Ping0 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 hei! jeg kjøpte meg en ny psu idag, en corsair vx550w. problemet er: når jeg setter i kontakten på hk (24polet) starter maskinen, men cpu vifta går IKKE og skjermbilde kommer IKKE opp. tar jeg av den ytterste 4 polen og prøver skjer det samme. på den gammle psu`en min stod det i 20 polet kontakt i hk og en 4 polet kontakt et annet sted på hk, prøvde dette med den nye psu, men ingen effekt... tittet litt nærmere på kontaktene og sammenliknet med den gammle. På den nye (corsair) er det 1 kontakt mindre (sikkert ingen ting si) men på den 4 polete er det ulikt formet på stikkerene (på den gammle er to av stikkerne buet i rett rettning i forhold til stikkerhuset) på den nye er det avrundete hjørene feil i forhold til det som er på hk. what do i do?? om det hjelper er det et msi k8n neo4 hk Lenke til kommentar
War Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Dette kortet du har? Sikker på at det ikke er 24pin + 2x 4 pin fra psu Noen hovedkort har 8 pin (2x4) Satt bios til default før du byttet? Endret 25. januar 2008 av War Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 hei! ser stygt ut som det hket ja kabelen som fulgte med er en 24 pin (20+ en firkanta 4 pin som kan taes av) satte ikke bios i default nei.. hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Marius WL Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Dette kortet du har? Sikker på at det ikke er 24pin + 2x 4 pin fra psu Noen hovedkort har 8 pin (2x4) Satt bios til default før du byttet? Sikker på at du ikke har glemt å sette i den andre 4-pins kontakten? Lenke til kommentar
War Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Denne Dvs den ene av de 2 (4+4pin) Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Mener jeg bare så da den ene kontakta i ledningsnettet her.. den 24 som kan deles til 20.. sjekke igjen jeg Denne Dvs den ene av de 2 (4+4pin) ahaaa.... da kanskje jeg har det samme hvem av de som plugges i?? Lenke til kommentar
War Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Den 4 pin rett ved cpu må i, det kan hende psu har den som 8 pin du må skille fra sporet. Sjekk mønsteret i kontakten VS hovedkortet, noen er firkantet og noen avrundet. Er begge like er det valgfritt ja. Endret 25. januar 2008 av War Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 det gøyale nå er at det samme skjer, med den gammle psuen funker alt som det skal ;S Lenke til kommentar
War Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Så du har satt i 4 pinnen ved cpu og 24 pin. Har du prøvd å bote med 4pin + 20 pin med den nye psu? Altså ta bort den ekstra 4 pin som er 5,5,5v og jord. Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 tok litt etter litt nå.. 24 pin i hk, og ene 4 pin i andre delen av hk.. starta opp og fikk en enorm piping før den slo seg av.. satte i kabel i skjermkort og den startet opp og gikk lenge uten å pipe men ingen cpu vifte... tok UT kabel fra skjermkort og satte I hdd.. den peip igjen og stoppa... kan disken ha paja? Lenke til kommentar
War Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Du må sette i alt. Ta ut og inn skjermkortet og sett i harddisk og skjermkort strøm Er cpu vifte kontakten satt rett? Rett ved slot 1 på rammen? Prøv å sett den i en annen kontakt. Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 følgede ting er nå gjor: skjermkort ut/inn cpuvifte kontakt av/på og hdd kontakt av på 24pin main atx på sammen med den ene halvdelen av den 8 polete jeg delte istad. system starter, skjerm svart og cpu vifte går ikke. 24pin main atx på, satte i den andre kontakten av den 8 polete system starter, svart skjerm, cpu vifte går ikke 24 pin delt til 20 pin splittet 8 polet på (testet begge halvdeler) svart skjerm og cpu vifte starter ikke. cpu vifte kontakten har stått der den alltid har stått Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 med gammel psu i, og alt som det står orginalt kommer det en genialt høy stygg pipelyd.. og pcen slår seg av etter noe sekunder Lenke til kommentar
War Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Ville nesten ha prøvd å resatt bios for å satt spenningene til auto. Endret 26. januar 2008 av War Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 ja men det er det minste problemet, har da flere disker jeg kan stappe i etterhvert hvordan resetter jeg den teite biosen, er det den røde knappen? Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 det som skjer nå er at den stopper etter 2 sec.. slår seg på, durer litt i ene vifta på hket så slår den seg av Lenke til kommentar
War Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Siden du har satt alt til standard og satt alle kontakter rett og ikke en gang kommer inn i bios så er det ikke så mye igjen å gjøre? Har du flyttet på rammen siden oppgraderingen av psu? Prøv å ta ut alle og start med 1 brikke. Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 rammen er ikke blitt rørt i det hele tatt.. det morsomme nå er at ved å flytte kontakta som cpu vifta står i fra cpufan1 til sfan1 så starta den vifta å gå Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 da er rambrikkene prøvd ut en og en, ingen effekt... det starter men skjer ingen ting på skjermen liksom... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå