Gå til innhold

Bokmålsfolk argumenterer for dårleg mot nynorsk


Douglas Quaid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det vart gjort forsøk i Oslo med valfritt sidemål, eit prosjekt så håplaust at ingen forskingsinstitusjonar i Noreg ville ta i det med ei eldtong eingong. NIFU STEP tok til slutt oppgåva. Resultatet vart at dei som valde bort sidemålet fekk betre karakterar, men det var ikkje på grunn av mindre sidemål. For det synte også at dei som valde sidemål fekk enno større framgang i karakterar. Ein del andre tiltak vart gjennomført samstundes, som mappeevaluering, tettare oppfølging frå lærarar, turar i teater og vitjingar frå forfattarar. Altså, meir ressursar inn i norskfaget gjev betre resultat. Det er ingenting som tydar på at å kutte sidemålet hjelp noko som helst.

 

Med ett fag mindre får man tid til å konsentrere seg om andre fag. La oss si at det er 2 timer med sidemål i uken. Så kunne disse vert brukt til matte. Med andre ord mer ressurser i matte. Noe som du selv sier fører til bedre karakterer i matte. Med andre ord du diskuterte deg selv ut av diskusjonen.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at det er meir enn berre talet på undervisingstimar som har noko å seie. Talet på (hovudmåls)norsktimar vart auka for elevane i forsøket med valfritt sidemål, men karakterane auka meir hjå dei elevane som ikkje fekk auka timetal i hovudmål. Altså, dei andre hjelpemidla (mappevurdering, forfattarvitjingar, turar i teater og tettare oppfølging frå lærarar) hjelpte meir enn auka timetal. Det er du som diskuterar deg ut av diskusjonen ved å definere det omfangsrike omgrepet ressursar som eintydig auka timetal.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at det er meir enn berre talet på undervisingstimar som har noko å seie. Talet på (hovudmåls)norsktimar vart auka for elevane i forsøket med valfritt sidemål, men karakterane auka meir hjå dei elevane som ikkje fekk auka timetal i hovudmål. Altså, dei andre hjelpemidla (mappevurdering, forfattarvitjingar, turar i teater og tettare oppfølging frå lærarar) hjelpte meir enn auka timetal. Det er du som diskuterar deg ut av diskusjonen ved å definere det omfangsrike omgrepet ressursar som eintydig auka timetal.

 

Kan du vise til forskningsartikkelen ?

 

Hvor stort er grunnlaget, hvilke elever er trukket ut. Fordeler svake/sterke elever seg likt over gruppene. Ble det brukt en referansegruppe.

 

Edit: Og jeg venter ennå på aspic og Kalvegodt sin argumentasjon på hvorfor argumentene til "fjortiss jenta" er dårlige.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
Poenget mitt er at det er meir enn berre talet på undervisingstimar som har noko å seie. Talet på (hovudmåls)norsktimar vart auka for elevane i forsøket med valfritt sidemål, men karakterane auka meir hjå dei elevane som ikkje fekk auka timetal i hovudmål. Altså, dei andre hjelpemidla (mappevurdering, forfattarvitjingar, turar i teater og tettare oppfølging frå lærarar) hjelpte meir enn auka timetal. Det er du som diskuterar deg ut av diskusjonen ved å definere det omfangsrike omgrepet ressursar som eintydig auka timetal.

 

Greit nok det er mye som har innvirkning, og antall timer er nok en av de. Norsk faget på vidergående teller jo like mye som matte fysikk og kjemi til sammen. Det sier seg selv at noe er prioritert feil her.

Lenke til kommentar
Har jeg missforstått deg tidligere ?

 

kan vi fastlå at det har en positiv effekt på eksamenskarakteren i norsk skriftlig hovedmål at elevene ikke har opplæring og vurdering i skriftlig sidemål.

Det er deira totale konklusjon, alle treng ikkje vere einig i den. Dei skriv også at det har samstundes vore ei heil del andre tiltak som kan forklare framgangen. Som tidlegare sagt har elevar som ikkje har vald bort sidemål hatt enno større framgang.

 

Greit nok det er mye som har innvirkning, og antall timer er nok en av de. Norsk faget på vidergående teller jo like mye som matte fysikk og kjemi til sammen. Det sier seg selv at noe er prioritert feil her.

Som sagt, dei som ikkje valde bort sidemål hadde enno større framgang enn dei som gjorde det. Korleis norsk er vurdert samanlikna med andre fag er kanskje feil, men der er ikkje det eg diskuterar no.

Lenke til kommentar
Har jeg missforstått deg tidligere ?

