Barely dead Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Det jeg har lært er at jeg skal trykke inn klutsj, men det er også noen som sier at man skal gi gass for å rette opp skrensen eller vil det gjør vondt verre. Er ikke av typen som herjer på parkeringsplasser, så jeg vet ikke så mye om dette dessverre. Endret 25. januar 2008 av Barely dead Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Begge deler fungerer i praksis, men kjøreskolelæreren min sa nå at man skulle bruke klutsj, og det er nok helt sikkert en mening bak dette uten at jeg vet hva. Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Kommer vel litt an på hva slags bil du kjører også, FWD,RWD eller 4x4. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Begge deler fungerer i praksis, men kjøreskolelæreren min sa nå at man skulle bruke klutsj, og det er nok helt sikkert en mening bak dette uten at jeg vet hva. Da vil du fjerne drivkrafta fra hjulene, noe som gir større sjangs for å få grepet tilbake, jo lettere hjulene triller, jo større sjangs err det å få has på slengen. Slipper derimot rumpa, så kan det i enkelte tilfeller lønne seg å dra på litt for å få igang hjulspinn og dra inn baken igjen. Endret 25. januar 2008 av Brian_N Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Slipper derimot rumpa, så kan det i enkelte tilfeller lønne seg å dra på litt for å få igang hjulspinn og dra inn baken igjen. Det er verdt å nevne at de "enkelte tilfellene" er de tilfellene hvor man kjører en bakhjulsdrevet bil. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Slipper derimot rumpa, så kan det i enkelte tilfeller lønne seg å dra på litt for å få igang hjulspinn og dra inn baken igjen. Det er verdt å nevne at de "enkelte tilfellene" er de tilfellene hvor man kjører en bakhjulsdrevet bil. 4wd funker også (potensielt avhengig av 4wd-systemet kanskje).. Å gi gass med en FWD vil kun fremdrive mer understyring, noe som sjeldent hjelper? Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Som sagt begge fungerer. Prøv det ut på et "sikker" plass. Øvelse gjør mester ... Noen ganger er det også bedre å holde sladden under kontroll, enn å rette den inn igen. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Som sagt begge fungerer. Begge fungerer ikke på forhjulsdrevet bil. Da hjelper bare klutsj. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Som sagt er det smart å prøve seg litt frem på en åpen plass for å selv føle og lære hvordan bilen reagerer. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Som sagt begge fungerer. Begge fungerer ikke på forhjulsdrevet bil. Da hjelper bare klutsj. Jo fungerer også på forhjulsdrevet bil, problemet er bare at bilen fortsetter rett frem. Kan brukes når en f. eks. vet at en vil kjøre av veien. Treffe en hard brøytekant sidelengs med bil kan fort føre til at bilen velter. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 får en skrens på bakhjulsdrevet bil og en har inn clutchen kan en få en lei kontra, hvis en gir gass vil en få en litt roligere og kontrollert kontra, og kanskje ikke kontra i heletatt Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Fikk en skrens etter en sving i går. Tråkket inn klutsjen og prøvde å rette opp. Skjønner fortsatt ikke at jeg klarte å rette den opp enda, det samme med de som satt på. Inn med klutsjen fungerte tydligvis på en Mitsubishi Spacewagon med piggfritt, som forøvrig er dritdårlig på vinterføre. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Bruk clutch når du begynner å skli, er mye mer nyttig enn å gi gass har jeg erfart. Du vil gjerne fjerne drivkraften fra hjula, så da trykker du inn clutch. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Som sagt er det smart å prøve seg litt frem på en åpen plass for å selv føle og lære hvordan bilen reagerer. leter etter en åpen plass her i fr.stad området og sarpsborg men finner ikke noe bra steder kompisen min lekte seg litt et sted og da kom politiet ja og sa han måtte stikke for noen hadde klaget hahahaha Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Skal man leke slik i nærheten av folk, er det smart å ikke oppholde seg for lenge på hvert sted, nettopp av slike årsaker.. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Det kommer vel litt ann på hvilken situasjon du er i, sånn med tanke på om du skal gi gass eller trykke inn clutchen. Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 politi bak = trykke inn clutch og bortforklare seg ikke politi bak = gi gass og se hvor stor vinkel du får til Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 ikke politi bak = gi gass og se hvor stor vinkel du får til Maks mulig vinkel på bil før snurr er lik vinkel på hjulet ved maks rattutslag. Det ble ihvertfall jeg fortalt av en BMW-racing-ett-eller-annet-type.Jeg kan forsøke å tegne litt i morgen og se om det virker logisk. Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Tja, aldri tenkt over. Volvoen ligger ofte ca på tvers i veien med fullt rattutslag og likevel kommer jeg gjennom svinga i godt driv. Men så er det syko rattutslag på disse bilene i forhold til mye annet som f.eks sierra/scorpio som jeg har kjørt mye Endret 25. februar 2008 av Erik Braseth Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 man finner jo ut åssen det funker på glattkjøring. fant ihvertfall jeg ut. kjørelæreren lot oss prøve oss frem litt i en sving som var der. men er så morro å leke seg litt. får finne en bane her i nærheten som jeg kan kjøre på. leie eller noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå