fox Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Kjipt, men vil det blir salg på disse butikkene? Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Ikke for å gni salt i såret, men et lagersalg hadde ikke vært meg i mot.. Uansett, utrolig synd. Trodde den kjeden gikk så det suste. Var det ikke snakk om bare for et par år siden at andre butikker måtte stenge dørene fordi fotovideo tok så store markedandeler? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Dette var virkelig dagens bombe. Har handlet mye på butikken i Møllergaten og har vært godt fornøyd med servicen der. Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 For de som har fulgt med er det ikke lyn fra klar himmel: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=842552 Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Var tydeligvis ikke det, nei. Synd uansett. Eneste positive jeg kan komme på er at det er sted mindre å gjøre mindre smarte impulskjøp på vei hjem fra jobb. Hehe. Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg har handlet litt på Fotovideo i Trondheim og har erfart at det nesten ikke har vært andre kunder i butikken mens det i Japanphoto-butikken i nabolaget bestandig har vært et jevnt sig av kunder i det samme tidsrommet. Selv har jeg handlet mest hos JP fordi de stort sett har lavere priser. Lenke til kommentar
Madmax500 Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Da er vel Sigma klar for ny importør. Tror det var Fotovideo som importerte dette til Norge hvis ikke jeg tar feil. Spørsmålet er vel hva det vil ha å si for prisene?? Er litt redd for at JapanPhoto nå kan bli litt vel store. Kanskje de også karrer til seg importen av Sigma og blir nesten enerådende på rimlige butikker. Går kanskje mot enda mer netthandel, hvertfall for meg. Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Da er vel Sigma klar for ny importør. Ikke nødvendigvis, det spørs hvilken jobb som er gjort i forkant av konkursen og hvilket selskap som Sigmaimporten ligger under. Om Sigma ble importert fra et selvstendig selskap som så viderefakturerte til FotoVideo vil ikke dette rammes av konkursen. Det er vel kun de virksomheter som ligger direkte underlagt det aktuelle organisasjonsnummeret som rammes. Som det blir nevnt i en annen post ser det ikke ut som om Fotomagasinet er rammet, og selv om denne har samme eiere kan det firmaet som selvstendig selskap drive videre uavhengig av hva som skjer i FotoVideo. Det kan meget vel gjelde for Sigma også. Endret 8. februar 2008 av EspenE Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Da er vel Sigma klar for ny importør. Tror det var Fotovideo som importerte dette til Norge hvis ikke jeg tar feil. Spørsmålet er vel hva det vil ha å si for prisene?? Er litt redd for at JapanPhoto nå kan bli litt vel store. Kanskje de også karrer til seg importen av Sigma og blir nesten enerådende på rimlige butikker. Elitefoto har også agentur på Sigma, så de vil ikke bli alene om det i hvert fall (det har ikke Fotovideo vært heller). Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Elitefoto har også agentur på Sigma, så de vil ikke bli alene om det i hvert fall (det har ikke Fotovideo vært heller). Elitefoto tror jeg sliter med nøyaktig det samme som FotoVideo sliter med akkurat nå. Ihvertfall i følge rykter. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Nå er det faktisk ikke Elite Foto som eier agenturet på Sigma, men Axel Johnson International. Også kjent som morselskapet til Fujifilm Norge og da altså Elite Foto. At godeste Roar går konkurs er ikke akkurat sjokkerende. Det regnet jeg med ville skje allerede for 5 år siden. Å lånefinansiere ekstrem vekst, kombinert med høye driftskostnader og "netthandelmarginer" bruker ikke å være spesielt lurt. Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Elitefoto tror jeg sliter med nøyaktig det samme som FotoVideo sliter med akkurat nå. Ihvertfall i følge rykter. Ja, men i forhold til Fotovideo kan du ikke forvente like stor andel av kundebehandlere med høy lønn og høy kompetanse. En bekjent av meg stakk innom Elitefoto for å kjøpe filter og fikk beskjed om at det hadde de på dagligvarebutikken :!: Edit:skrivefeil Endret 8. februar 2008 av Oljens Lenke til kommentar
Dusk Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Og når en ser hvilke priser FotoVideo opererer med så forstår jeg ikke at folk handler der.Så tilfeldig at FotoHuset i Oslo selger Olympus E-510 med veske og dobbeltkit for kr 6990,-. http://www.fotohuset.no/ FotoVido tar kr 8290,- for samme pakka uten veske. Innkjøpsprisen på dette kittet er 6725,- (Olympus E-510 dobbel zoom kit med EZ 14-42 og EZ 40-150mm), så fatter ikke hvordan noen kan selge det for under 7000... Om det er USA varer eller EU varer så kan jeg skjønne det... Inn pris fra Olympus i Januar for dobbelt zoom kit er 5380 netto og veil utsalgspris på 6999,- Lenke til kommentar
Dusk Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Elitefoto har også agentur på Sigma, så de vil ikke bli alene om det i hvert fall (det har ikke Fotovideo vært heller). Elitefoto tror jeg sliter med nøyaktig det samme som FotoVideo sliter med akkurat nå. Ihvertfall i følge rykter. Skjønte ikke her hva Elite Foto Sliter med. Økonimi eller service ???. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Skjønte ikke her hva Elite Foto Sliter med. Økonimi eller service ???. Går sterke rykter om salg ihvertfall, og en lang rekke Elitefotobutikker har blitt lagt ned den siste tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå