke har tar helt feil tror jeg du snakker om 9800GX2 nå? Det skal bli rundt 30% raskere enn Ultra og bestå av G92x2 kjerner :)

Lenke til kommentar
Har lest noen rykter om at skulle komme rundt 23 februar tror jeg. Husker ikke hvor det var. Kortet vil jo ha to gpuer og minst 30 % raskere enn gtx eller vel noe av det som er blitt avslørt.

Hvis jeg ikke har tar helt feil tror jeg du snakker om 9800GX2 nå? Det skal bli rundt 30% raskere enn Ultra og bestå av G92x2 kjerner :)

Ja det var ikke 9800GX2 men (G100 9800GTX) jeg lurte på.

Har hørt noen rykter som at 9800GTX som bruker (G100) chipen vil bli over 2 ganger bedre enn 2*8800GTS 512 (G92)

Den kommer også å bli en del bedre enn 9800GX2 som bruker (G92) chip

De ryktene jeg har hørt om lansering av de nye kortene, er at 9600GT og 9800GX2 blir lansert i februar, og at 9800GTX (G100) som blir Nvidias nye TOP kort blir lansert i Mars en gang.

Lenke til kommentar

Er G100 det samme som GT200? Fra Sindre Aleksanders innlegg i en annen tråd:

En ny og mer arkitekturmessig oppgradert toppmodell ventes imidlertid noe senere i år. Kodenavnet er GT200 og brikken får ikke mindre enn over 1 milliard transistorer.

Trolig skal GT200 produseres med 55 nm-teknologi, eller i verste fall 65 nm. Ytterligere spesifikasjoner er foreløpig ikke kjent.

Lansering blir tidlig i årets 2. halvdel. Nærmeste AMD-konkurrent blir R700.

Kilde

Endret av Fjonisen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...