Gå til innhold

hvor høy multiplier får jeg ved å låse opp min XP2100

GeCcO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke du får tilgang til høyere multiplier ved å låse opp prosessoren, det gjorde i hvertfall ikke jeg da jeg låste opp min xp2000!

Det er ikke noen stor operasjon å låse opp nei...ta deg god tid, ha litt tynnflytende lim til tettinga av "hulla" (gjør det lettere å få limen ned i dem) og litt electro connector! Her er en fin video

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det skal vere et system på L3 rekkene. Ved å kutte å koble sammen noen av broene skal en kunne få multiplier på evt. 15 og 16 MEN disse blir stående fast når de først er laget. Dette for XP(T-B)A og B kjernen.

Det skal ligge en forklaring på forumet hvordan denne prossesen skal gjøres. Hve ikkke hvor, se fra begynelsen av januar og utover. Det er en LAAAAAAng forklaring.

Lenke til kommentar

Denne xp 2100+ bred b cpuen brukte jeg på mitt gamle a7v333 hovedkort. Da laga jeg en forbindelse mellom 5 brua på l3. Da fikk jeg stille det jeg ville....

Dette kan gjøres på en enklere måte med å legge en liten kobber tråd ned i sokkelen å la den forbinde 2 punkt.

Skrapte av igjen sølvet å satte den i det nye a7n8x nforce hket mitt. Det er den unlocka uten å gjøre noe.

Hvorfor skulle dere trenge høyere multipliere. Dere trenger lavere multipliere og på nforce kom dere opp i mot 200 bus.

Mitt hk gikk fint på 10x200 bus a7n8x. Gamle a7v333 gikk fint på 166 bus.

Men north bridgen ble litt varm på 200MHz. Så satte den tilbake til 12x174 inntil jeg får en stillegående kjøle løsning for north bridgen. ca 2100MHz tror jeg er grensen til denne cpuen på 1,65v. På 2160MHz rebooter den på 1,65v. Har ikke behov for mer heller så gidder ikke øke volten.

Magnus

MCSE & CCNA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...