Gå til innhold

Arctic Clean 1, må jeg ha Arctic Clean 2?

Siomir

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om jeg må ha AC2 for å kunne benytte meg av AC1, jeg sitter bare med den ene flaska fordi jeg ble ikke tilsendt begge 2 som et set...noe som irriterer meg litt siden det var sånn før.

Kan jeg klare meg uten eller må jeg ha AC2? sitter med en god del hardware som skulle hatt ny pasta eller kjøler og vil helst slippe å vente mer^^

På forhånd takk :)

-Karnesh-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger jo ikke å ha den andre, akkurat samme rensemiddelet ;) kan bruke neggel lakk fjerner også hvis du vil! så lenge det fjerner fett og slikt.

Jaha?, det står bakpå flaska "always  use artic clean 2 Thermal surface purifier after using this product" O.o jeg tenkte at det sto ingenting om at jeg måtte, men greit å sjekke om noen andre bruker bare den ene^^

Lenke til kommentar
Jeg bestilte meg AC1, men så selvfølgelig i ettertid at AC2 skulle benyttes etterpå.

Testet ut med bare AC1, og den fjernet den gamle pastaen; la på ny, og fikk bedre temp enn tidligere. Men det hadde sikkert blitt enda bedre med AC2 og.

Ja altså da vet jeg om den var nødvendig :) det er det sikkert ikke, jeg skal skifte ut vifter og da må jeg fjerne den gammle skiten, takk for svar ! :)

Lenke til kommentar

Quoter MrLee fra min tråd

Det er mer snakk om å få fjernet den ganske så strie og litt usynlige goopen som sitter på RAM... for hvis denne ikke fjernes 100% så er det stor fare for at den termiske limen på minnekjølerene ikke setter seg og vips så detter de av...

Men tror ikke det skal ha så mye å si når du skal ha det på en cpu.

Bestilte forresten også bare ArctiClean 1 ettersom det stod på Komplett sine sider i produktbeskrivelsen at det var 1 & 2. Krevde å få den tilsendt uten å betale frakt, bare for varen og det fikk jeg :)

Lenke til kommentar

Kaffefilter?

Jeg har verken ArtiClean 1 eller 2, men kaffefilter har jeg! Bytte?

Jeg renset prosessoren min med white spirit, lurer på om det var så optimalt. Brukte for øvrig den der Arctic Cooling 5 saken, er det mye forskjell på den og den OCZ superduper-saken, noen som vet?

Lenke til kommentar

Så lenge det du bruker ikke inneholder alkohol eller har oljebasert innhold så går det bra

men ikke hvis dere leser AC sine sider så står det ganske klart at mye funker, men det fj

rner aldri alt, dessuten kan noe faktisk gjøre ting verre, så vær forsiktig!!

kaffe filter er lofritt og passer vist veldig godt som tørke intrument når du har ført på Artic cleaer 2 ;)

OZC sin har jeg ikke testet, men har prøvd å få tak i den lenge, mener ikke mange som har den, bruker bare AC5 den funker fett, driten er at den fører elektrisitet, noe som er en uting hvis man søler litt utenfor GPU el.

Endret av Karnesh
Lenke til kommentar

Kaffe filter skulle gjøre mye av jobben ja  :)  ikke er det særlig vanskelig å få tak i heller,

enten kaffe filter eller linse rense klut, men det selges nesten ikke lengre så kaffe filter ftw!

Endret av Karnesh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...