 

kan vi fastlå at det har en positiv effekt på eksamenskarakteren i norsk skriftlig hovedmål at elevene ikke har opplæring og vurdering i skriftlig sidemål.

Det er deira totale konklusjon, alle treng ikkje vere einig i den. Dei skriv også at det har samstundes vore ei heil del andre tiltak som kan forklare framgangen. Som tidlegare sagt har elevar som ikkje har vald bort sidemål hatt enno større framgang.

 

Igjen snakker vi om samme undersøkelse ?

 

Eller vrir du resultatene slik at de passer dine meninger?

 

Elevene som valgte skriftlig sidemål fikk mangelfull undervisning og oppnådde

dårligere resultater i sidemålet enn forventet

 

Den negative effekten av å tilhøre denne elevgruppen tilsvarer – 0,315 karakterpoeng. Dette gir en tydelig bekreftelse på at disse elevene ikke fikk den faglige oppfølgingen de hadde krav på.

 

Det enkeltfunnet vi mener har størst betydning er effekten av forsøket på

eksamenskarakteren i norsk skriftlig hovedmål. Selv om vi må ta forbehold for at

virkemidlene i forsøket og en del andre utenforliggende forhold kan virke inn, kan vi fastlå at det har en positiv effekt på eksamenskarakteren i norsk skriftlig hovedmål at elevene ikke har opplæring og vurdering i skriftlig sidemål. Dette gjelder enten elevene har vært med i forsøket eller om de har vært fritatt for slik opplæring etter Opplæringsloven.

Lenke til kommentar

La oss korte ned det som kom fram av rapporten:

* Alle fekk betre karakter i norsk hovudmål

* Alle fekk betre oppfølging, mappeevaluering, vitjingar frå forfattar og på teater

* Dei som ikkje fekk auka timetal i hovudmål, men dei andre tiltaka nemnd over fekk større framgang enn dei som fekk auka timetal i tillegg til dei andre tiltaka.

("Effekten på standpunktkarakteren tilsvarer 0,146 karakterpoeng, mens den tilsvarer 0,271 karakterpoeng for eksamenskarakteren. Vi finner dessuten en positiv effekt på eksamenskarakteren som tilsvarer 0,29 karakterpoeng for elever som i utgangspunktet er

fritatt for vurdering i skriftlig sidemål.")

 

Dette prosjektet var det ingen som ville ta i med ei eldtong i byrjinga og vart gjeve til eit svensk institutt, men NIFU STEP endra ståstad - kvifor veit eg ikkje. Kvifor ignorerer dei i konklusjonen og samandraget ein del tal dei har kome fram til? Eg veit ikkje. Så i staden for å sjå på den vinglete haldninga til NIFU STEP og den uklåre konkluderinga freistar eg heller å gjere meg opp ei eiga meining basert på tala dei har kome fram til.

 

"Vi må ta forbehold for at virkemidlene i forsøket, og da særlig den prosessorienterte

skriveopplæringen med mappe som vurderingsform, kan gi en egen effekt på karakteren i

skriftlig hovedmål."

 

Kva er den gjevne forventa karakterframgangen til elevane som valde sidemål? Hadde dei like tilbod i sidemålsundervisinga som i hovudmålsundervisinga (mappevurdering, tettare oppfølging frå lærarar, vitjing på teater og forfattarar)? Det er mange spørsmål ein bør stille til NIFU STEP og eg tykkjer heile undersøkinga stinkar, men ein del av tala dei har kan nyttast og dei er rimeleg tydelege. Viss det er nokon som nyttar tal for å dikte opp ein eigen konklusjon er det NIFU STEP.

Lenke til kommentar
Dette prosjektet var det ingen som ville ta i med ei eldtong i byrjinga og vart gjeve til eit svensk institutt, men NIFU STEP endra ståstad - kvifor veit eg ikkje. Kvifor ignorerer dei i konklusjonen og samandraget ein del tal dei har kome fram til? Eg veit ikkje. Så i staden for å sjå på den vinglete haldninga til NIFU STEP og den uklåre konkluderinga freistar eg heller å gjere meg opp ei eiga meining basert på tala dei har kome fram til.

 

1. Jeg tror ikke de ignorerer resultatet, men at du som leser undersøkelsen leser den med dine øyne og legger vekt på det DU synes er viktig. De påstandene som stemmer med din oppfattelse legger du mest vekt på. Derfor kommer du til en annen konklusjon enn hva rapporten har.

 

2. Personlig tror jeg en av hovedgrunnene til å ikke velge å gjennomføre en slik undersøkelse er:

-Resultatet kan være politisk ukorrekt (fritt sidemål, styrker karakterer og gleden av sidemålet).

