Exeter Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Siden denne tråden ble besvart med de første postene og deretter alle sammen med samme svar, har jeg lyst til å være like teit, bare sånn itilfelle han fremdeles lurer. Nei jeg tror ikke det er lurt osv osv Jeg tror ikke man behøver å gjenta svaret til en ovenfor 10 ganger..... .exe Lenke til kommentar
qdos Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hva med å slipe ned harddiskplatene slik at de går raskere? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Ikke begynn å sammenlign plansliping av Intel prosessorer med Heatspreader og AMD's nakne små herligheter nå da Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Aldri hørt om det før :o :o men planslipe kjøleren er vanlig... gjør det i steden du har en volcano7+ hvis any1 er interested? nei!?!? hvem bryr seg??? anyway: kjøp dette slipepair laget for plansliping av kjøler, 3 forskjellige finhetsgrader... koster ikke så mye, ikke dum investering... kan jo prøve det fineste papiret på cpu Lenke til kommentar
qdos Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 har en volcano7+ hvis any1 er interested? Slo meg akkurat at volcano7 var et usedvanlig dårlig navn på en kjøler... Lenke til kommentar
formann Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Ikke noe stort problem... planslipet min XP1700+ og fikk 6c lavere temp. (fra 48 til 42c ) Men det er ikke snakk om å slipe med 1mm... ikke 1/10 del av det engang. Vanskelig å si nøyaktig hvor mye jeg slipet, men tipper det var mellom 0,05mm og 0,1. Lykke til :smile: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Formann, var CPU-en din ujevn? Var det derfor du planslipte? Ellers må jeg ærlig talt innrømme at jeg betviler den temperaturreduksjonen. Jeg tipper heller at monteringa ble bedre andre gangen. Kanskje du til og med byttet ut termal pad med skikkelig kjølepasta. Og kanskje du glemte å si i fra at du på samme tid satt inn 4 kabinettvifter? Neida, det er jo mulig at temperaturen sank. Men jeg får vel lov å kritisere og betvile litt? Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Man kan slipe cpu, men det er ikke å anbefalle uten spesial verktøy til å "sette opp" cpu i. Dette fordi at man greier ikke å holde cpu 100% rett når man sliper. Skal garantere 100% at den blir ''rund''. Har gjort dette selv så jeg vet det. Lagde meg et verktøy til å legge cpu i, men det blir ikke noe greie på det. Dessuten er det så lite å hente på dette når det gjelder temp at det er bare tull. Man kan slipe kjøler litt, men den blir ''rund'' den også dog mindre pga at flaten er større. SR Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Når du skal planslipe den, så er det viktigeste at CPU'en er plan, det er det som er en del av hensikten med å planslipe. Men du kan slipe så langt at du ser at kobberet kommer til syne, men ikke mer, det er under 1mm. Og husk å bruk slipepapir med så fin korning så mulig...begynn med litt grov, og så går du over til finere og finere. Slipe kjerna? Oida ... DET ville jeg ikke gjort nei. Planslip heller vifta og bruk pasta til å motvirke effektene av ugjevnheter i CPU-kjerna. Hvorfor det? Du ødelegger jo viften totalt da! Du får jo dårligere ytelse med det der! Du kan da ikke planslipe VIFTEN! Vitsen er? Men å planslipe Kjøleribben derimot, det er noe annet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå