Gå til innhold

Ny gaming-pc til ca 11000kr

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå tenkt å bytte ut den gamle Dell PC-en min, og vil prøve meg på å snekre sammen en god data.

Problemet er at jeg ikke har mye peiling på dette. Jeg har søkt litt rundt her på hardware forumet og plukket opp noen tips her og der. Allikevel vil jeg lage en egen tråd her så jeg kan få litt mer direkte hjelp. (Er klar over at det er mange "hjelp! bygge pc" tråder nå for tida, men trenger virkelig hjelp:))

Dataen skal forøvrig brukes til en god del spill, cs, crysis, cod4 osv.. Også kanskje litt filmredigering og photoshop, men ikke noe superavanserte greier.

Det jeg i hovedsak lurer på er om disse delene passer sammen, er de et godt valg og vil det holde til mitt bruk? Er det nok strømforsyning? Har som sagt lite peiling på dette, og vet at det er mange her på dette forumet som er flinke og gidder å ta seg tid til å hjelpe=)

Dette er det jeg har tenkt meg:

Kabinett: Antec Nine Hundred

Kr. 998

Hovedkort: Gigabyte GA-P35-DS3, P35, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, ICH9, PCI-Ex16

Kr. 779

Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

Kr. 2025

Strømforsyning: Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL

Kr. 895

Skjermkort: XFX GeForce 8800GT 670M 512MB XXX GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 670/1950Mhz

Kr. 2149

Harddisk: Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Kr. 595

Minnebrikker: Corsair TWIN2X 8500C5 DDR2, 2048MB CL5, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

Kr. 750

NB! Disse minnebrikkene skal jeg ikke kjøpe siden jeg har de allerede! Er derfor ikke aktuelt å skifte ut disse.

DVD-brenner: Samsung DVD-brenner SH-S203 SATA Black OEM

Kr. 299

Skjerm: Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW TCO99 Black, 1680x1050, 2ms, VGA/DVI, 1000:1

Kr. 2595

Samlet pris: kr 11 085,-

Takker for all hjelp!

- Aulie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser flott ut. Om jeg skulle komme med et forslag til endring så ville det vært å bytte til Intel Q9450 eller Q9300. De er da enda ikke tilgjengelige.

Den ekstra utgiften kan du spare inn ved å satse på et billigere 8800GT kort.

En E8400 burde også være noe bedre egnet og billigere (1500 kr). Lenke

Med de minnebrikkene må du nesten overklokke og da er kombinasjonen Intel P35 og E8400 meget god! Litt "gøy" å se 4GHz+.

Det er da ingen fasit og q6600 er en meget god prosessor, samt noe billigere enn Q9xxx serien.

Ville sjekket priser i prisguiden før evt kjøp. Komplett er ikke bestandig så fryktelig billig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...