HoZZy Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Det må kunne kjøre de nyeste P4 prossessorene, ha raid, 8xagp, nyeste ddr osv... Skal overklokke pc-en så det må tåle dette. Lenke til kommentar
s@ndm@n77 Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Skal du ha 8xAGP må du se på SiS-baserte-kort. Kjøpte selv et MSI PE MAX2 FISR med "alt" tilbehør, men altså 4xAGP. Virker meget bra, men kun kjørt det i 2 dager, så det er vel litt tidlig med offergaver . Sjekk http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=8...2F+Socket%2D478 SiS : http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=P...2F+Socket%2D478 Lenke til kommentar
Danny Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Skal du ha 8xAGP må du se på SiS-baserte-kort. Kjøpte selv et MSI PE MAX2 FISR med "alt" tilbehør, men altså 4xAGP. Virker meget bra, men kun kjørt det i 2 dager, så det er vel litt tidlig med offergaver . Sjekk http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=8...2F+Socket%2D478 SiS :http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=P4S8X%2FLAN%2FSATA%2F1394%2FGD&sPrevLocation=Hovedkort+%2F+Socket%2D478 sis648 suger skal du ha sis vent på nye sis 655 den har vel 8x agp og alt det snaxy greine Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 sis648 suger skal du ha sis vent på nye sis 655 den har vel 8x agp og alt det snaxy greine Regner med at du har testet ut et SIS648 basert hovedkort, eller? Kaskje heller tvilsomt med den signaturen du har Og hva er det med det Radeon kortet ditt? 250/240? Overklokket LE kort, eller underklokket 8500 kort? Over til topic: Skal du overklokke, glem SIS648. Har selv hatt et Asus P4S8X/LAN/SATA, og var i det store og hele fornøyd med det. Eneste ulempen var manglende HT støtte (nyeste revisjon av dette har denne støtten) og dårlige overklokkingsegenskaper. Mitt råd er at du kjøper et 845PE kort istedet. Selv venter jeg på dette. Billigere får du det rett og slett ikke (med de spesifikasjoner som kortet byr på) Lenke til kommentar
s@ndm@n77 Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 oh yeah.... Virker meget bra det epox-kortet. Epox er knallstabile og pleier å være svært overklokkingsvennlige. Noen som vil kjøpe mitt 2-dager gamle MSI PE MAX2-FISR??? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 asus p4g8x Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 sis648 suger skal du ha sis vent på nye sis 655 den har vel 8x agp og alt det snaxy greine Regner med at du har testet ut et SIS648 basert hovedkort, eller? Kaskje heller tvilsomt med den signaturen du har Og hva er det med det Radeon kortet ditt? 250/240? Overklokket LE kort, eller underklokket 8500 kort? Over til topic: Skal du overklokke, glem SIS648. Har selv hatt et Asus P4S8X/LAN/SATA, og var i det store og hele fornøyd med det. Eneste ulempen var manglende HT støtte (nyeste revisjon av dette har denne støtten) og dårlige overklokkingsegenskaper. Mitt råd er at du kjøper et 845PE kort istedet. Selv venter jeg på dette. Billigere får du det rett og slett ikke (med de spesifikasjoner som kortet byr på) Les min signatur... Jeg har ett ASUS P4S8X-kort, SiS648... Klarer å klokke til 3280MHz med Corsair XMS-RAM'en, 3160 med Nanya PC2700 RAM'en... Så det er ikke sant... Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Les min signatur... Jeg har ett ASUS P4S8X-kort, SiS648... Klarer å klokke til 3280MHz med Corsair XMS-RAM'en, 3160 med Nanya PC2700 RAM'en... Så det er ikke sant... Sannhet med visse modifikasjoner. Ser at du har en av de mere overklokkingsvennlige prosessorene til Intel. Selv kjørte jeg en 2,4GHz/533 på det hovedkortet. Smertegrensen for høyeste FSB jeg kunne oppnå stabilt var 150MHz(600). Alt over var bare elendighet. Spesifikasjoner i henhold til min signatur. Av ren nysgjerrighet, hvordan har du overklokket? Vannkjøling? Hvilken biosrevisjon? Og hvordan har du unngått agp/pci problematikken? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 kommer du bare til 150mhz fsb så er det pga du ikke kan overklokke noe som helst... sannsynligvis glemmer du å stille inn minne hastigheten slik at minnet ditt er det som sier stopp, eller så øker du ikke core på cpuen din engang, eller så glemmer du å sette agppci lock på et normalt nivå.. kanskje du burde forandre innstillingene på minnet osv, har du gjort alt dette, men klarer fortsatt ikke klokke mer enn 200mhz så ville jeg prøvd en annen bios versjon, for det er ikke p4s8x kortene sin skyld.. men uansett, p4 2,4 er ikke særlig overklokkbar uansett. Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 agppci lock på et normalt nivå.. men uansett, p4 2,4 er ikke særlig overklokkbar uansett. Agp/pci lock? Aha, vanskelig det i og med at hovedkortet ikke har muligheter til nettopp dette. Og hva overklokking av 2,4GHz angår, så burde du sjekket ut databasen til Overclockers Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Les min signatur... Jeg har ett ASUS P4S8X-kort, SiS648... Klarer å klokke til 3280MHz med Corsair XMS-RAM'en, 3160 med Nanya PC2700 RAM'en... Så det er ikke sant... Sannhet med visse modifikasjoner. Ser at du har en av de mere overklokkingsvennlige prosessorene til Intel. Selv kjørte jeg en 2,4GHz/533 på det hovedkortet. Smertegrensen for høyeste FSB jeg kunne oppnå stabilt var 150MHz(600). Alt over var bare elendighet. Spesifikasjoner i henhold til min signatur. Av ren nysgjerrighet, hvordan har du overklokket? Vannkjøling? Hvilken biosrevisjon? Og hvordan har du unngått agp/pci problematikken? Joda, det er en egen mulighet i BIOS for å kjøre PCI/AGP asynkront med FSB, seek and you shall find...! Jeg har boxed cooler og 4 casefans, ikke no fancy vannkjøling, LN2 osv. Og - 2.4B er en 1.8A med 533MHz FSB... Grunnen til at folk kaller 1.8A for den mest overklokkbare er fordi det er så forbanna mange som kjøper den pga pris / ytelse...! Du må bare prøve deg litt fram... Hvis du lurte: ambient temp: 28grader, cpu-idle: 31 grader cpu-load: sub-50 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå