Gå til innhold

45nm prossesor eller C2D E6850 ?

kloningen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjappt spørsmål, hva bør jeg gå for 45 nm prossesor eller Core 2 duo E6850.

Er rettet mot spilling. hovedkortet jeg skal ha er nforce 780i.

Takk på forhånd :D

E6850 er en 65nm cpu med 2 kjerner på 3.0GHz til 1800

E8400 er en 45nm cpu med 2 kjerner på 3.0GHz til 1500

Valget skulle vel ikke være så vanskelig her, gå for 45nm om du har støtte for dette på hovedkortet :-)

Lenke til kommentar

ca 10% har jeg lest....(info jeg har lest på nett, vet ikke om det stemmer)

Men den er uansett like god vill jeg tro:) Også er den 500kr billigere...Så det er vel ikke så mye å tenke på da eller?

Endret av daniel84
Lenke til kommentar

Øhhhhm.. neivell... kan du linke til noen 45nm Hk'er på komplett?

"fra ITpro:"

nVidia lanserer nå sitt nye brikkesett nForce 780i rettet mot spillere og entusiaster. Brikkesettet er klart for PCI-Express 2.0 og Tri-SLi for ekstrem 3D-ytelse, og har også støtte for de nye Penryn 45nm-prosessorene (inkludert Yorkfield) med 1333MHz FSB.

"""

Så det er 45nm støtte i det?

og:

Touching the subject of Intel's new Penryn processors. The nForce 780i SLI mainboard as tested opposed to 680i is fully compatible with the upcoming Intel 45nm Duo & Quad core processors, but only the 1333 MHz processors are actually fully supported.

Endret av ThomasT-93
Lenke til kommentar

Penryn 45nm-prosessorene (inkludert Yorkfield) kommer til støtte opp til 1600FSB. Men 780i-SLI, i likehet med x38-kotene, støtter kunn 1333MHz FSB. DVS, du får begrenset muligheter får å oppgradere til kommenede prossorene forventet i andre halvdelen i år.

Hvis du ikke er i stor hast, bør du vente på lansering av 790i-SLI, da kommer de i likehet med x48-brikkesetene, til å støtte 1600FSB.

PS: x48-kortene støtter ikke SLI, og her bør du satse på crossfire.

Hvis du vil ha et oppgraderings-vennelige kort, i dette tidspuktet valget står mellom X48 og 790i-SLI, ellers kommer du snart til å sitte med et utdatert system. X48-kortene har begynt å rulle i markedet, og 790i-SLI vil følge etter om ikke så lenge.

Hvis du ikke kan vente og vil ha SLI nå, da kan du satse på 780i-SLI-brikkesetet, disse støtter penryn 45nm opptil 1333FSB inkludert E8400.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Støtte for 1600FSB for C2Duo er lite viktig ettersom Nehalem kommer mellom juni og desember i år, og selv ikke 790i og/eller X48 vil støtte Nehalem. Videre er det så vidt jeg vet kun extreme modeller av C2Duo som får 1600FSB. Om trådstarter handler pc i mai, tror jeg ikke det blir relevant å oppgradere CPU før Nehalem er det naturlige valget å oppgradere til.

Lenke til kommentar
Støtte for 1600FSB for C2Duo er lite viktig ettersom Nehalem kommer mellom juni og desember i år, og selv ikke 790i og/eller X48 vil støtte Nehalem. Videre er det så vidt jeg vet kun extreme modeller av C2Duo som får 1600FSB. Om trådstarter handler pc i mai, tror jeg ikke det blir relevant å oppgradere CPU før Nehalem er det naturlige valget å oppgradere til.

FSB er veldig vikitig fordi den tillater oppgrading til nåværende Xtream edition, og antagelig støtte for fremtidige CPU. Det er alltid lurt å ha høyest mulig FSB når du handler nye hovedkort.

Selv om det er annonsert at Nehalem vil bruke en ny socket (LGA1127), men det betyr ikke at han bør kjøpe utgående teknologi.

Mener du at han bør kjøpe x38 eller 760i-SLI? Hvorfor skal satse på en utgående teknologi når oppgraderiner er like rundt gjørne?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet støtter ikke ditt nåvalgte hovedkort 45nm.

edit: var lidt kjap...ser at ThomasT-93 alt har kommentert det, beklager

Komplett.no henviser til The Guru of 3D som er en anmeldelse og det står over skjemaet:

"Touching the subject of Intel's new Penryn processors. The nForce 780i SLI mainboard as tested opposed to 680i is fully compatible with the upcoming Intel 45nm Duo & Quad core processors, but only the 1333 MHz processors are actually fully supported. I want to make this very clear."

Konklusjonen kort er:

"Very impressive stuff NVIDIA, very impressive. For all this royal excellence and extremely nice bundle, we'd like to give XFX our "best hardware" award. Gear like this just friggin rocks."

Endret av arnakke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...