a13x Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Ok, nå får sikkert jeg mye pepper for å ha laget en ny tråd om E-bay, men ville ikke bruke en annen sin tråd. Jeg har lenge siklet på en Nikkor AF-S 55-200mm VR (correct me if im wrong) til mitt D40. Så tittet jeg på E-bay i går, og fant jo ut at prisene kan du jo får ned til 1500 NOK m/frakt. Så spør jeg, er dette trygt? På forhånd takk for svar:) Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Handler mye fra Utlandet og det meste av det via Ebay, ennå ike møtt å noen problemer og vil si det er veldig trygt, Har brukt paypal gjennom Ebay hver gang, men Visa kreditt hos butikker. Men ta noen huske regler: Er det en som ikke har solgt noe før og har veldig mange ting til salg så vær skeptisk Ville ikke handlet fra en med mindre enn 80% positive karaterer Andre ting som for deg til å tenke deg om før du anser det som et trygt kjøp, som utløser den innebygde alarmen din Edit: Har aldri kjøpt foto utstyr fra utlandet før, faktisk ikke fra norge helelr så snakker sånn generelt Endret 25. januar 2008 av The Ghost Lenke til kommentar
a13x Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Takk for kjempe raskt svar! Blir vel en slik linse på meg da innen februar:) Lenke til kommentar
oohbigbrain Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Er det en som ikke har solgt noe før og har veldig mange ting til salg så vær skeptiskVille ikke handlet fra en med mindre enn 80% positive karaterer Jeg ville ikke handlet fra noen med lavere enn 99% positiv feedback. Les i tillegg de negative feedbackene for å se hva/hvorfor som ble oppfattet som negativt. For min del har jeg "bare" kjøpt små-utstyr til kamera (trådløs trigger til blits, studioblits, etc,) og ikke objektiver eller kamerahus... Lenke til kommentar
a13x Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Ok, nei, har sett på mange, og tror jeg stoler kun på de som er over 95%.. Noen som kan anbefale en BILLIG makrolinse til min D40? Vet jeg ikke kan fokusere med alle, men MF er nemoproblemo Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Ville ikke handlet fra en med mindre enn 80% positive karaterer Jeg ville ikke ha handlet med noen under 99,5% positive karakterer, men ser det er noen her som også har gjort det. Lønner seg vel å lese i detalj hva de negative karkterene omhandler. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Når det gjelder dette med prosent - så ser jeg mange som skriver 99 -99.5 %. Husk at mange av dem har så mange handler gående hele tiden er det 1-2% av handlene deres som ikke har fått feedback ennå... Men, les de negative feedbackene - og la vær å handle hos selgere som har under 97% positiv feedback Lenke til kommentar
jonnablaze Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Men hvordan er det med garanti når man kjøper fra eBay? Jeg ser på et nytt objektiv med USA-garanti - Vil den gjelde i Norge? Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Er en god del butikker på ebay som selger uoriginale småting som minnekort osv. Les erfaringene folk har gitt skal du kjøpe noe sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå