barskebean Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Har gått til innkjøp av en 98 mod omega MV6 ( 3 liters v6'er). En sedan vel og merke. Orginalt er denne motoren på 211hk. Men har så lyst på mye mer!! Noen som vet om hvilke muligheter jeg har? Eventuelt noen priser i tillegg? Motoren har bare gått 101 000. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Har gått til innkjøp av en 98 mod omega MV6 ( 3 liters v6'er). En sedan vel og merke. Orginalt er denne motoren på 211hk. Men har så lyst på mye mer!! Noen som vet om hvilke muligheter jeg har? Eventuelt noen priser i tillegg? Motoren har bare gått 101 000. Er det diesel kan du chiptune. Den skal da være ganske sprek den? Ta den med til noen som har greie på det og spørr dem om hva du kan gjøre, evt turbo? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 3 litern til opel er da ingen diesel motor... hmm, er ikke bilen sprek nok a? 211 Hk i 3.liters motor med bakhjulstrekk, gjett om du har hatt det morro i vinter a det billigste og beste blir vel og sette på en turbo kanskje... du kan jo sette på effektannelgg, greenrør, sportsfilter, gir jo litt, men ikke no sørlig, dessverre... Lenke til kommentar
barskebean Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Har gått til innkjøp av en 98 mod omega MV6 ( 3 liters v6'er). En sedan vel og merke. Orginalt er denne motoren på 211hk. Men har så lyst på mye mer!! Noen som vet om hvilke muligheter jeg har? Eventuelt noen priser i tillegg? Motoren har bare gått 101 000. Er det diesel kan du chiptune. Den skal da være ganske sprek den? Ta den med til noen som har greie på det og spørr dem om hva du kan gjøre, evt turbo? Det er nok en bensinmotor ja. Den drar jo helt greit. 0-100 på 6,9 sek. Men vet MV6'en ble levert med kompressor, og da på 350 hk elns, og alle de bilene var sølvfarget med svart skinninteriør. Noen som vet noe om dette? Eventuelt hvor mye det koster å sette inn i bilen min? 3 litern til opel er da ingen diesel motor... hmm, er ikke bilen sprek nok a? 211 Hk i 3.liters motor med bakhjulstrekk, gjett om du har hatt det morro i vinter a det billigste og beste blir vel og sette på en turbo kanskje... du kan jo sette på effektannelgg, greenrør, sportsfilter, gir jo litt, men ikke no sørlig, dessverre... Artig med bakhjulstrekk og litt power ja;) Men tåler automatkassa en turbo da? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 hmm, det er jeg mer skeptisk til, tenkte ikke på at det var automat på den, hørt at de ihvertfall fraråder "blod"trimming av utvalgte vag biler som S4, S6 med Tipshift... men vet ikke åssen aut.kassa til opel er, men hvis den levers med kompressor orginialt, så burde det ikke være no problem og supercharge den, bare bytte kasse, bremser kanskje ta en titt på understell osv... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Denne kan chippes til 230hk ved fysisk inngrep i styreenheten. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det er nok en bensinmotor ja. Den drar jo helt greit. 0-100 på 6,9 sek. Nå har du nok blitt lurt. 0-100 går originalt på 8,9 sekunder. Det er under optimale forhold og manuelt gir. Grunnen til den årlige ytelsen er at bilen er tung som fy, 1700 kg med fører og bensin på tanken. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Er litt skeptisk til og bare "hive" på en turbo på den der... Koster vel mer enn det smaker, sikker mer gunstig og kjøpe en ny bil Lenke til kommentar
barskebean Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Det er nok en bensinmotor ja. Den drar jo helt greit. 0-100 på 6,9 sek. Nå har du nok blitt lurt. 0-100 går originalt på 8,9 sekunder. Det er under optimale forhold og manuelt gir. Grunnen til den årlige ytelsen er at bilen er tung som fy, 1700 kg med fører og bensin på tanken. Lurt? Har jo testa selv da. Kjøpte bilen for et par måneder siden. Er jo ikke helt sikkert at den er så orginal da. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Husk at det skal telles fra når bilen står helt stille også. Jeg vet ikke hva som er "originalt", men mange tror i hvert fall at det er korrekt selv om man bare triller så vidt. I tillegg er det jo misvisning på speedometer, osv.. mye som spiller inn. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 heter jo 0-100.. da må jo bilen stå stille.... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 heter jo 0-100.. da må jo bilen stå stille.... Var akkurat det jeg skrev. Poenget mitt er at ikke alle gjør det.. mange bare slakker nesten helt ned på en landevei, eller gjør det ut fra et kryss i sakte fart. Har satt på i noen biler, og har sett tendensene. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Det er nok en bensinmotor ja. Den drar jo helt greit. 0-100 på 6,9 sek. Nå har du nok blitt lurt. 0-100 går originalt på 8,9 sekunder. Det er under optimale forhold og manuelt gir. Grunnen til den årlige ytelsen er at bilen er tung som fy, 1700 kg med fører og bensin på tanken. Lurt? Har jo testa selv da. Kjøpte bilen for et par måneder siden. Er jo ikke helt sikkert at den er så orginal da. Hva slags måleutstyr brukte du? Stoppeklokke teller ikke.. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 heter jo 0-100.. da må jo bilen stå stille.... Var akkurat det jeg skrev. Poenget mitt er at ikke alle gjør det.. mange bare slakker nesten helt ned på en landevei, eller gjør det ut fra et kryss i sakte fart. Har satt på i noen biler, og har sett tendensene. når man måler 0-100, så skal man jo stå stille, er vel "ingen" som ligger i 5-10 km og teller opp til 100... det blir jo bare maks synsing, når du mener at kanskje trådstarter har gjort dette... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 heter jo 0-100.. da må jo bilen stå stille.... Var akkurat det jeg skrev. Poenget mitt er at ikke alle gjør det.. mange bare slakker nesten helt ned på en landevei, eller gjør det ut fra et kryss i sakte fart. Har satt på i noen biler, og har sett tendensene. når man måler 0-100, så skal man jo stå stille, er vel "ingen" som ligger i 5-10 km og teller opp til 100... det blir jo bare maks synsing, når du mener at kanskje trådstarter har gjort dette... Kall det hva du vil. Har ikke sagt noe på det om trådstarter, nevnte bare at mange gjør feilen. Og som sagt er det også andre faktorer som kan spille inn. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 ja, det er sant, speedometer feil, underlag, dekkdimensjon osv... Lenke til kommentar
barskebean Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Vel. Dere er kanskje inne på noe. Når jeg prøvde brukte jeg stoppeklokka på kjørecomputeren=) Også viser jo speedometeret 5 km for mye. Men jeg sto helt i ro når jeg begynte da. Men liker no å si å den går på 7 sek, siden det viste seg slik. Lenke til kommentar
packs Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 hvor mye vil du legge i motoren? Lenke til kommentar
barskebean Skrevet 1. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2008 Tenkte kanskje sånn rundt 10-15k. Aner egentlig ikke. Spørs hva og hvor mye jeg får ut av det. Noen tips? =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå