stich_it Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 og i fritt fall med hjemlengsel går det enda fortere... Lenke til kommentar
hannis-91 Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 hatt kompisen min sin yamaha DTR 50 i 97 KM/T på flata.. asfalt... Lenke til kommentar
corvald Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 60 km/t med tråsykkel er ingen problem! Se på de i Tour de france. De er oppe i godt over 90 km/t ned fjellene der. i tor de frans sykla dei jo 120 men klare du komme opp 60 på sykkel, bare lurte siden du seier at det er ingen sak. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 mt5 går vel best originalt, dette fordi den krabber veldig bra i forhold til andre 50cc mopeder. Derbi lager egne motorer og går best plombert av de nye mopedene. Suzuki rmx og smx går elendig plombert. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 skulle jeg kjørt plombert ville jeg kjøpt scooter garantert (Peugeot Speedfight 2) Du kommer til å gire deg i hjel hvis du kjører med plomben på girmoped. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Ikke bare gire deg i hjel.. Du vil slite i 30-35 oppover bakkene. Men kjørestil er helt etter smak og behag. Liker man cross går man for det. Liker man scooter, som er veldig enkelt og greit å kjøre i byen, går man for det Derbi Senda og Peugeot Speedfight 2 er nok de mest kjente og "raskeste" originale mopedene på markedet nå. De går også veldig bra med trim og har gode trimmuligheter. Grunnen er at disse to bruker det skandinaviske plombesystemet - altså med "blindvei". De fleste andre bruker en innsnevring i eksosen rett etter sylinderen også kalt "sugerør". De nye modellene av Yamaha TZR og Yamaha DT50 har en elektronisk sperre som sitter i coilen (CDI) og vil sperre når den når 45km/t. Hvordan dem virker rent ytelsesmessig er jeg ikke sikker på da jeg ikke har fått prøvd noen av dem. Håper dette ga en liten oppsummering gilera Endret 20. februar 2008 av gilera Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) de nye med elektronisk sperre suger også, dette fordi de blokker på turtall uavhengig av hvilket gir du er i. Ergo den går 30-40 i oppoverbakker. Grunnen til at jeg sier de suger er at de er bygd for å brukes uten plombe og mopeden har bokstavelig talt ikke godt av å ha den plomben. Endret 20. februar 2008 av medlem-16183 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) de nye med elektronisk sperre suger også, dette fordi de blokker på turtall uavhengig av hvilket gir du er i. Ergo den går 30-40 i oppoverbakker. Altså den blokker ikke kun ved 45? Blokker ved ett visst turtall da.. Uff det var ikke bra.. Endret 20. februar 2008 av gilera Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) ikke akkurat genial løsning nei, jeg er 90% sikker på at det er sånn den plomben fungerer. Faktisk når jeg tenker over det så er det helt hjerterått å drive på med den plomberingen. Min teori er at de som krasjer og dør i mopedulykker var sårbare for ulykker uavhengig av kjøretøyets effekt. Endret 20. februar 2008 av medlem-16183 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Men den skal ikke være så vansklig å fjerne da.. Skal visstnok gå an å borre et hull med 5mm(?) i "o"-en i navnet på CDI'n.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) ja, er noen det fungerer på, tror det er Tzr du må borre et hull i ja. Men jeg tror nok mopeden ikke går mye over 50 selv om du tar cdi sperren. Dette er jeg ikke helt sikker på. www.mopedportalen.com er alle oss 50 og 125 cc entusiaster. Endret 20. februar 2008 av medlem-16183 Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 bare ta plomba i original anlegget på mopeden og monter turtallsperre så når de står dert med tralla trykker du på knappen og den går i 45 Lenke til kommentar
GLN Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Hvordan er Yamaha DTR; noen erfaringeR? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hvordan er Yamaha DTR; noen erfaringeR? Yamaha DTR er fine mopeder. Den han Minarelli AM6 motor som er godt brukt i mange markedets mopeder. God motor som det er lett å skaffe deler til. Dersom du fjerner plomberingen/setter på effektanlegg vil den gjøre 80km/t (ca). Dersom du vil kjøre orginalt vil jeg fraråde deg å kjøpe moped, kjøp deg heller en scooter da du slipper å gire. Men skal du ha moped, uplombert eller mer trim er dette en rå moped. Elsker utseende på den hvite versjonen:D Lenke til kommentar
Petter95 Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Ja , mener at derbi x race går i 60 , stemmer dette Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg kan ihvertfall si at Gilera runner (ny modell) går i 95 km/t på speedometeret. Dette er da selvfølgelig uten plomberinger og sperringer, pluss et diskret "effektanlegg". Lenke til kommentar
Cl1ck Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 En kompis påstår at han kjøper en Suzuki smx med 10 hestekrefter orginalt. Hvis det er sant må jo det være den som går best. Jeg synes det hørtes alt for mye ut til å være moped men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå