alph0r Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Heisann... Sitter med et cooler master stacker kabinett med alt av vifter og psu stock. Denne maskinen bråker noe forferdelig og jeg ønsker derfor å bytte ut psu, cpu kjøler og viftene som står i maskinen for å få den til å gå mest mulig stillegående... Jeg har liten erfaring med dette fra før og håper derfor noen med erfaring kan hjelpe meg... Deler som skal byttes ut: 1 x stock psu - Skal byttes ut med en mest mulig stillegående psu på min. 500W (har hørt gode ting om MIST. Kan de anbefales?) 1 x stock socket 754 cpu kjøler 1 x stock 80mm vifte 1 x stock 120mm vifte det er i tillegg muligheter for montering av en ekstra 120mm vifte i sidedøren... Trenger jeg dette? alt av anbefalinger tas i mot med takk, håper støyen skal forsvinne for godt nå Lenke til kommentar
avRack Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 120mm vifter: Då vil eg anbefala Nexus 120mm Real Silent vifte. Kostar 148kr på netshop, men er absolutt verdt pengane! Har denne sjølv i kabinettet mitt og eg høyrer ingenting til den, bortsett frå når eg legg øyret heeeilt inntil vifta. LINK 80mm vifter: Har eg ingen anbefalingar på, då eg heller ville valgt 120mm vifter då disse flyttar meir luft samtidig som dei er meir stillegåande. Så dersom du vil ha eit stille kabinett vil eg anbefala deg å kun gå for 120mm vifter! PSU: Mist sin 600w med avtagbare kablar får svært god kritikk rundt om då denne er svæææært stillegåande, og helst lydløs! Anbefalar den sterkt! LINK CPU: Sidan du har eit såpassa stort kabinett vil eg anbefala deg Zalman 9700. Denne er svært støysvak og kjølar godt ! Berre husk å still viftehastigheten ned på det lågaste med den medfølgande viftekontrolleren. LINK Du får også denne samme versjonen men litt billigare med LEDlys. LINK Vil anbefala deg å ha ei 120mm vifte i fronten, gjerne 2, og ei eller 2 bak i kabinettet. Dette for å få ein fin gjennomtrekk med lufta! Lenke til kommentar
alph0r Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Takker for anbefalinger... Varer bestilt Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Nexus 1000rpm er best egnet for heatsinks, da den dytter mer luft, men bråker mer enn Noctua NF-S12 800rpm vifter, som fungerer en del bedre som kabinettvifter. Zalman 9700 er helt OK, men ikke så godt egnet for quad-core prosessorer, de blir rett og slett litt for varm for den. Må vel være grei til et 754-oppsett. Mist 600W er god og fin, men det spørs jo bruket helt. Corsair sine er også veldig bra, hvis det ikke er en high-end PC burde du kanskje prøvd å få tak i en 450W brukt, de er veldig stille, men ble dessverre tatt av markedet =/ 80mm vifter er noe dritt, de bråker som et uvær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå