Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken moped går fortest orginal?

GLN

Anbefalte innlegg

Har du en moped som går i 60 km/t har du ikke lov til å kjøre fortere enn 45 km/t

Det sa kjørelæreren min.

Har faktisk hørt om folk som har kjørt i 60 med original i nedoverbakke der fartsgrensa var 70 og blitt tatt for trim.. 4200kr i bot :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Derbi. Den går i nesten 60 km/t orginalt. Har ikke gjort noe med den. Går vel i rundt 50 km/t oppover. Eneste jeg har gjort er å sette på et større drev forran. Det står vel på et 15 tanns drev der.

Nedover får jeg tyna den til 85km/t @ GPS :grin:

Da er den ikke original.

invister i litt trim. hadde 120 på flat mark med min apriliars :) hadde da drevet den for bra aks.

Tviler sterkt, am6 motoren greier ikke 120 med lett dreving og mild trim.

Den mopeden som går fortest originalt er Gilera DNA. Original motor med 5.7Hk gjør sitt for å få den opp i 45 kmt fort som fan. Gjelder forsåvidt Gilera Runner og.

Lenke til kommentar
Den gikk i ca 80 nedover før jeg bytta drev. Istede for 10krpm i 6 gir @ 60 km/t nå, så kan jeg ha 7krpm med samme hastighet og gir. Dermed, mere økonomisk kjøring!

Så, det er ikke noe å tjene med tanke på fart.

når du setter på flere tenner på drevet så endrer du utvekslingen, er ikke til å skyve under en stol at den går fortere, prøv og si det til purken hvis de mot alle odds skulle sjekke dreva dine: " ehh, jeg skifta det for å spare bensin, for jeg ehh, er medlem i Bellona"..

Lenke til kommentar
Har du en moped som går i 60 km/t har du ikke lov til å kjøre fortere enn 45 km/t

Det sa kjørelæreren min.

Har faktisk hørt om folk som har kjørt i 60 med original i nedoverbakke der fartsgrensa var 70 og blitt tatt for trim.. 4200kr i bot :wee:

eg kjenner ein fyr som fekk bot for å sykle i 60 i 30 sona

Txs eller tempo. De gamle går godt. Men har vært borti Derbier og CPI som har vært over 60+

som sagt er det kreidler som går best om ikkje noen andre går i 70 km/t

snakker av erfaringer

Lenke til kommentar

Det sa kjørelæreren min.

eg kjenner ein fyr som fekk bot for å sykle i 60 i 30 sona

Txs eller tempo. De gamle går godt. Men har vært borti Derbier og CPI som har vært over 60+

som sagt er det kreidler som går best om ikkje noen andre går i 70 km/t

snakker av erfaringer

Bevis.

For det første, 60 med trøsykkel? jeg syntes 45 med min trøsykkel var ille nok. Da har du en bakke som er veldig bratt.

For det andre, syklist som blir bøtelagt av politi? 7000 og inndratt førerkort da eller? forbud mot å kjøre sykkel?

Man mister lappen når man kjører 40% over fartsgrensa.

Lenke til kommentar
Bevis.

For det første, 60 med trøsykkel? jeg syntes 45 med min trøsykkel var ille nok. Da har du en bakke som er veldig bratt.

For det andre, syklist som blir bøtelagt av politi? 7000 og inndratt førerkort da eller? forbud mot å kjøre sykkel?

Jeg har vært oppi rett over 60 med tråsykkel.. Og det var ikke så veldig bratt bakke..

Lenke til kommentar
Bevis.

Jeg har vært oppi rett over 60 med tråsykkel.. Og det var ikke så veldig bratt bakke..

Bevis.

Lenke til kommentar
Bevis.

Bevis.

Ja kan jeg godt.. Tar sykkelen min som er 170mil unna, sykler alt jeg kan med den ena hånda på styret og den andre tar jeg bilde av speedo med mobilen..

Hører du deg litt rundt på sportsforumet her så kan sikkert de fortelle at å oppnå 60km/t på tråsykkel ikke er all verdens prestasjon :)

Endret av gilera
Lenke til kommentar
Ja kan jeg godt.. Tar sykkelen min som er 170mil unna, sykler alt jeg kan med den ena hånda på styret og den andre tar jeg bilde av speedo med mobilen..

Hører du deg litt rundt på sportsforumet her så kan sikkert de fortelle at å oppnå 60km/t på tråsykkel ikke er all verdens prestasjon :)

åssen giring hadde sykkelen du gjør dette lett med? og dekkstørrelse?

siden du mener det bare er å kikke på sportsforumet, kan ikke du linke til noen tråder med dette.

vet det er mulig men det er ikke veldig lett. luftmostand og slikt tatt med i regningen. hadde det var vanlig så hadde nok sykling vært underlagt mer regler en det er nå.

Lenke til kommentar

siden du mener det bare er å kikke på sportsforumet, kan ikke du linke til noen tråder med dette.

vet det er mulig men det er ikke veldig lett. luftmostand og slikt tatt med i regningen. hadde det var vanlig så hadde nok sykling vært underlagt mer regler en det er nå.

Nå ble dette veldig OT, men.. :p

Giring/dreving vet jeg ikke.. Men har 24gir på sykkelen og "vanlig" størrelse på hjula.

Speedo var riktig stilt inn og sjekket så det var riktig. Husker at jeg tråkket alt jeg kunne og til slutt klarte jeg 60km/t. Det var en ganske lang bakke (5-700m uten sving), men ikke særlig bratt :)

Endret av gilera
Lenke til kommentar

vil nå ikke si at 60 km/t høres så altfor usannsynelig ut..

har selv vært oppi rundt 45-50 km/t med tråsykkel, var ikke så bratt der heller men begynte å litt vell fort synts da jeg, uten hjelm og slikt, er en god stund siden, tror jeg har 24 gir på sykkelen hvis ejg ikke husker feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...