Thomasolsen1984 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) jeg har nettopp installert ubunto 7.10, og forstår meg ikke helt på det enda når jeg skal installere vlc kommer: This application conflicts with other installed software. To install 'vlc' the conflicting software must be removed first. Switch to the 'synaptic' package manager to resolve this conflict. hvilket program er dette? og hvordan løser eg det? Endret 27. januar 2008 av Thomasolsen1984 Lenke til kommentar
vegham Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Har du kjørt dpkg --configure -a som programmet sier? hvordan og hva er det du prøver å isntallere? Lenke til kommentar
Thomasolsen1984 Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 prøver å installere vlc, men da kommer dette opp: Cannot install 'vlc' This application conflicts with other installed software. To install 'vlc' the conflicting software must be removed first. Switch to the 'synaptic' package manager to resolve this conflict. og når jeg prøver å opne 'synaptic' kommer: E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem. E: _cache->open() failed, please report. som sakt så er jeg helt nybegynner med ubuntu. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 men du kan jo prøve å skrive sudo apt-get install vlc i terminalen Lenke til kommentar
Thomasolsen1984 Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 problemet er ikke bare når jeg instalerer vlc, den samme meldingen kommer opp uansett hva jeg prøver å legge inn Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hva skjer hvis du skriver: sudo dpkg --configure -a Lenke til kommentar
Thomasolsen1984 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 bump Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Kan hjelpe hvis du poster hva som kommer ut av sudo dpkg --configure -a Hvis du gjør det så er det lettere. Har forresten blitt foreslått flere ganger i denne tråden, samt i feilmeldingen Lenke til kommentar
Thomasolsen1984 Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 når jeg skriver d i terminalen, så får jeg melding om å skrive passord. etter at jeg har skrevet inn d så kommer d ikke noen melding thomas@thomas:~$ sudo dpkg --configure -a [sudo] password for thomas: thomas@thomas:~$ her er d smm kommer opp Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Og hva skjer om du prøver denne kombinasjonen ? Først: sudo dpkg --configure -a Deretter: sudo apt-get install vlc Om det ikke fungerer da, så er jeg faktisk ikke helt sikker på hva feilen kan være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå