kevinedomm Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Hei! Har følgende i PC-en min: Intel core2duo E8400 @ 3ghz 4gb corsair pc-6400 Asus p5k premium wifi-ap BLACK PEARL 18th anniversary Og så har vi problemet: Creative x-fi xtremegamer Jeg har lastet ned nyeste vista 64bit drivere fra creative sin hjemmeside. Kjøpte dette kortet som demovare hos komplett. Enkelte ganger får jeg bare lyden av at Vista starter opp, og etter det får jeg ikke lyd i det hele tatt, mens andre ganger virker det en stund, men så slutter den å fungere. Dette kortet har 3 forskjellige moduser, og for å velge mellom den kreves en restart av datamaskinen, men når jeg prøver å bytte til noe annet enn "GAMER" mode så klikker det helt, da forsvinner lyden og jeg må installere driverne på nytt + restarte et par ganger. Hva i allverden er det som forårsaker dette? Er det driverrelatert eller maskinvarerelatert? Endret 25. januar 2008 av Abn0rmal Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) har samme kort.. når jeg starter opp kommer det noen ganger bare skurring... dette forsvinner vist jeg restarter.har ikke skjedd på en stund nå.. de modusene du snakker om...jeg hadde ikke peiling på at de fantes... Endret 27. januar 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Har du ikke Creative Audio Console ? Forresten, på oppsiden av lydkortet er det en masse "pigger" som er bøyde til sides, ser altså ut som om de som har hatt det før har prøvd/klart å delvis herpe kortet fysisk... Det er vell ikke sånn det skal være vell? Så trodde jeg at jeg skulle spare penger med å kjøpe demovare Kudos til Komplett for å teste demovarene sine.. Nå hakker lyden etter en stund med spilling, selv om jeg har en radial vifte som blåser rett mot lydkortet Lenke til kommentar
Prebsor Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Har du et Creative ikon i systemfeltet? Når du forandrer mode fra gamer til entertainment mode f.eks. ser du at det står entertainment mode neste gang du skal skifte mode? Hva med å prøve andre drivere, eventuelt de som fulgte med lydkortet hvis det fulgte med noe? Har samme kortet selv, fungerer ypperlig. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg har ikke noe creative ikon nei? Og nei, den skifter ikke, den bare står på GAMER MODE uansett, så må jeg reinstallere driverne til kortet. Fulgte ikke med drivere, nei. Men er de greiene på lydkortet ditt også bøyd til sides og sånt? Lenke til kommentar
Prebsor Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 De greiene på lydkortet er bøyd til meg også ja. Slik er det hos meg. Høres ut som om det er driverne som er problemet hvis du ikke kan skifte mode. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 kom på at når jeg instalerte kortrt fikk jeg beskjed om å slette alle tidligere lyddrivere.. du har ikke drivere til integrertlydkort på hovedkortet eller evt. drivere fra et tidligere lydkort?? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Nei, det har jeg nok ikke Men jeg har heller ikke den "menyen" som du har du som sendte bilde :/ Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Nei, det har jeg nok ikke Men jeg har heller ikke den "menyen" som du har du som sendte bilde :/ har ikke noe meny i det hele tatt jeg!.. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Hva slags OS kjører du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå