Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke skjermbilde

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nettopp bygd et Intel 775-system, og jeg får ikke skjermbilde.

Nevneverdige specs:

HK - Gigabyte GA-P35-DS3P

CPU - E6750 (duo)

GFX - XFX 8600 GT

RAM - Crucial BallistiX 8500 1024MBx2

Hva jeg har prøvd:

Resette CMOS

Prøvd skjermkortet i en annen maskin, og det fungerte i den maskinen

Testet en og en RAM-brikke

Sjekket at CPU-pins ikke er bøyd, og det var de ikke

... og maskinen fungerer enda ikke. Konklusjonen blir vell at enten HK eller CPU er defekt? Alle viftene går som normalt, får heller ingen pipelyd i BIOS. Det er noen "phase leds" på hovedkortet som lyser, og det viser vell at hovedkortet får strøm, og ikke blir kortsluttet. Ledningen til 12-v (4-pins-kontakten) fra PSUen er ikke lang nok, kan dette ha en påvirkende faktor? Alle 24 pinsa fra PSUen er liksom plugget i hovedkortet. Man kan splitte opp 24-pinskontakten slik at den får 20 pins, og putte de resterende 4 i 12-v-kontakten. Vell, problemet er mildt sagt irriterende.

Noen som har noe forslag? Får vell prøve med nytt HK. Knotete innlegg, men jeg er meget trøtt.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ledningen til 12-v (4-pins-kontakten) fra PSUen er ikke lang nok, kan dette ha en påvirkende faktor?

Er litt usikker på hvilke kontakter du mener, ATX_12V_2X eller Molex-kontakten til PCIE_12V? Den siste skal visstnok kobles til kun når 2 skjermkort brukes.

ATX_12V_2X er også 4-pins (8-pins minus 4), men er kabelen dit for kort?

Alle 24 pinsa fra PSUen er liksom plugget i hovedkortet. Man kan splitte opp 24-pinskontakten slik at den får 20 pins, og putte de resterende 4 i 12-v-kontakten.

Hvis jeg skjønner deg rett så vil det neppe funke. De resterende 4 pinsene på ATX-kontakten kan trolig ikke kobles til ATX_12V_2X. Kablene leverer andre verdier, kontaktens Layout vil ikke stemme og må presses fryktelig hardt nedi vel?

ATX_12V_2X skal ha egen kontakt rett fra PSU, og normalt skal det ikke være problem med lengden på ditt kort siden den er høyt plassert - hvilken PSU har du?

Lenke til kommentar
Ledningen til 12-v (4-pins-kontakten) fra PSUen er ikke lang nok, kan dette ha en påvirkende faktor?

Er litt usikker på hvilke kontakter du mener, ATX_12V_2X eller Molex-kontakten til PCIE_12V? Den siste skal visstnok kobles til kun når 2 skjermkort brukes.

Alle 24 pinsa fra PSUen er liksom plugget i hovedkortet. Man kan splitte opp 24-pinskontakten slik at den får 20 pins, og putte de resterende 4 i 12-v-kontakten.

Hvis jeg skjønner deg rett så vil det neppe funke. De resterende 4 pinsene på ATX-kontakten kan trolig ikke kobles til ATX_12V_2X. Kablene leverer andre verdier, kontaktens Layout vil ikke stemme og må presses fryktelig hardt nedi vel?

ATX_12V_2X skal ha egen kontakt rett fra PSU, og normalt skal det ikke være problem med lengden på ditt kort siden den er høyt plassert - hvilken PSU har du?

Hei. Jeg har et nogenlunde likt problem med en ny asus/amd maskin jeg har satt sammen. Første gang jeg skrur en pc så det er nok derfor. Led-lys på hk på, alle vifter funker, skjerm samsung leter etter signal ved oppstart men blir bare sort og powerknappen begynner å blinke. Min psu rekker til både main 20+4 og til 4x2 inngang. Den ene av 4x2 inngangene var en plast-hette på, men regnet med jeg skulle koble til begge og tok den av. Uansett, har hatt pc oppe å gå et par ganger med vista32 og oppdatert alle drivere. Grafikk og alt funker med saphire 3870x2. Men i det siste vil den bare ikke koble opp. PSU er 600w. For å sjekke om grafikken tok for mye strøm tok jeg ut det ene kortet (selv om psu har ledninger til 2 x pci-e) dette hjalp ikke.

Har en psu som heter Ocz stealth x stream. Lurer på en ting foresten, ser på Main strøm kabelen at èn av pinsa på den delen med 20, er tom, altså mangler ledning. Er dette normalt, eller en produksjonsfeil?

Endret av Gamer77
Lenke til kommentar

Hei,

Du har rett, 12V-kontakten er for kort, så jeg trenger en forlengelseskabel til den kontakten. Siden den kontakten ikke står i, får vell ikke CPUen strøm, right? Håper at det kun er det.

Edit: PSUen er en Chill CP på 520 W.

Takk for svar!

Endret av itmand
Lenke til kommentar
Hei. Jeg har et nogenlunde likt problem med en ny asus/amd maskin jeg har satt sammen. Første gang jeg skrur en pc så det er nok derfor. Led-lys på hk på, alle vifter funker, skjerm samsung leter etter signal ved oppstart men blir bare sort og powerknappen begynner å blinke. Min psu rekker til både main 20+4 og til 4x2 inngang. Den ene av 4x2 inngangene var en plast-hette på, men regnet med jeg skulle koble til begge og tok den av. Uansett, har hatt pc oppe å gå et par ganger med vista32 og oppdatert alle drivere. Grafikk og alt funker med saphire 3870x2. Men i det siste vil den bare ikke koble opp. PSU er 600w. For å sjekke om grafikken tok for mye strøm tok jeg ut det ene kortet (selv om psu har ledninger til 2 x pci-e) dette hjalp ikke.

Har en psu som heter Ocz stealth x stream. Lurer på en ting foresten, ser på Main strøm kabelen at èn av pinsa på den delen med 20, er tom, altså mangler ledning. Er dette normalt, eller en produksjonsfeil?

Vet ikke helt med at den mangler en ledning på den ene kabelen, merkelig produksjonsfeil i så fall :p

Men når du ikke får opp skjermen skyldes det at du har koblet noe feil, hw feil eller at noen komponenter ikke er kompatibelt. I og med at du har hatt windows oppe før tyder det enten på at det er gjort en slurvete jobb med pcen og at et eller annet har dårlig kontakt, eller at du har fått deffekte komponenter. Har du flere ram brikker så prøv å ta ut den ene og teste en hver for seg.

Lenke til kommentar

Jepp. Gjort det. Må ha vært dårlig kontakt et eller annet sted. Funker nå med samme innstilling som før. Måtte bare reboote ti tolv ganger først :p lol Testet akkurat demo av 3dMark og fikk 12437 poeng. Noen som vet om det er ok? har ikke tunet den på noen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...