EKHH Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hei, bygget akuratt pc en ferdig og var klar til oppstart. Startet pc en og det gikk helt fint. puttet inn XP cden og komm inn på instalasjonssiden. Så gjorde jeg noe feil(tror jeg?) og den begynte å formater en harddisk uten noe på. Dette tok veldig lang tid så jeg var så smart at jeg restarta pcen. Og etter det kommer jeg inn på pcen men så sier pcn " Verifying DMI Pool Data .......... Feil under lastning av operativsystem Klarer ikke å komme til instalasjonen igjen:/ hva er galt? Takk på forhånd Lenke til kommentar
War Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Du avbrøt formateringen med andre ord. Klarer du å bote til bois og sette CD som 1 boot? Isåfall skal den loade CDen da og ikke loade operativsystemet. (du ikke har) Lenke til kommentar
EKHH Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 er ikke det bare å sette CD rommen som 1 prioritet når den starter opp i BIOS og så restarte? Lenke til kommentar
EKHH Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 bump. trenger hjelp fort. Sier "Feil lasting av operativsystem" Men det er jo ikke noe operativ system der:/ Lenke til kommentar
War Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Prøv å reset bois , ta ut batteriet og flytt pinnen et hakk til siden og tilbake. Så setter du i win cden og booter fra den. Fungerer ikke det har du vræket harddisken , da må du sette den i en annen pc og formatere den der. Lenke til kommentar
EKHH Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 er ikke så god på dette her. Det batteriet du snakker om, er det det som er på hovedkortet (det runde)? og hva er pinnen? takk for hjelp Lenke til kommentar
War Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Ja, sikkert ikke nødvendig men da har du i alle fall standard innstillinger i bios. Kommer du inn innstallasjonen nå så trykk hurtigformater, gjør ikke noe om den skriver "0" på hele disken når det ikke er noe på den fra før. Når batteriet er ute må du flytte jumperen ett hakk og tilbake igjen med en gang. Så sette i batteriet. Endret 25. januar 2008 av War Lenke til kommentar
EKHH Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 tusen takk, prøver nå Lenke til kommentar
War Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Har du en pc nr 2 liggende? Isåfall kan du jo slenge i harddisken og trykke behandle og formatere den. Lenke til kommentar
EKHH Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 mhm, kan vell prøve det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Og så kom det enda ett latterlig råd om å resette bios. Hva i all verden har det å gjøre med boot-rekkefølge eller om en HD er halveis formatert eller ei? Svar: Ingenting. Og i tillegg vil boot-priority defaultes til Floppy, HD, CD = "tilbake til start" @Trådstarter: Du må være litt mer tålmodig (eller vite hva du gjør ved neste forsøk på bygging/installering). Sett boot-priority til CD, HD, disabled Alternativt, trykk F5 (eller den tast som er definert i Bios) til å velge Boot-medium under oppstart Bios. Og så prøver du å installer en gang til. Denne gangen velger du "Quick Format". Lenke til kommentar
War Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Slettet Endret 26. januar 2008 av War Lenke til kommentar
EKHH Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Fikk ikke åpnet den gamle dell pcn så formatere derfra kan jeg glemme. Skal teste rådet ditt om et sec. skal bare sette in Harddisken igjen:P Lenke til kommentar
EKHH Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 fungerer fremdeles ikke:/ Step by step hva jeg gjorde: 1. Går inn på advanced BIOS features 2. går på First boot device og setter SATA CDROM 3. Går på Second Boot device og setter Hard Disk 4. Går på Third Boot device og setter Disabled Så tar jeg å saver og restarter pcn, Og da kommer akuratt det samme som hvert gang: PCI device listing.. og masse tall og drit. Og så Verifying DMI Pool Data.... ... Feil under lasting av operativsystem Begynner å bli ganske fortvilet her:/ Lenke til kommentar
War Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Legge inn sata driver? Men du kom jo inn første gang med sata spiller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Legge inn sata driver? Men du kom jo inn første gang med sata spiller. Sorry war. Oppfattet ikke hva du ga råd om (Feil v/load av Bios er reset ja) @Trådstarter: Du roter ikke med Sata-koblinger nå? ("Master" SATA vs. "slave" SATA avh av SATA modus i Bios). Kan nå være greit å liste opp hva slags hk/drev du har. Du har jo beviselig klart å installere fra CD-en og det bør gå greit en gang til, så snart du har fått orden på Bios-settings. (IDE setup/Integrated pheripals kan ha betydning her). Lenke til kommentar
EKHH Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg har ABIT IP35 PRO. Har byttet CD rom nå. Men virker som om pcn ikke finner cd rommen når den står på master og ikke slave? skjønner ingen ting jeg. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Har du bare en disk, eller flere? Har du noe USB tilkoblet? Lenke til kommentar
EKHH Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 hare bare en disk ja, og har usbn tilkoblet Lenke til kommentar
EKHH Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Nå prøvde jeg et annet linux programm som heter Ubuntu. Og det funker så er mest sansynlig bare feil med XP plata jeg har brukt. eneste problemet nå er at det ser ut som skjermkortet er defekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå