Duqe Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Har fått meg DENNE pcen og det var vista basic som var installert på den fra før. Men etter at jeg ompartisjonerte og formaterte hden, så får jeg bare blåskjerm under xp-installasjonen. Prøvde dermed å installere xp på samme hd men på en anna pc og da fungerte det utmerket, helt til jeg monterte hden tilbake til bærbaren så får jeg blåskjerm igjen i det xp loader også restarter den av seg selv. Safemode fungerer heller ikke. Er det noe i bios jeg må endre på? Eller må jeg tilbake til Vista? Takker for all svar på forhånd. Endret 26. januar 2008 av Duqe Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Du kan IKKE installere XP på en harddisk via en annen maskin, da det er forskjellige instilinger og drivere som blir lagt til etter hardwaren på en annen maskin. Det kan være at XP ikke er kompatibel med maskinen din overhode. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Du kan IKKE installere XP på en harddisk via en annen maskin, da det er forskjellige instilinger og drivere som blir lagt til etter hardwaren på en annen maskin. Det kan være at XP ikke er kompatibel med maskinen din overhode. Men jeg har tidligere installert xp på en hd og tatt hden ut og montert det på anna pc helt uten problemer. Og det rare er at support siden til FSC er lagt ut med xp drivere til Amilo Pro V3205. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Det kan fungere om den pcen er ganske lik med likt chipsett på hk osv. Men det er egentlig noe som ikke skal gå. Det er også en grunn til at XP går ut i bluescreen. Nærmere bestemt når skjer det? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Bluescreen oppstår i det xp loades (da xp er ferdig installert i hden fra anna pc). Men når xp installeres til hden i bærbaren så kommer bluescreen under "blåe-setupen" før fargeskjermen. Endret 26. januar 2008 av Duqe Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Den kommer under kopieringen av filene til harddisk? Slik at du allerde har valgt disk og formatering osv? Om det er tilfelle, så legg til sata driveren (om maskinen benytter sata) under oppstarten av installasjonen. Du trykker f2(eller f6, husker ikke i farta) helt i begynnelsen når den blå bakgrunnen dukker opp og den skal begynne å loade diverse styr. Endret 26. januar 2008 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Veldig smart tenkt LOGIMAN, skal prøve det med satadrivere Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Hmm fikk nytt problem, den spør etter sata drivere fra diskett, hva må jeg gjøre da når jeg ikke har diskettstasjon? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Det er mulig å kunne lage en egen xp cd med drivern integrert. Vet ikke om den vil klare å finne drivern fra en usb pen? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Fungerer heller ikke med USB, men har nå gitt opp og installert Vista allikevel selv om det suger meget. Endret 26. januar 2008 av Duqe Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Om du synes vista suger så installer SP1 beta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå