Gå til innhold

Tråden for alle som har 8600M GT grafikkort!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På min bærbare lå mitt 8600gt kort på 100C' max load (gaming)

dette gjorde meg så nervøs at jeg fikk levert PC-en tilbake og fikk

igjen pengene på Elkjøp. For meg var dette krise. Nå sitter jeg med

stasjonær og der ligger Idle temp på 44C og load på 55C (8800GTX)

vet ikke om jeg bare har vært uheldig med 8600 kortet, men synes 100C'

ikke hører hjemme noen sted.

Lenke til kommentar
Mitt 8600M GT ligger på 86 under spilling av crysis uklokka.

Den høyeste tempen jeg har hatt med OC er 96*C, satte ned klokk når jeg så dette

Min også var helt likt dette! Jeg ble litt nervøs siden 86 er jo mye. Så jeg åpnet min bærbare pc (ifl90) og fant skjerkortet. mellom skjerkortet og kjøleribba var det utrolig mye støv!!!! Jeg fjernet støvet og gradene sankt veldig :)

Før jeg fjernet støvet lå gears of war på 85 (uten overklokking) og nå ligger den på 71/72 grader. Det er en synsykk forskjell!

Dere burde sjekke for støv :)

Lenke til kommentar
Mitt 8600M GT ligger på 86 under spilling av crysis uklokka.

Den høyeste tempen jeg har hatt med OC er 96*C, satte ned klokk når jeg så dette

Min også var helt likt dette! Jeg ble litt nervøs siden 86 er jo mye. Så jeg åpnet min bærbare pc (ifl90) og fant skjerkortet. mellom skjerkortet og kjøleribba var det utrolig mye støv!!!! Jeg fjernet støvet og gradene sankt veldig :)

Før jeg fjernet støvet lå gears of war på 85 (uten overklokking) og nå ligger den på 71/72 grader. Det er en synsykk forskjell!

Dere burde sjekke for støv :)

greia med min var at den PC-en var splitter ny, derfor jeg brukte min 30-dagers returett fra Elkjip :)

Lenke til kommentar

Har en Asus G1s og har prøvd å koble til en flatskjerm via hdmi. Problemet er at jeg ikke får inn hele skjermbildet, har prøvd en hel del forskjellige innstillinger. Noen som har prøvd dette og har noen forslag til innstillinger? TV'en er Sony 40W2000 med native oppløsning på 1920x1080. Oppløsning på PC skjerm er 1680x1050

Lenke til kommentar
Har en Asus G1s og har prøvd å koble til en flatskjerm via hdmi. Problemet er at jeg ikke får inn hele skjermbildet, har prøvd en hel del forskjellige innstillinger. Noen som har prøvd dette og har noen forslag til innstillinger? TV'en er Sony 40W2000 med native oppløsning på 1920x1080. Oppløsning på PC skjerm er 1680x1050

hadde selv samme prob. bare med HD prosjektor.... får inn nesten alt utenom 10 cm på hver side... men valgte bare oppløsning til 1200x768 elns. så funka alt fjell :D

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt meg dette en laptop med slik skjermkort, og jeg lurer på hva slags erfaring dere har. Feks er det noen som har prøvd FSX? jeg tenker meg på 8600m gt 256 er den grei.?

Ingen som har utprøvd den på FSX? Jeg husker den kjørte ganske bra på en go 7600 som min bror hadde, på Medium eller noe var det.

Lenke til kommentar
Hva er hastigheten på 8600M GT?

Jeg har 8600M GS som ligger på 640/540 stabilt på en Asus F3Sv, noe som gruser stock clock på disse ganske mye. Er ikke allverdens med transistorer og prosessorer på den saken da, så får ca 3000 i 3dmark06, mot 15 på den stasjonære.

mitt 8600M GT GDDR3 har 475/700 som standard.

har selv klokka det til 560/800 uten prob.

Lenke til kommentar
Et spørsmål til, Hvordan er 8600m gt 256 i forhold til 8600m 512mb?

265mb GDDR3 er 20% raskere enn 512mb GDDR2

alle laptoppene med 512 har GDDR2, mens noen av 265 versjonen har GDDR3 som er klart best

Hvordan får jeg vite om den har GDDR2 Eller GDDR3 om jeg kjøper en bærbar med 256 versjonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...