-Det er vanskelig å "måle" fremgang / tilbakegang spesilet når utvalget av elever er få, og man ikke kan produsere like omkringliggende omstendigheter for alle.

Lenke til kommentar

For meg er det viktig å sjå på dei andre tiltaka som tydelegvis hjelper. Kvifor ikkje setje i gang forsøk med mappeevaluering, med større lærartettleik, med meir aktiv undervising (forfattar og teater-vitjingar)? Dette er gode tiltak og burde sjåast nærare på. Kvifor setje dette i samanheng med sidemålsundervising? Det er heilt uklårt kva faktorar som skuldar framgangen, men dei som ikkje fekk auka timetal fekk betre framgang. Det tydar på at det er noko i desse andre tiltaka.

 

Om resultatet er politisk korrekt eller ukorrekt er ikkje interessant. Det er ingenting som tydar på at fritt sidemål åleine hadde noko effekt. Alle desse andre tiltaka har heilt skugga over sjølve sidemålsforsøket.

Lenke til kommentar
Eit anna spørsmål som passar litt inn i denne tråden her:

Kva er det med at alt av massemedia bruker bokmål? For meg virkar det som om media har eit prinsippielt hat/nektelse av at nynorsk i det heile tatt eksisterar. Før den andre verdskrigen var det faktisk fleir som skreiv nynorsk, enn bokmål.

 

Årsaken er at flertallet i norges langstragte land faktisk har bokmål som hovedmål. Det er en forsvinnende liten andel av folket som skriver nynorsk. Så enkel er forklaringen. Mener du virkelig at man skal tvinge folk til å skrive nynorsk bare for å skrive nynorsk?

Lenke til kommentar

Jeg går nå VG1 i Akershus og er bokmålfan. På skolen har vi 4 timer Norsk i uka. ALL undervisning bortsett fra totalt 6 timer går på bokmål(ca). Jeg har ingen full oversikt over hvor mange bokmåltimer vi hadde, men uansett, vi fikk VELDIG lite nynorskundervisning. Kan noen da fortelle meg hvorfor nynorsk skal telle like mye som bokmål? Norsklærern min sier bare "Fordi det er sånn".

 

Som utenlandsk statsborger og med annet morsmål enn norsk kunne jeg få fritak for nynorsk karakter. Jeg gjorde det i 10 klasse, men ikke nå på VGS. Delta i undervisningen og på prøver måtte jeg uansett, bare at prøvene telte på hovedmålkarakteren min.

Endret av khaffner
Lenke til kommentar
Eg hatar heller ikkje bokmål...det er berre det at ein ofte kan føle seg trakka på fordi ein skriv nynorsk. Nynorskhatarar har ein tendens til å slenge ganske mykje med kjeften.

 

Merklig... Jeg har akkurat samme å si om dere som skriver nynorsk.

Jeg har aldri sagt noe til de jeg går på skole med, om hvorvidt jeg liker eller ikke liker nynorsk. Men vet du hva? Joa, dere er akkurat like ille :)

 

Så hold kjeft et lite øyeblikk og tenk at vi er mennesker. Her er ingen "gode".. De fleste er "onde" på heltid.

 

 

 

 

edit:

Hva fant jeg etter å ha sett bare noen få poster?

"Legg om til nynorsk - elles er du ein NOLDUS!"

Sier sitt...

Endret av Petersk91
Lenke til kommentar

Artig diskusjon dette, kjekt å sjå at båe sider kjem med gode og konstruktive argument. Denne diskusjonen her ser ut til å vera ein evig kamp der ingen nokonsinne kan verta best. Eg kan faktisk vera einig med det enkelte seier, sidemål burde vera valfritt, det hadde nok dempa diskusjonane rundt målsaka kraftig. Det "ordtaket" til Norsk Målungdom; Legg om til nynorsk - elles er du ein NOLDUS!", er etter mi meining eit heilt idiotisk utsegn, og det gjer meir vondt enn det gjer godt.

 

Ein ting som provoserar meg er når ein skriv korrekt nynorsk på eit forum, og får beskjed tilbake om å ikkje skrive dialekt, då er det nokon som burde setje seg litt inn i det norske språk. Ein annan ting er dei idiotiske utsegna til enkelte nynorsk-fanatikarar, som seier bokmål er dansk, bokmål vart fornorska frå dansk for så lenge sida, at det no er heilnorsk. Viss begge partar i diskusjonen kunne dempa seg litt, trur eg ting hadde gått mykje betre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...