Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CPU temp 127grader. Intel E8400!?

Anbefalte innlegg

Hei..

Fikk ny pc fra komplett for noen dager siden(I deler, har bygd selv)

HK: Abit ip35 pro

cpu: Intel E8400

Strømforsyning: Corsair Powersupply 750W

ram: Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4'

gfx: XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3

HD: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

kabinett: Cooler Master Centurion 534

Først blei jo naturligvis pcen bygd sammen, deretter blei software innstalert(XP)..

Ett litt klabb når alt endelig så ut til å funke så begynnte den plutselig å PIPE noe så inn i granskauen fra HK. Denne pipinga kom etter ganske mange timers bruk hvor PC-en hadde vært litt av&på.Siden jeg innstalerte flere drivere osv.. Da jeg så gikk inn i bios for å sjekke temp så var jo den på utrolig 127grader, og der har den vært siden..Men jeg kjenner jo på ribba til CPU'en. Og den er ikke VARM i det hele tatt.

Når jeg sjekke cpu temp med ett program som heter coretemp så viser den: core#0 44grader core#1 36grader

Noen som har hatt noe lignende erfaring med dette eller kan ha peiling på hva som kan være galt?

Mvh Daniel

(Denne posten kom vel kanskje i feil forum iom. att maskinen faktisk fungere, men visste ikke helt ellers hvor jeg skulle poste den, admin må gjerne flytte den hvis dette er gal plass)

Endret av daniel84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ta av CPU kjøleren, renske og montere den på nytt, hvis du har mer "lim" igjen.

Ellers synes jeg det er rart at temp. programmet du bruker viser den tempen, når BIOS viser 127 grader. Kan BIOS rett og slett vise feil temperatur?

Lenke til kommentar

Jeg har gjort det..Har også bestillt ei ny vifte(ikke at det skal ha noe å si for dette problemet)

Men jeg syntes bare det er så FORBANNA merkelig...

Dette med cpu tempraturen var noe som bare "plutselig" skjedde når jeg skulle skru på PC-en igjen etter at jeg hadde vært borte 1 times tid....

grr

Lenke til kommentar

hmm... feil på sensor som måler temp kansje. Høres jo veldig snodig ut att tempen plutselig skulle gå opp i 127 grader... Tror heller ikke cpu vil tåle slike temperaturer.. Vet ikke hva som er max temp på disse cpu`ene fra intel men vil tro 127 er å tøye grensa;)

Lenke til kommentar

Dette har skjedd 1 gang ja, og siden har det vært sånn. Har rett og slett ikke peiling på hva det kan være.. derfor jeg håpet at noen her kanskje hadde hatt samme problem eller visst hva det kunne være...

Det har bare skjedd 1 gang ja,(pcen er bare 2 dager gammel)

Endret av daniel84
Lenke til kommentar
Verdien 127 kan bety at sensor ikke er tilkoblet. Det er 7F hexadesimalt, dvs alle 7 bit ligger høyt. Alle som jobber med elektronikk vil se noe mistenkelig i en slik verdi.

Ville heller stolt på CoreTemp.

Men jeg syntes det er merkelig at PC-en ikke var sånn til å begynne med. Ja jeg vet jo også at cpu temp ikke er så høy. Vet du evt no om hvordan dette problemet kan fikses? Er det noe feil med cpu? evt hk?(der sensor ligger) ...

Lenke til kommentar

Nei, og det tviler jeg sterkt på. Jeg er skeptisk til å oppdatere biso så lenge alt fungere.

Så lenge jeg ikke finner noe svar på dette så driter jeg bare i det(mao jeg lar det bare være)

Jeg har sendt mail til komplett så jeg får se hva de sier for noe.. Så jeg kan komme tilbake med svar når jeg finner feilen itilfelle noen flere skulle oppleve det samme, inntil videre må jeg bare takke for alle svar!

Daniel

Lenke til kommentar

Det er nok bare en feil det med temperaturmåleren.

Får AUX 127 grader jeg også, med speedfan.

Hovedkortet er asus p5k premium wifi ap BLACK PEARL.

Har e8400 jeg og, forresten.

Hovedkortet skulle jo smelte i stykker hvis dette stemte.

edit: leif.

post-138782-1201374374_thumb.jpg

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar
Nei, og det tviler jeg sterkt på. Jeg er skeptisk til å oppdatere biso så lenge alt fungere.

Så lenge jeg ikke finner noe svar på dette så driter jeg bare i det(mao jeg lar det bare være)

Jeg har sendt mail til komplett så jeg får se hva de sier for noe.. Så jeg kan komme tilbake med svar når jeg finner feilen itilfelle noen flere skulle oppleve det samme, inntil videre må jeg bare takke for alle svar!

Daniel

Men alt fungerer jo IKKE. Det er jo derfor det foreslås biosflash.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ingen som vet noe om hva det kan være?

Jo. bl.a. Hårek som svarte deg rett over.

*SLUTT* å bruke så forb.. mye energi på dårlig kodede bios'er/sensor-progs.

Ignorer verdien, avinstaller alt av medfølgende software som overvåker temps... og begynn å bruke/kos deg med "data'n". :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...