Meraphi Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hei. Er en snart 22 år gammel gutt som sitter i klemma(føles det som). Gikk Almennefag på vgs fra da jeg var 15/16,å reiste så bort de 2 siste årene vgs. Grunnet mye fravær bl.a manglende motivasjon og at jeg taklet dårlig det å bo alene (mye festing osv:) gikk alt til pokkers det siste året. Det endte med at jeg strøk på 3BI eksamen, å fikk ikke bestått i Tysk 3 C-språk og 3Engelsk grunnet fravær. Fikk med et nogenlunde fint vitnemål bortsett fra nevnte. Nå sitter jeg her som en idiot på hotellet på et lite tettsted hvor jeg jobber som kokk, bartender, resespjonist, vaskehjelp etc.. you name it! Jeg vil vekk. Jobbet deltid/fulltid i ca 2,5 år uten en time fravær. Å føler meg som svarteper hver gang jeg kommer på jobb å det er fullt hotell og kun jeg som er satt opp til å jobbe. Noen som har vært i samme situasjon som kanskje kan gi meg noen råd? Jeg lurer på hvordan jeg kan få Generell Studiekompetanse og fått meg vekk fra dette hølet. Er kun tilbud for grunnkurs almennefag på skolen her. Så noe nettbasert hadde vært rimelig ok, så jeg kunne jobbet til jeg fikk det ferdig. Takker for svar Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Sonans er kanskje til hjelp Endret 25. januar 2008 av Sjokoladekake Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hvis du ikke er glad i skole, kan jeg få spørre hvorfor du ikke valgte en yrkesrettet linje? Du kunne gått ut som lærling i praksis og fått lønn og stipend samtidig. Uten utdanning må man regne med disse drittjobbene. Lenke til kommentar
Meraphi Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Hvis du ikke er glad i skole, kan jeg få spørre hvorfor du ikke valgte en yrkesrettet linje? Du kunne gått ut som lærling i praksis og fått lønn og stipend samtidig. Uten utdanning må man regne med disse drittjobbene. Har stilt meg det spørsmålet mange ganger selv. Det faktum at jeg ikke visste hva jeg ville bli er noe som går igjen når jeg prøver å svare på det. Nå har jeg noe av samme problemet enda, men det er blitt mer klart at jeg er blitt veldig motivert nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå